• Σχόλιο του χρήστη 'Θανασης Παντές' | 22 Νοεμβρίου 2021, 20:47

    (α) Μη σκόπιμη χρήση του αδόκιμου όρου «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες» Η έκφραση «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες», που αναφέρεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, εκτός από ανακριβής είναι και όλως αδόκιμη, αφού αποθαρρύνει την συμμετοχή στις δραστηριότητες του νομοσχεδίου, (όπως και τους γονείς να τις επιτρέπουν στα παιδιά τους), και υπονομεύει τον σκοπό του, που είναι ο αθλητισμός για όλους. (β)Αδικαιολόγητη εισαγωγή αδόκιμου και αόριστου συστήματος πιστοποίησης των εκπαιδευτών. Στην χώρα μας υπάρχει ήδη ασφαλές θεσμικό πλαίσιο πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων μέσω του ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) ή και του ΕΟΠΠΕΠ, που είναι σύμφωνο και με τα προβλεπόμενα στην νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν απαιτεί οπωσδήποτε την ύπαρξη οποιασδήποτε σχολής αλλά είναι βασισμένο στα Ευρωπαϊκά πρότυπα, που έχουν συμφωνηθεί από τους επαγγελματίες του κάθε κλάδου. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο επινοείται άλλου είδους, καινοφανής και αόριστη διαδικασία πιστοποίησης, που απαιτεί οπωσδήποτε και φοίτηση σε κάποια σχολή. Εν όψει της φύσης των δραστηριοτήτων του νομοσχεδίου, δεν θα πρέπει να συνδεθεί απαραίτητα η εκπαίδευση με την πιστοποίηση επάρκειας προσόντων, αφού η επάρκεια μπορεί να πιστοποιηθεί νόμιμα και με άλλα κριτήρια (π.χ. μακροχρόνια εμπειρία). Ασφαλώς επιβάλλεται η δημιουργία σχολών από την ΓΓΑ για τις δραστηριότητες αρμοδιότητάς της, (όσο και άλλες σχολές για τις δραστηριότητες φορέων, που δεν υπάγονται στο Υπουργείο Αθλητισμού). Πλην, όμως, για τους ήδη έμπειρους και ήδη νόμιμα πιστοποιήσιμους εργαζόμενους, όπως και για ειδικούς κλάδους που δεν υπάρχει ή δεν θα υπάρχει σχολή, δεν είναι σωστό να δημιουργηθεί αδυναμία πιστοποίησης, εργασίας και κάλυψης των αναγκών των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Επίσης, επειδή στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν προβλέπεται συγκεκριμένο επίπεδο προσόντων των πιστοποιούμενων επαγγελματιών, καλό θα είναι να διευκρινισθεί, ότι αυτοί αρκεί να είναι επιπέδου προσόντων EQF5 ή και απλώς ΕQF4 ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε δραστηριότητας, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό σύστημα αξιολόγησης προσόντων.