• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΟΥΛΑΣ' | 23 Αυγούστου 2020, 12:00

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΠΟΑ I. ΑΡΘΡΟ 1. (Τροποποίηση του άρθρου 5, παρ. 5 του νόμου 2725/99) α) Η εκλογή Προέδρου με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο είναι δυνατόν να δημιουργήσει τα παρακάτω προβλήματα: 1. Να έχουμε μειοψηφικά ποσοστά στον πλειοψηφίσαντα υποψήφιο, και περισσότερους από έναν μειοψηφίσαντες με ποσοστό ίσο ή ανώτερο του 25% (π.χ. 1ος 43%, 2ος 29% και 3ος 28%), 2. Να εκλεγεί ο υποψήφιος Πρόεδρος ή ο επιλαχών με λιγότερες ψήφους από τον τελευταίο εκλεγέντα ως Μέλος (π.χ. με 200 Σωματεία – Μέλη ο 2ος υποψήφιος Πρόεδρος να πάρει 50 περίπου ψήφους (25%) και ο τελευταίος εκλέξιμος στον κατάλογο των Μελών να πιθανόν πάρει 85 ψήφους. 3. Σε περίπτωση παραίτησης ή θανάτου κ.λπ., ποιος θα τον αντικαθιστά? Ο αποτυχών δεύτερος υποψήφιος με τους 50 ψήφους, που θα είναι στο μεταξύ Μέλος του Δ.Σ.? ΠΡΟΤΑΣΗ: α) Να μην υπάρχει ξεχωριστό ψηφοδέλτιο για υποψήφιο Πρόεδρο, αλλά ο Πρόεδρος να αναδεικνύεται με τον κλασικό τρόπο, με μυστική ψηφοφορία μεταξύ των εκλεγέντων Μελών. β) Η ποσόστωση των φύλων δεν μπορεί να περιορίζεται στις υποψηφιότητες. Πρέπει να αφορά και τους εκλέξιμους ή εκλέξιμες. Ο αριθμός τους πρέπει να είναι συνδυασμός ποσοστού επι των εκλέξιμων και του αριθμού υποψηφίων (π.χ. 25% των Μελών του Δ.Σ., εφ’ όσον υπάρχει Χ αριθμός υποψηφίων. Η ισχύουσα μέχρι σήμερα Νομοθεσία προέβλεπε 20% των Μελών του Δ.Σ., με την προϋπόθεση της ύπαρξης διπλάσιου αριθμού υποψηφίων του ενός φύλου. II. ΑΡΘΡΟ 6: (Τροποποίηση του Άρθρου 22 παρ. 7 του Ν. 2725/99). α) Η καθιέρωση ορίου θητειών στον Πρόεδρο και τα Μέλη του Προεδρείου του Δ.Σ. μιας Ομοσπονδίας και μάλιστα με αναδρομική ισχύ είναι απαράδεκτη. Γιατί: Αντιβαίνει στις αρχές της ασφάλειας και της βεβαιότητας του Δικαίου καθώς και στην Αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης. Επίσης η αναδρομικότητα αντιβαίνει στην αρχή της Μεταβατικότητας που διασφαλίζει τη σταδιακή και όχι αιφνιδιαστική μεταβολή της διαμορφωμένης νομικής και πραγματικής κατάστασης των προσώπων. β) Η καθιέρωση ανώτατου ηλικιακού ορίου των 71 ετών, για την εκλογή στη Διοίκηση Αθλητικής Ομοσπονδίας συνιστά αθέμιτο περιορισμό στο δικαίωμα αυτοδιοίκησης των Αθλητικών Ομοσπονδιών ( Ολυμπιακή χάρτα, κεφ. 1 άρθρο 25). Αντιβαίνει επίσης στα Καταστατικά πολλών Διεθνών Ομοσπονδιών (π.χ. του Στίβου), που δεν προβλέπουν ηλικιακό όριο σε καμία περίπτωση. Συγκρούεται με το άρθρο 12 του Συντάγματος που κατοχυρώνει το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι στο οποίο περιλαμβάνεται και η ελευθερία των Μελών να αναδεικνύουν τη Διοίκησή τους. Συγκρούεται επίσης και με την αρχή της προστασίας της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας (άρθρο 5 παρ. 2 του Συντάγματος), καθώς επίσης με την αρχή της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος). Σε ότι αφορά τέλος το διαφορετικό όριο ηλικίας που προτείνεται μεταξύ ανθρώπων με και χωρίς αναπηρίες, αυτό και αν παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: β) Να μην υπάρχει όριο ηλικίας για καμία θέση στο Δ.Σ. αθλητικής Ομοσπονδίας. Και αυτό γιατί ο εκάστοτε υποψήφιος τίθεται στην κρίση των εκλεκτόρων(βάσης) και η εκλογή του είναι η εκτίμησή τους που έχουν για τον κάθε υποψήφιο που αφορά το ήθος και την προσωπικότητά του γενικότερα καθώς και τις δυνατότητες που έχει για προσφορά στη συγκεκριμένη Ομοσπονδία. Δημήτριος Ελ. Σούλας Καθηγητής ΤΕΦΑΑ – Παν. Θεσσαλίας Προπονητής Στίβου