• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων' | 28 Ιανουαρίου 2023, 14:50

    Στις παρ. 1 και 2 ορίζεται ότι στην πρώτη εφαρμογή του νόμου, το ΔΣ και ο Γενικός Διευθυντής διορίζονται με απλή απόφαση του/της Υπουργού. Στην πράξη, αυτό το ΔΣ και αυτός ο Γενικός Διευθυντής θα μείνουν για περίπου μια δεκαετία (όσο προβλέπεται με τις παρατάσεις των άρθρων 7-8). Άλλωστε και το ΝΠΔΔ Μουσείο Ακρόπολης απέκτησε τον πρώτο Γενικό Διευθυντή 11 χρόνια μετά την λειτουργία του! Στις παρ. 4 έως 7, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 21-30, 33-34 και 80, το σχέδιο νόμου παραδίδει ομήρους στα κυβερνητικά Διοικητικά Συμβούλια τους τωρινούς εργαζομένους στα Μουσεία, διαλύοντας την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Με τη δήθεν «προσωρινή απόσπαση» μέχρι την έκδοση Οργανισμού του κάθε ΝΠΔΔ, εγκλωβίζει στα ΝΠΔΔ τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες, που θα αποστερηθούν βασικά υπηρεσιακά δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα απόσπασης, μετάθεσης, τοποθέτησης μετά από αίτησή τους, συμμετοχής σε διαδικασίες κρίσεων στη ΓΔΑΠΚ. Το χρονικό όριο των 8 μηνών που νομοθετείται για να εκπονηθεί Οργανισμός στα Μουσεία είναι πλασματικό, όπως έχει αποδειχτεί στην πράξη (με χειρότερο παράδειγμα το Μουσείο Ακρόπολης). Άλλωστε, τα διορισμένα Διοικητικά Συμβούλια δεν θα λογοδοτούν σε κανέναν για τις πράξεις ή παραλείψεις τους, παρεκτός στην Υπουργό Πολιτισμού που αυθαίρετα θα τα διορίσει. Πουθενά δεν ορίζεται: -Η δυνατότητα των ήδη εργαζομένων στα Μουσεία, στο βαθμό που δεν θέλουν να υπηρετούν στο ΝΠΔΔ, να μεταφερθούν άμεσα σε άλλη Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ, με αίτησή τους μέσω Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως είναι απόλυτο δικαίωμά τους με βάση τον Κώδικα ΔΥ. -Η δυνατότητα των ήδη κατεχόντων θέση ευθύνης στα Μουσεία, στο βαθμό που δεν θέλουν να υπηρετούν στο ΝΠΔΔ, να μεταφερθούν άμεσα σε αντίστοιχη κενή θέση ευθύνης σε άλλη Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ, με αίτησή τους μέσω Υπηρεσιακού Συμβουλίου, όπως είναι απόλυτο δικαίωμά τους με βάση τον Κώδικα ΔΥ. -Η διατήρηση των υπαλληλικών και επιστημονικών δικαιωμάτων τους στην σημερινή κατάσταση, που αποφασίζονται από την ΓΔΑΠΚ, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και τις Επιστημονικες Επιτροπές της ΓΔΑΠΚ. Οι επιδημίες, η συμμετοχή σε ανασκαφές υπηρεσιών της ΓΔΑΠΚ, η Διεύθυνση συστηματικής ανασκαφής υπηρεσίας της ΓΔΑΠΚ, η επιστημονική άδεια, όλες οι άδειες του Κώδικα ΔΥ, θα έπρεπε ρητά να αναφέρεται ότι για όσους υπαλλήλους παραμένουν με οργανική θέση σε Υπηρεσίες της ΓΔΑΠΚ, τα θέματα αυτά θα ρυθμίζονται από τα συλλογικά όργανα της ΓΔΑΠΚ και τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια. Αντιθέτως, όχι μόνο δεν ορίζεται κάτι τέτοιο, αλλά οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες στα Μουσεία είναι ήδη εγκλωβισμένοι και στερούνται βασικά υπηρεσιακά τους δικαιώματα, με αυθαίρετες και παράνομες εντολές και αποφάσεις του Υπηρεσιακού Γραμματέα και της Γενικής Διευθύντριας ΔΥΗΔ, καθ’ υπόδειξη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ, ήδη από τον Ιούλιο 2022, θέμα για το οποίο ο ΣΕΑ θα καταφύγει στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Το επίμαχο σχέδιο νόμου ορίζει ως αποφασιστικό όργανο και πάλι για την υπηρεσιακή μας κατάσταση τον Υπηρεσιακό Γραμματέα, μετά από εισήγηση του «Γενικού Διευθυντή και Διευθυντή» (εντελώς αόριστα, άνευ προσδιορισμού!) ως εκτιμητές των υπηρεσιακών αναγκών. Παρακάμπτει δηλαδή εκ νέου τόσο την επιθυμία των εργαζόμενων όσο και τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια, και στρέφεται ευθέως ενάντια στα δικαιώματα των εργαζομένων, καθώς και στο άρθρο του Συντάγματος που καθορίζει την σύσταση και την αρμοδιότητα των Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Στο μόνο που είναι σαφές το σχέδιο νόμου είναι ότι όλο το προσωπικό που μεταφέρεται με “προσωρινή απόσπαση” στα ΝΠΔΔ θα πληρώνεται από το ΥΠΠΟΑ τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να παρουσιαστεί μια πλασματική εικόνα “ευμάρειας¨των Μουσείων ως ¨επιτυχία” των κυβερνητικά διορισμένων ΔΣ. Το αντίστοιχο γινόταν επί μια δεκαετία και με το ΝΠΔΔ Μουσείο Ακρόπολης, το προσωπικό του οποίου πληρωνόταν από τον ΝΠΙΔ ΟΑΝΜΑ ως το 2019. O Σύλλογός μας δηλώνει ότι δεν δέχεται τη διάλυση της Υπηρεσίας και την εξυπηρέτηση των νέων Μουσείων από μέλη μας, τα οποία υποχρεώνονται να παράσχουν αγγαρεία και όχι εργασία σε αυτά!