• Σχόλιο του χρήστη 'Θεοδωράτου Στρατούλα' | 26 Μαρτίου 2024, 02:33

    Όσο καλοπροαίρετα και να διαβάσει κανείς αυτό το επιμελώς ασαφές νομοσχέδιο, σκοντάφτει σε κενά. Κατ’ αρχάς, δεν αιτιολογείται η αναγκαιότητα αυτής της συγχώνευσης. Τίποτα δεν εμποδίζει την κυβέρνηση να εφαρμόσει όλα αυτά που εξαγγέλλονται, έχοντας δύο διακριτούς φορείς, κι ενισχύοντας μέσω του ΕΚΚ τον τομέα των νέων τεχνολογιών και της τεχνητής νοημοσύνης, (ο ελέφαντας στο δωμάτιο), αφού ορθώς αναγνωρίζει τα νέα δεδομένα στον χώρο. Γιατί δημιουργείται ένας δαιδαλώδης γραφειοκρατικός υπερ-φορέας, με ασαφή αριθμό εργαζομένων και συγκεχυμένη διάκριση αρμοδιοτήτων; Το δημιουργικό κομμάτι, από τη χρηματοδότηση της ιδέας με μηδενικό κεφάλαιο, μέχρι την ολοκλήρωση της ταινίας, μένει μετέωρο - είναι χαρακτηριστικό ότι δεν ονοματοδοτείται- σε αντίθεση με το cash rebate. Όροι όπως «εκπονεί προγράμματα και δράσεις», «μεριμνά», «αναπτύσσει δράσεις» δεν συνιστούν νομικά εκπεφρασμένη δέσμευση ότι θα υφίσταται τακτική και επαρκής χρηματοδότηση ταινιών. Υπάρχουν διακριτές, διασφαλισμένες και στεγανές πηγές χρηματοδότησης για τον Ελληνικό Κινηματογράφο; Κι αν υποθέσουμε ότι θα υπάρχει συνέχεια στη χρηματοδότηση Ελληνικών ταινιών, θα μπορεί δηλαδή ένας δημιουργός, να λάβει χρηματοδότηση για την ίδια παραγωγή, από δύο διαφορετικές διευθύνσεις του ίδιου οργανισμού; Υπάρχει όριο στο ποσό που θα διαθέτει ανά έτος το cash rebate; Ποιο είναι και πώς θα εφαρμόζεται; Θα «κλείνει» το πρόγραμμα όταν καλύπτεται το ποσό κι όποιος προλάβει; Ή θα δίνεται προτεραιότητα σε κάποια σχέδια; Κι αυτό το εκθαμβωτικό διοικητικό συμβούλιο, θα έχει δεινές ικανότητες οικονομικού χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα, θα έχει και την καλλιτεχνική επάρκεια για να ζυγίζει ντελικάτες αποφάσεις πολιτισμικής βαρύτητας; Σε ποιους στοχεύει ένα cash rebate με επιλέξιμες 200.000 για μεγάλου μήκους, και 60.000 για μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ; Γιατί είναι προφανές ότι δεν προσφέρει τίποτα στην πλειοψηφία των Ελλήνων δημιουργών, οι οποίοι συνήθως, δεν έχουν ούτε τα μισά από τα ποσά που αντιστοιχούν σε τέτοιες επιλέξιμες. Αντιθέτως, στις τηλεοπτικές παραγωγές που έχουν και διασφαλισμένα κεφάλαια και κέρδη από τις διαφημίσεις, οι επιλέξιμες πέφτουν στις 35.000 και 25.000 αντίστοιχα. Ποια είναι η λογική εξήγηση γι’ αυτό; Πόσο θα κοστίζει αυτός ο οργανισμός; Πού θα στεγάζεται; Πόσοι θα εργάζονται, με τι αμοιβές; Μόνο οι μηνιαίες αποδοχές των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων είναι 5.200 (https://www.e-nomothesia.gr/kat-oikonomia/n-4972-2022.html), σε έναν χώρο, όπου οι δημιουργοί πένονται. Γιατί εμπλέκεται ως και στην εκπαίδευση, αντί για το καθ’ ύλην αρμόδιο, υπουργείο παιδείας; Τι υποκρύπτει η μελετημένη διατύπωση που παραβλέπει τους σκηνοθέτες και αποσιωπά ότι αυτοί είναι ο κινητήριος μοχλός της Ελληνικής κινηματογραφικής (συχνά και τηλεοπτικής), παραγωγής; Εν τέλει, διαβάζοντας το νομοσχέδιο, αφήνει μια αίσθηση ότι δεν αναφέρεται σε πολιτιστικά δημιουργήματα, με πολλαπλές επιδράσεις στην κοινωνία, αλλά σε μια ανορθολογική επιχειρηματική επένδυση.