• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2018, 22:41

    Τροποποιούνται ουσιωδώς , καίρια και το σημαντικότερο , χωρίς αιτιολογία ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ, οι σκοποί της ίδρυσης του Ν.Π.Δ.Δ της Φ.Ε.Ε οι οποίοι αποτυπώθηκαν ήδη στον Α.Ν 399/1968 και Ν. 4172/2013 και οι οποίοι διατηρήθηκαν για σχεδόν 90 χρόνια στην ιστορική διαδρομή του Ν.Π.Δ.Δ. 1. Συγκεκριμένα καταργούνται : - η άσκηση εποπτείας εν τη εφαρμογή των σχετικών με την οργάνωση και τέλεση ιπποδρομιών συμβάσεων - η δια παντός μέσου ανάπτυξη και προαγωγή του ιππικού αθλητισμού Επίσης καταργείται η πρόβλεψη που είχε ως εξής : -Ασκεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τον έλεγχο και την εποπτεία της διεξαγωγής των ιπποδρομιών 2. Γίνεται προσπάθεια να περιοριστεί ο Σκοπός της ΦΕΕ σε απλό διεκπεραιωτικό έλεγχο της τήρησης των τεχνικών κανόνων οργάνωσης της διεξαγωγής των ιπποδρομιών, οι οποίοι όμως πουθενά δεν αναφέρονται ούτε αποσαφηνίζονται έστω ως προς την περιγραφή τους. Για σύγκριση αναφέρουμε ότι όροι αναφοράς ιπποδρομιών οι οποίοι περιλαμβάνουν τεχνικούς κανόνες περιέχονται στο παράρτημα ΙV της σύμβασης παραχώρησης (Ν. 4338) το οποίο συντάχθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ. 3. Καταργείται η αρμοδιότητα της Φ.Ε.Ε. να ασκεί σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τον έλεγχο και την εποπτεία της διεξαγωγής των ιπποδρομιών, περιορίζοντας το πεδίο ελέγχου από το σύνολο της ιπποδρομιακής δραστηριότητας ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ της διεξαγωγής των ιπποδρομιών αφού, από το προϋπάρχον : «Επιλύει, σε τελευταίο βαθμό, κάθε διαφορά η οποία ανακύπτει ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ αυτών (ιπποδρομιών)» ορίζεται στο τροποποιούμενο κείμενο : «Επιλύει σε τελευταίο βαθμό κάθε διαφορά που προκύπτει ΚΑΤΑ την διεξαγωγή των ιπποδρομιών…» 4. Καταργείται η πρόβλεψη διαβούλευσης με τους Φορείς για την σύνταξη του Κώδικα Ιπποδρομιών. 5. Καταργείται η αρμοδιότητα της Φ.Ε.Ε να αποδίδει την ιδιότητα του ιδιοκτήτη δρομώνων ίππων με βάσει τις αντικειμενικά καθορισμένες προϋποθέσεις του Κ.Ι. Η διαχρονικώς απονεμηθείσα αρμοδιότητα της απόδοσης της ιδιότητας ιδιοκτήτη, κατόπιν ελέγχου αυτού σύμφωνα με τις προβλέψεις του εκάστοτε Κώδικα Ιπποδρομιών, αποσκοπούσε στην διαφύλαξη της ακεραιότητας της Διεξαγωγής των Ιπποδρομιών. 6. Καταργείται η αρμοδιότητα να διευθύνει και να διεξάγει την διαδικασία ιατρικού ελέγχου των δρομώνων ίππων και την διαδικασία αντιντόπινγκ ίππων και αναβατών. Ελέγχεται ως απολύτως προβληματική η απαλοιφή από τις, ρητώς απονεμόμενες, αρμοδιότητες, του ελέγχου ντόπινγκ ίππων και αναβατών. Τούτο καθώς αφενός η αρμοδιότητα Ντόπινγκ είχε ήδη εκ της αποκρατικοποίησης ανατεθεί στην ΦΕΕ (ν. 4338/2015, παράρτημα IV), αφετέρου εάν κριθεί ότι ο παρών νεότερος Νόμος καταργεί παλαιότερο Νόμο (ήτοι τον 4338/15) δεν προβλέπεται η εναλλακτική ανάθεση της αρμοδιότητας αυτής (δεδομένο ανεπίτρεπτο, καθώς οδηγεί σε απουσία ελέγχου ντόπινγκ). Εκ τρίτου και εξίσου σημαντικό, μόνο η Κτηνιατρική Υπηρεσία της ΦΕΕ έχει την αναγκαία κατάρτιση αλλά και εμπειρία για την ασφαλή διεξαγωγή της διαδικασίας ελέγχου ντόπινγκ. Ομοίως καταργείται, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΔΙΑΔΟΧΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΛΥΣΗ, ο ιατρικός έλεγχος των ίππων ο οποίος εξασφαλίζει την συμμετοχή στις ιπποδρομίες ίππων οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις υγείας για την ασφαλή συμμετοχή τους και την βέλτιστη, σύμφωνα με τις φυσικές τους ικανότητες, αγωνιστική απόδοση. Βασικοί τομείς του ελέγχου, απαραίτητοι για την ακεραιότητα της διεξαγωγής των ιπποδρομιών, της εγκυρότητας του αποτελέσματος για την απονομή των Επάθλων και του στοιχηματισμού επί αυτών, είναι άγνωστο που θα ανατεθούν. Με το σύνολο των ανωτέρω αλλαγών, καταργείται ο ουσιαστικός έλεγχος και η εποπτεία της διεξαγωγής των ιπποδρομιών, ο οποίος διενεργείται από ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου όπως είναι η Φ.Ε.Ε. με την σημερινή της μορφή. Άλλωστε σύμφωνα και με την από 30.11.2018 Σημείωμα /Γνωμοδότηση του αν. Καθηγητή του Δημοσίου Δικαίου στη Νομική Σχολή Αθηνών, κ. Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου : ‘Συναφώς δημιουργείται ο κίνδυνος όχι μόνο περιορισμένου/ή και ανύπαρκτου ελέγχου, αλλά και καθορισμού των κανόνων διεξαγωγής των ιπποδρομιών με τέτοιο τρόπο, ώστε ο φορέας του αποκλειστικού δικαιώματος να ευνοείται οικονομικά , αδιαφορώντας για την εξυπηρέτηση των προαναφερθέντων σκοπών γενικού συμφέροντος που κανονικά πρέπει να υπηρετεί το επίμαχο αποκλειστικό του δικαίωμα’ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ Η ΜΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.