• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Ζουμπούλης' | 3 Δεκεμβρίου 2018, 08:00

    Στις γενικές συνελεύσεις των ομοσπονδιών συζητούνται εξειδιεκυμένα θέματα που αφορούν οικονομικούς απολογισμούς - προϋπολογισμούς – ισολογισμούς, θέματα που αφορούν την ανάπτυξη των αθλημάτων, θέματα που αφορούν καταστατικές διατάξεις, αλλά ακόμα και απολογισμοί διοικήσεων με την αντίστοιχη διοικητική και οικονομική απαλλαγή τους. Όλα αυτά δεν μπορούν εύκολα να γίνουν αντιληπτά και να κριθούν στον απαιτούμενο υψηλό βαθμό από απλά μέλη σωματείων (είτε μέλη Δ.Σ. εξουσιοδοτημένα), παρά μόνο από τα σημαντικά μέλη των διοικήσεων που έχουν τη σχετική πείρα, γνώση και επιχειρηματολογία, και αυτά είναι ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και ο Γραμματέας. Συνεπώς μόνο αυτοί μπορούν να εκπροσωπούν με πληρότητα, γνώση και την ικανότητα να παίρνουν το λόγο και να επιχειρηματολογούν τα σωματεία στις γενικές συνελεύσεις των ομοσπονδιών. Στις εκλογικές διαδικασίες για τα Δ.Σ. Των ομοσπονδιών πρέπει υποχρεωτικά να εφαρμόζεται η απλή αναλογική και η συμμετοχή ψηφοδελτίων συνδυασμών (εφόσον υπάρχουν), και να μην αφήνεται στην επιλογή της κάθε ομοσπονδίας να εφαρμόζει το κοινό ψηφοδέλτιο. Όσο αφορά την υποχρεωτική καταστατική διάταξη για κοινό ψηφοδέλτιο, αυτή οδηγεί μαθηματικά σε ελαχιστοποίηση της συμμετοχής της αντιπολίτευσης. Παράδειγμα: Εάν σε κοινό ψηφοδέλτιο οι υποψήφιοι της μιας παράταξης λάβουν την ψήφο 75 σωματείων και της άλλης 25 σωματείων, τότε η μαθηματική ανάλυση μας δίνει ότι υπάρχει δυνατότητα στα 75 σωματεία αυτά που υποστηρίζουν την μία παράταξη να βγάλουν το 95% των μελών στο Δ.Σ. και η παράταξη των 25 σωματείων να εκπροσωπηθεί με ΕΝΑΝ μόνο σύμβουλο, δηλαδή το 25% της μειοψηφίας γίνεται 5%. Αυτό φαίνεται όταν κανείς κάνει έναν απλό πολλαπλασιασμό και αντίστοιχη διαίρεση των ψήφων που είναι δυνατόν να λάβει κάθε παράταξη, με δεδομένο ότι η σταυροδοσία είναι στο 30% των μελών του Δ.Σ. Εκ των διατάξεων που τίθενται σε διαβούλευση, θεσπίζεται η πριμοδότηση με τέτοιο αντιδημοκρατικό τρόπο της πλειοψηφίας (περισσότερη πριμοδότηση σε εκλογές με κοινό ψηφοδέλτιο και λιγότερη πριμοδότηση σε εκλογές με διαφορετικά ψηφοδέλτια). Δεν υπάρχει στις διατάξεις η πρόβλεψη των θέσεων του αντιπρόεδρου και του ειδικού γραμματέα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται θέμα μη αποτελεσματικής εφαρμογής της διάταξης των 2 και 4 θητειών. Επίσης δεν αναφέρεται συντακτικά ότι όλες οι θέσεις θεωρούνται συνολικά ως υπολογιζόμενες στον αποκλεισμό των 2 και 4 θητειών και όχι ατομικά κάθε θέση, διότι η ερμηνεία μας οδηγεί να έχουμε 6 τουλάχιστον θητείες στις θέσεις Προέδρου, Γραμματέα, Ταμία, και φυσικά με την μη πρόβλεψη των θέσεων αντιπροέδρου, ειδικού γραμματέα κλπ. αυξάνονται σε 12 θητείες, όταν υπάρχει εναλλαγή στις θέσεις που προβλέπονται στον αποκλεισμό και στις θέσεις που δεν προβλέπονται στον αποκλεισμό των 2 και 4 θητειών.