• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων' | 28 Ιανουαρίου 2023, 14:05

    Στις παραγράφους 6,7,8 ξεκαθαρίζεται ότι αμείβονται, εκτός ενιαίου μισθολογίου, με μηναία αποζημίωση ο Πρόεδρος του ΔΣ και ο Γενικός Διευθυντής, και με αποζημίωση άγνωστου ύψους ανά συνεδρίαση όλα τα μέλη του ΔΣ. Το σχέδιο νόμου τακτοποιεί «ημέτερους» και πάντως μη σχετικούς με το αντικείμενο σε καλά αμειβόμενες θέσεις με δημόσιο χρήμα. Επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με αχρείαστα έξοδα (αποζημιώσεις, έξοδα κίνησης, υπηρεσιακά αυτοκίνητα, γραφεία κλπ) των Διοικητικών Συμβουλίων και μισθούς του Γενικού Διευθυντή εκτός ενιαίου μισθολογίου. Με την παράγραφο 8 μειώνει τα έσοδα του ΟΔΑΠ, υπονομεύοντας τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα του συστήματος καθώς τα έσοδα των Μουσείων θα τα διαχειρίζεται αποκλειστικά το κυβερνητικά διορισμένο Δ.Σ. Μέχρι την έκδοση σχετικών ΚΥΑ για την απόδοση ποσοστού υπέρ του ΟΔΑΠ (στην περίπτωση του Μουσειου Ακρόπολης η σχετική ΚΥΑ βγήκε 8 χρόνια μετά τη λειτουργία του Μουσείου), ο ΟΔΑΠ θα αποστερηθεί όλα τα έσοδα. Η αποκοπή των εσόδων αυτών, που σήμερα στηρίζουν όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της χώρας, απειλεί με οριστικό λουκέτο τα μικρότερα μουσεία ανά την επικράτεια. Πόσα νέα μουσεία έχει εξαγγείλει η Υπουργός σε όλη την χώρα; Πόσα μουσεία σκοπεύουν να γίνουν π.χ. στην Αιτωλοακαρνανία; Πώς θα επιβιώσουν όλα αυτά τα μουσεία; Πώς θα καλυφθούν στο μέλλον αυτά τα λειτουργικά έξοδα; Καλούμε τους βουλευτές που εκπροσωπούν τις εκλογικές του περιφέρειες να ερωτήσουν την Υπουργό για το θέμα. Επιπλέον, τα έσοδα του ΟΔΑΠ περίπου κατά το ήμισυ κατευθύνονται στον κρατικό προϋπολογισμό. Η απομείωση των εσόδων του ΟΔΑΠ σημαίνει ότι μειώνονται κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να μείνουν στη διαχείριση του εκάστοτε κυβερνητικά διορισμένου ΔΣ.