• Σχόλιο του χρήστη 'Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία' | 18 Αυγούστου 2020, 12:33

    Β. Επί της διάταξης του άρθρου 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου. Η λειτουργία των Αθλητικών Σωματείων, Αθλητικών Ενώσεων και Αθλητικών Ομοσπονδιών διέπεται σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 2725/99, παρ. 1, από τις διατάξεις του άρθρου 78 και επόμενα του Α.Κ. Η ρύθμιση της παρ. 3, του άρθρου 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με την οποία τροποποιείται το άρθρο 14 του Ν. 2725/99 ό,τι «Είκοσι (20) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα σύγκλησης της γενικής συνέλευσης, το διοικητικό συμβούλιο της αθλητικής ένωσης καταρτίζει και υποβάλλει στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού κατάλογο με τα σωματεία που έχουν δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στην επικείμενη γενική συνέλευση. Ο κατάλογος αυτός επικυρώνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με βάση το τηρούμενο στην υπηρεσία αυτήν μητρώο. Το αργότερο δύο (2) πλήρεις ημέρες πριν από τη γενική συνέλευση, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού απαντά εγγράφως περί της επικυρώσεως ή μη του καταλόγου, άλλως θεωρείται ότι ο κατάλογος έχει επικυρωθεί. Σε περίπτωση που ο κατάλογος δεν συμφωνεί με το μητρώο που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, τότε αυτός αναμορφώνεται», βρίσκεται σε αντίθεση με τις ισχύουσες διατάξεις του Α.Κ., οι οποίες ορίζουν ότι η προ-διαδικασία για τη σύγκληση της οποιασδήποτε φύσης ΓΣ (τακτικής, έκτακτης, καταστατικής, εκλογοαπολογιστικής) ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου. Άλλωστε τα Καταστατικά των νομικών προσώπων ορίζουν ρητά όλα τα διαδικαστικά θέματα που αφορούν στη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσής τους. Μεταξύ των άλλων προβλέπουν ότι οι προσκλήσεις για τη σύγκληση της ΓΣ καθώς επίσης και ο κατάλογος των εχόντων δικαίωμα ψήφου μελών αποστέλλονται στα μέλη τους εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, πριν από τη διεξαγωγή της Γενικής Συνέλευσης. Τα κριτήρια για το αν ένα μέλος δικαιούται ψήφο ή όχι είναι συγκεκριμένα. Προκειμένου περί φυσικών προσώπων, κάποια από τα βασικά κριτήρια είναι το αν το μέλος είναι ταμειακώς εντάξει και να έχει συμπληρώσει χρονικό διάστημα 1 έτους από την εγγραφή του στο μητρώο μελών του Σωματείου, παρακολουθεί ενεργά τη σωματειακή δραστηριότητα, δεν έχει καταδικαστεί για διάπραξη αδικημάτων που προβλέπονται στο άρθρο 3 του Ν.2725/99 όπως αυτός πρόσφατα τροποποιήθηκε και όποιο άλλο έχει ορισθεί από το Καταστατικό στο πλαίσιο της αρχής της καταστατικής ελευθερίας του Σωματείου. Προκειμένου περί Νομικών Προσώπων εκτός των ανωτέρω, τίθενται και άλλα κριτήρια-προϋποθέσεις για την απόκτηση του δικαιώματος ψήφου. Αυτές είναι ενδεικτικά ο οικείος κλάδος άθλησης του Σωματείου που είναι εγγεγραμμένος σε αθλητική ένωση ή Ομοσπονδία, πρέπει να έχει αποκτήσει νόμιμα την ειδική αθλητική αναγνώριση του άρθρου 8 του Ν.2725/99, να είναι ταμειακώς εντάξει και να έχει συμμετάσχει στο προ της διεξαγωγής της ΓΣ ημερολογιακό έτος σε επίσημες αθλητικές διοργανώσεις με 10 αθλητές προκειμένου περί ατομικού αθλήματος και με 20 αθλητές προκειμένου περί ομαδικού αθλήματος. Οι ανωτέρω ρυθμίσεις διασφαλίζουν στο μέγιστο βαθμό τη διαφάνεια και τη δημοσιότητα της εκλογικής διαδικασίας και γι’ αυτό από την ημερομηνία ισχύος του Ν. 2725/99 ελάχιστα Σωματεία έχουν προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια εξ αυτού του λόγου. Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2, του άρθρου 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με την οποία τροποποιείται το άρθρο 14 του Ν. 2725/99, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού καταρτίζει και επικυρώνει τους εκλογικούς καταλόγους των σωματείων που έχουν δικαίωμα ψήφου στις Γενικές Συνελεύσεις των Ομοσπονδιών. Τούτο συνιστά υπέρμετρη και αδικαιολόγητη κρατική παρέμβαση στην εσωτερική λειτουργία και στο αυτοδιοίκητο των αθλητικών ομοσπονδιών και εξ αυτού του λόγου πρέπει να αποσυρθεί, λαμβάνοντας υπόψη του γεγονότος ότι οι ισχύουσες διατάξεις του ν. 2725/99 διασφαλίζουν πλήρως τη διαφάνεια , την δημοσιότητα και το αδιάβλητο των Γενικών Συνελεύσεων.