• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Τζανάκος' | 21 Αυγούστου 2020, 14:50

    Η τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121) όπως σχετικά αναφέρεται καταστρατηγεί την αρχή της σωματειακής ελευθερίας καθώς εφεσιβάλλει την λήψη αποφάσεων από τα διοικητικά και νόμιμα εκλεγμένα διοικητικά του όργανα, ενώ εισάγει διατάξεις οι οποίες είναι ανεφάρμοστες για κάποια αθλητικά σωματεία και παράλληλα τίθενται θέματα που θίγουν την ισότητα των δύο φύλλων, τα προσωπικά δεδομένα των αθλητών αλλά και αυτή ακόμα την συνταγματική ελευθερία και αρχή του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Συγκεκριμένα: Παράγραφος 3 Η δημοσίευση του καταλόγου των μελών που έχουν δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στις αρχαιρεσίες αντίκειται στις περί προσωπικού δεδομένων διατάξεων, ενώ θίγει τόσο τα μέλη που συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία αλλά και έμμεσα τα μέλη τα οποία για προσωπικούς λόγους δεν συμμετέχουν στις αρχαιρεσίες ή για προσωπικούς λόγους δεν εκπλήρωσαν τις ταμειακές υποχρεώσεις τους στο σωματείο τους Παράγραφος 4 Η εν λόγω διάταξη θα πρέπει να βρίσκει εφαρμογή είτε για τις αθλητικές Ομοσπονδίες όπως είναι σε ισχύ έως σήμερα ή μόνο για τα αθλητικά σωματεία των οποίων τα μέλη αριθμητικά ξεπερνούν για παράδειγμα τα 100, καθώς ένα μικρό σε μέλη σωματείο δεν θα πρέπει να επιβαρύνει οικονομικά τα μέλη του με την αποζημίωση δικαστικού αντιπροσώπου. Η Γενική Συνέλευση των μελών των αθλητικών σωματείων είναι απόλυτα ικανή να εκλέξει την εφορευτική επιτροπή στο σύνολό της και δεν θα πρέπει να απαιτείται η παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου για την τήρηση των διαδικασιών. Σε διαφορετική περίπτωση ο δικαστικός αντιπρόσωπος να αποζημιώνεται από την πολιτεία και ενδεχομένως από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Επιπλέον, η όποια τροποποίηση των καταστατικών των αθλητικών σωματείων με τον Νέο Νόμο θα πρέπει να προβλεφθεί όπως αυτή πραγματοποιηθεί χωρίς την οικονομική τους επιβάρυνση. Παράγραφος 5 Ο διαχωρισμός των ψηφοδελτίων για πρόεδρο και διοικητικό συμβούλιο αφενός προσβάλει την ιδιότητα των εκλεγμένων και τίθεται θέμα εγκυρότητας της διαδικασίας καθώς υποψήφιος πρόεδρος λαμβάνοντας το 25% των ψήφων λαμβάνει θέση στο διοικητικό συμβούλιο και προφανώς άλλο μέλος χάνει την θέση του σε αυτό όπου ενδεχομένως έχει λάβει περισσότερους ψήφους. Είναι σαφές ότι όχι μόνο καταλύει την αρχή της ισότητας των μελών αλλά και του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, ενώ διαβάλει την συνταγματική ελευθερία των σωματείων. Η πρόβλεψη της υποχρεωτικής υποψηφιότητας και των δύο φύλων καταλύει κάθε έννοια της ισότητας. Τα μέλη δεν εκλέγουν τα διοικητικά όργανα των σωματείων με γνώμονα το φύλο ή την εμφάνιση αλλά με γνώμονα τις ικανότητες και την δυνατότητα της ανιδιοτελούς προσφορά τους που προάγει τους καταστατικούς σκοπούς. Η διάταξη αυτή προβάλλει αμφότερα τα δύο φύλα. Επιπλέον, κανένα σωματείο δεν θα πρέπει να εντάσσει υποχρεωτικά μέλη στην δύναμή του ιδίως σε περίπτωση που δεν υπάρχει εκπρόσωπος του ενός φύλου. Παράγραφος 6 Απόλυτη πλειοψηφία στην μέχρι σήμερα Ελληνική Δημοκρατία δεν έχει καμία θέση και μια τέτοια διατύπωση είναι το λιγότερο απαράδεκτη. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο το διοικητικό συμβούλιο αθλητικού σωματείου δεν εξαντλήσει τη θητεία για την οποία εκλέχθηκε, είναι σαφές ότι προκηρύσσονται αρχαιρεσίες και εκλέγεται το νέο διοικητικό συμβούλιο από την Γενική Συνέλευση του σωματείου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται. Σε περίπτωση που αποχωρήσει μέλος από το διοικητικό συμβούλιο την θέση του λαμβάνει το επιλαχών μέλος για χρονικό διάστημα ίσο με το υπόλοιπο της θητείας του προηγούμενου. Η απόλυτη πλειοψηφία σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζει την δημοκρατική ελευθερία των σωματείων, ενώ ενδεχομένως προκαλεί την διάσπαση του καθώς επεμβαίνει στο δικαίωμα των μελών να εκπροσωπείται από τα εκλεγμένα μέλη του. Εν κατακλείδι, η εν λόγω προσθήκη δεν θα πρέπει να ισχύσει στο σύνολο της για την τροποποίηση του άρθρου 5. Η Γενική Συνέλευση των σωματείων και οι καταστατικές τους διατάξεις διασφαλίζουν μέχρι σήμερα στο ακέραιο τις αρχαιρεσίες και την ορθή τους διοίκηση.