• Πώς μπορεί να θεωρείται προπονητής σε κάποιο άθλημα, κάποιος που δεν έχει καμία τεχνική γνώση του αθλήματος μη έχοντας καν ειδικότητα? Σε πολλά αθλήματα πτυχιούχοι ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα, γνωρίζουν πρώτη φορά κάποιο άθλημα μόνο μέσω της ειδικότητας (δλδ σε ηλικία 22 ετών για ένα ακαδημαϊκό 6μηνο!!!), αλλά τυπικά καλύπτονται μέχρι για την θέση προπονητή Εθνικής Ομάδας...! Πόσο μάλλον όταν δεν έχει κάποιος καν ειδικότητα...!!! Υπάρχουν αθλήματα με ιδιαίτερες και σύνθετες τεχνικές απαιτήσεις όπως η χιονοδρομία, που απασχολούν προπονητές σε φυτώρια συλλόγων έως και ανδρικές ομάδες. Οι προπονητές αυτοί λόγω της φύσης του αθλήματος πρέπει να είναι γνώστες των τεχνικών απαιτήσεων,της χρήσης και της τεχνολογίας των υλικών-εξοπλισμού που απαιτούνται, αλλά και των κινδύνων του αθλήματος λόγω του ότι ασκείται σε εξαιρετικά δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες και σε μεγάλες ταχύτητες. Απόφοιτοι ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα, εφόσον δεν προϋπήρξαν αθλητές χιονοδρομίας, αποδεδειγμένα δεν έχουν τις ειδικές γνώσεις που απαιτεί το άθλημα για την επίδοση αλλά και την ασφάλεια των αθλητών. Ο λόγος είναι τα χρόνια ενασχόλησης που απαιτούνται ώστε να γνωρίσει κάποιος τις πτυχές ενός σύνθετου και επικίνδυνου αθλήματος. Στην Σχολή προπονητών Γ κατηγ. μάλιστα που έγινε τον Απρίλιο 2014, υπήρξε ήδη μεγάλο πρόβλημα στην επάρκεια ικανότητας των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ όσον αφορά την γνώση του αντικειμένου της χιονοδρομίας και την ικανότητα τους πάνω στην τεχνική επίδειξη του. Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες ο διαχωρισμός μεταξύ προπονητή και γυμναστή είναι ευνόητος και αλληλοσυμπληρώνεται. Ο προπονητής χρειάζεται απαραίτητα την συνεργασία με τον γυμναστή με ειδικότητα ο οποίος θα καταρτίσει το κατάλληλο πρόγραμμα φυσ κατάστασης-γυμναστικής που βοηθητικά και σε συνδυασμό με την τεχνική και υλική προετοιμασία θα συμβάλει στην καλύτερη δυνατή επίδοση των αθλητών. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν περισσότερο από την απλή γενίκευση που φαίνεται στο προσχέδιο αυτό, είναι η συνέχιση των σχολών προπονητών με ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στο επίπεδο εκπαίδευσης και αξιολόγησης των προπονητών. Επί πλέον η δημιουργία Σχολών προπονητών πέραν της Γ κατηγορίας ώστε να βελτιωθεί και το επίπεδο των προπονητών που ασκούν το επάγγελμα. Για να βελτιωθεί το επίπεδο των Ελλήνων αθλητών χρειάζεται οι προπονητές σε κάθε άθλημα και ηλικιακό επίπεδο να έχουν τις κατάλληλες ειδικές γνώσεις του συγκεκριμένου αθλήματος!!! Η ανάγκη αυτή είναι ακόμα μεγαλύτερη στα σύνθετα αθλήματα που απαιτούν γνώσεις τεχνικές, τεχνολογίας εξοπλισμού, ειδικών υλικών, περιβάλλοντος, εμπειρία κ.α. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την αναβάθμιση των Σχολών Προπονητών έως και προπονητές Α κατηγορίας. Ο ρόλος του γυμναστή πρέπει να διαχωριστεί και να αναβαθμιστεί στο επιστημονικό επίπεδο που ανήκει δουλεύοντας παράλληλα και συμπληρωματικά με την τεχνική προετοιμασία των αθλητών. Η γενίκευση που ήδη ισχύει περί προπονητών αθλημάτων, έχει έως τώρα εκθέσει την επάρκεια γνώσεων των απόφοιτων ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα, καθώς προκύπτει από την ελλειπή εκμάθηση αθλημάτων, που λόγω διάρκειας(10-20 ημέρες πρακτικής), δεν είναι δυνατόν να καλύψουν τις ειδικές γνώσεις που κάθε άθλημα απαιτεί.