• Σχόλιο του χρήστη 'Κουθούρης Χαρίλαος' | 22 Νοεμβρίου 2021, 19:47

    Αγαπητέ κ Υπουργέ και σύμβουλοι Χαιρετίζω ένα νομοσχέδιο που προσπαθεί να διαπραγματευθεί το αντικείμενο του αθλητισμού αναψυχής όπως ονοματίζεται στο νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο που ευελπιστεί να καθορίσει τα πάντα με το νέο παρουσιαζόμενο επάγγελμα του ‘εκπαιδευτή’. Το επάγγελμα του ‘εκπαιδευτή’ ως ρυθμιστή σε μια πολυσχιδή αγορά όπου δραστηριοποιούνται ταυτόχρονα επαγγελματίες, ερασιτέχνες και εθελοντές. Και αυτό χωρίς να προτείνεται διόλου κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα ή μοντέλο που ήδη λειτουργεί, αλλά αποκλείοντας τη ‘τυπική μορφή’ εκπαίδευσης. 1) Εύλογα δημιουργείται η απορία γιατί τα ΤΕΦΑΑ που θεραπεύουν το γνωστικό αντικείμενο της ‘αναψυχής’ στα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Δημοκρίτειο, Αριστοτέλειο και Καποδιστριακό τα τελευταία 20 χρόνια δεν περιλαμβάνονται ως οργανισμός που ήδη προσφέρει ‘τυπική εκπαίδευση’ στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Αγνοείται η διδασκαλία πλήθους μαθημάτων που αφορούν στην κινητική αναψυχή ή αθλητισμό αναψυχής σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδών, σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών, με την υποστήριξη όγκου συγγραφικού και ερευνητικού έργου των διδασκόντων με διεθνή αναγνώριση. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει παράξει χιλιάδες απόφοιτους των ΤΕΦΑΑ με ειδικότητες και μεταπτυχιακούς τίτλους στον αθλητισμό αναψυχής για δεκαετίες, επαγγελματίες που ήδη προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε οργανισμούς, φορείς, εταιρίες. Τι θα απογίνουν αυτοί; Θα πρέπει να πιστοποιηθούν εκ νέου; Ακόμη και οι έχοντες χρόνια προϋπηρεσίας; Τι οφείλουν να κάνουν τα Πανεπιστήμια; Να διακόψουν στα προγράμματα σπουδών την παροχή και διδασκαλία μαθημάτων που αφορούν στην αναψυχή;. Στο παρόν νομοσχέδιο είναι σοβαρή παράληψη να μην περιληφθεί ως μορφή εκπαίδευσης του ‘εκπαιδευτή’ και η ‘τυπική’ συνδέοντας άμεσα τα Α.Ε.Ι. με το νέο επάγγελμα. 2) Ενώ το παρόν νομοσχέδιο εμφανίζεται να έχει ‘ευρωπαϊκή κατεύθυνση’ συνδέοντας το επάγγελμα του ‘εκπαιδευτή’ με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν το εντάσσει σε κάποιο συγκεκριμένο επίπεδο 4, 5, 6, 7. Το παρουσιάζει ως αυτοτελές. Το γεγονός αποτελεί μεγάλη αστοχία και παράληψη προκαλώντας αλυσιδωτά ευνόητα προβλήματα. Επιβάλλεται η άμεση τροποποίηση και σύνδεση του νέου επαγγέλματος με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. 3) Άξιο απορίας επίσης είναι το γιατί το νομοσχέδιο για το επάγγελμα του ‘εκπαιδευτή’ δεν υιοθετεί το δοκιμασμένο μοντέλο της Γ.Γ.Α. που αφορά στο επάγγελμα του Προπονητή Αθλημάτων. Το επάγγελμα του Προπονητή Αθλημάτων προσφέρεται σε τρία επίπεδα: Γ’, Β’ & Α’ κατηγορίας έχει άμεση σύνδεση με την παροχή ‘άδειας άσκησης επαγγέλματος’ η οποία δίδεται από τη ΓΓΑ, αποδέχεται αιτήσεις είτε από την τυπική μορφή εκπαίδευσης (ΤΕΦΑΑ, ΑΕΙ), είτε από μη τυπική μορφή εκπαίδευσης (Σχολές Προπονητών Αθλημάτων). Για όλους τους παραπάνω λόγους το νομοσχέδιο δημιουργεί δυσεπίλυτα προβλήματα και θα πρέπει να προχωρήσει σε μεγάλες και ουσιαστικές αλλαγές.