• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΑΚΗΣ' | 14 Οκτωβρίου 2019, 12:43

    Αγαπητέ Υφυπουργέ, Εκπροσωπώντας τα 95 Σωματεία-μέλη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος και το ΔΣ της ΟΜΑΕ, και προσδοκώντας σε ασφαλείς και δίκαιους αγώνες για τους 2228 οδηγούς και συνοδηγούς αγώνων (στοιχεία 2018), καθώς και για τους 5040 αγωνιζόμενους τα τελευταία τρία χρόνια, θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να παραθέσω δύο στοιχεία τα οποία θα βαρύνουν στην κρίση σας, καθώς και του Γ.Γ. Αθλητισμού κ. Μαυρωτά, των συνεργατών σας και των υπηρεσιακών παραγόντων: 1. ΑΡΘΡΟ 27 ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ, το οποίο αφορά στους διεθνείς γενικούς και ειδικούς κανονισμούς: «Με γενικούς ή ειδικούς κανονισμούς, που ψηφίζει η γενική συνέλευση των μελών κάθε αθλητικής Ομοσπονδίας του οικείου αθλήματος ή του οικείου κλάδου άθλησης, τίθενται οι κανόνες που ισχύουν για όλα τα θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη διεξαγωγή του αθλήματος ή των αθλημάτων που υπάγονται σε αυτή, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Για την κατάρτιση των παραπάνω κανονισμών λαμβάνονται υπόψη οι ισχύοντες διεθνείς κανονισμοί. Η τήρη των κανόνων αυτών είναι υποχρεωτική για τα αθλητικά σωματεία και τις αθλητικές ενώσεις που ανήκουν στην αρμοδιότηταα της οικείας Ομοσπονδίας». 2. ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΜΑΕ ΠΡΟΣ ΤΗ FIA για τα «κωλύματα» του Άρθρου 3 του Ν.2725/99: -ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΜΑΕ: «Υφίσταται κάποιο εμπόδιο για τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των 98 Αθλητικών Σωματείων, καθώς και τα τα μέλη του ΔΣ της Ομοσπονδίας, να ασκούν καθήκοντα ως Αγωνοδίκες, Αλυτάρχες, Τεχνικοί Έφοροι κ.λπ. με βάση φυσικά όλους τους σχετικούς Κανονισμούς της FIA και τον Κώδικα Δεοντολογίας; Με εκτίμηση Υπεύθυνη Σχέσεων ΟΜΑΕ-FIA» -ΑΠΑΝΤΗΣΗ FIA: «Με την επιστολή αυτή επιβεβαιώνω, ως αποτέλεσμα της συμβατότητας με τον κώδικα δεοντολογίας που καθορίζουν οι Κανονισμοί της FIA, ότι τα εκλεγμένα Στελέχη/Μέλη των Οργάνων της FIA (ή των οργάνων των εθνικών Αγωνιστικών Αρχών) δύναται να τοποθετούνται ως Αγωνοδίκες, Αλυτάρχες, Τεχνικοί Έφοροι, Κριτές κ.λπ. σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού, και το αντίθετο. Για λόγους ορθής λειτουργίας, η FIA έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες όσον αφορά στα αντικρουόμενα συμφέροντα στα οποία η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) εκτίθεται. Αυτοί οι κανόνες παρέχουν επαρκείς εγγυήσεις ώστε να επιτρέπουν σε εκλεγμένα Στελέχη να βρίσκονται σε θέση Στελεχών σε αγώνες αυτοκινήτου και το αντίθετο. Παραδείγματος χάριν, σε ό,τι αφορά τα Όργανα της FIA (τα οποία ενδέχεται να αποτελούνται και από εκπροσώπους της ΟΜΑΕ), είτε είναι Όργανα λήψης αποφάσεων (όπως το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ή η Γερουσία) είτε συμβουλευτικά Όργανα (όπως οι εξειδικευμένες Επιτροπές), το Άρθρο 2.2.3. του Κώδικα Δεοντολογίας συγκεκριμένα προβλέπει: 2.2.3 ( ...) ένα μέλος της FIA που έχει, ή φαίνεται να έχει, οικονομικά ή προσωπικά συγκρουόμενα συμφέροντα σε σχέση με οποιαδήποτε πρόταση κατατίθεται σε μια συνεδρίαση, πρέπει: - Να το αναφέρει. - Να αποσυρθεί από τη συνεδρίαση για τη συγκεκριμένη πρόταση, εκτός αν του ζητηθεί ρητώς να παραμείνει με σκοπό να παρέχει πληροφορίες. - Να μην θεωρείται μέλος με δικαίωμα ψήφου για το σκοπό την επίτευξης απαρτίας για το συγκεκριμένο ψήφισμα της συνεδρίασης. - Να αποσυρθεί από τη συνεδρίαση, εκτός αν ρητώς του ζητηθεί να παραμείνει, χωρίς να έχει δικαίωμα ψήφου για το εν λόγω θέμα. 2.2.3.a Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να λάβει μέρος, συγκεκριμένα, σε οιαδήποτε απόφαση προσωπικής φύσεως (για παράδειγμα, στην ψήφιση υπέρ της επιλογής ενός συγκεκριμένου προμηθευτή ή συγκεκριμένου εμπορικού διαχειριστή / Promoter) εφ’ όσον συγκεκριμένα έχει: - Αξιοσημείωτο συμφέρον, οικονομικό ή άλλο, στην απόφαση, ή αν ενδέχεται να επηρεαστεί από την τελική απόφαση. - Επιχειρηματικούς δεσμούς με ένα άτομο ή έναν οργανισμό με άμεσο συμφέρον από την απόφαση. - Στενή συγγενική σχέση με οποιονδήποτε που έχει άμεσο συμφέρον από την απόφαση. Επιπροσθέτως, ο Κώδικας Δεοντολογίας της FIA ορίζει στο Άρθρο 2.2.4 πως συγκεκριμένα εκλεγμένα μέλη των Οργάνων της FIA, καθώς και συγκεκριμένα στελέχη που τοποθετούνται σε ένα από τα Πρωταθλήματα της FIA, οφείλουν να καταθέσουν έκθεση γνωστοποίησης συμφερόντων στην Επιτροπή Δεοντολογίας της FIA. Σε ό,τι αφορά στον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα (ISC) της FIA, ο οποίος εκτιμώ ότι εφαρμόζεται τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο, παρακαλώ σημειώστε ότι αναφέρει το εξής όρο στο Άρθρο 11.5 (σύγκρουση συμφερόντων): Ως συνέπεια του Άρθρου 2.2 του Κώδικα Δεοντολογίας της FIA, κανένα Στέλεχος, και συγκεκριμένα Κριτές, Αγωνοδίκες, Αλυτάρχες, Τεχνικοί ελεγκτές, γραμματείς του αγώνα, επικεφαλής χρονομέτρησης και, όπου προβλέπεται, Τεχνικοί Έφοροι, δεν μπορεί να έχει οικονομικό ή προσωπικό συμφέρον το οποίο ενδέχεται να το αποσπά από την ικανότητά του να ασκεί τα καθήκοντά του με ακεραιότητα, και με ανεξάρτητο και επιμελή τρόπο. Κάθε υποτιθέμενη καταπάτηση των αρχών δεοντολογίας όπως αυτές ορίζονται από το Καταστατικό της FIA, το Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα (ISC) και τους Κανονισμούς, θα ερευνάται από την Επιτροπή Δεοντολογίας της FIA και ενδέχεται να συνεπάγεται την έναρξη διαδικασίας ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της FIA. Το Καταστατικό της FIA, ο Κώδικας Δεοντολογίας και ο ISC είναι διαθέσιμοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.fia.com. Αν εκλεγμένα μέλη δεν είχαν το δικαίωμα της τοποθέτησής τους σε θέση Στελέχους ενός Αγώνα, ή το αντίθετο, η FIA, όπως και τα μέλη/εθνικοί οργανισμοί που είναι επιφορτισμένα με το ρόλο της εφαρμογής των κανονισμών της, αυτό θα στερούσε από μόνο του την εξειδίκευση που είναι απαραίτητη για την ορθή διεξαγωγή των αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού και κατά συνέπεια ΘΑ ΑΥΞΑΝΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. Με εκτίμηση -Γενικός Γραμματέας FIA για το Sport -Μέλος της Διοίκησης της FIA, Επικεφαλής Τμήματος Ακεραιότητας και Ρυθμιστικών Υποθέσεων -Επικεφαλής Συμμόρφωσης FIA» Επιπλέον, θα ήθελα να σχολιάσω, στο τέλος αυτής της διαβούλευσης, τα εξής: 1. Την ανωνυμία των συμμετεχόντων στη διαβούλευση. Ανωνυμία η οποία παραπέμπει σε όρους facebook και σε χρήση ψευδών στοιχείων. 2. Από όσους και όσες συμμετείχαν επώνυμα στη διαβούλευση μόνο τέσσερις είναι αθλητές ή ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ αθλητές. Για τον μεν πρώτο έχει εκδοθεί Δελτίο Αθλητού το 2014 και το 2017 αλλά δεν έχει συμμετάσχει σε κανέναν αγώνα διότι δεν εγκρίθηκε από την Επιτροπή Αγώνων της ΟΜΑΕ η συμμετοχή του εν λόγω αθλητή σε αγώνες Επιτάχυνσης (Drag Racing) με Καρτ μεγάλου κυβισμού με κινητήρα από μοτοσικλέτα. Ο δεύτερος έχει Δελτίο Αθλητού αλλά δεν έχει συμμετάσχει σε κανέναν αγώνα. Όσον αφορά στην τρίτη και στον τέταρτο, δεν έχουν εκδώσει Δελτίο Αθλητού τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Με εκτίμηση Κατ’ εντολή του ΔΣ της ΟΜΑΕ Δημήτρης Μιχελακάκης - Πρόεδρος ΟΜΑΕ