• Σχόλιο του χρήστη 'Ελευθέριος Ράντος' | 27 Μαρτίου 2024, 16:12

    Παρατηρήσεις επί του Μέρους Γ’: (1) Άρθρο 23 παρ. 2: Ο ορισμός του «Αυτοτελούς οπτικοακουστικού έργου» προτείνεται να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «το τμήμα του επεισοδίου ή το επεισόδιο ή ο κύκλος επεισοδίων τηλεοπτικής σειράς ή μίνι τηλεοπτικής σειράς, η τηλεοπτική ταινία ή η κινηματογραφική ταινία ανεξαρτήτως χρονικής διάρκειας». (2) Άρθρο 26 παρ. 5: Προτείνεται, αντί η επενδυτική ενίσχυση να καλύπτει μόνο τους δύο πρώτους κύκλους τηλεοπτικών ή μίνι τηλεοπτικών σειρών, να καλύπτει δύο οποιουσδήποτε κύκλους αυτών (συναπτούς ή μη). Επιπλέον, ο περιορισμός των δύο κύκλων αναμένεται να λειτουργήσει απολύτως αποθαρρυντικά για επενδύσεις σε υποδομές στον τομέα των οπτικοακουστικών παραγωγών (ιδίως υποδομές σε στούντιο κλπ.), για την ανάπτυξη των οποίων στην Ελλάδα είναι αναγκαίο να υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού για παραγωγές με μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Από την άλλη, αυτό αναμένεται να πλήξει την υλοποίηση αξιόλογων παραγωγών με σημαντικό προϋπολογισμό και με ορίζοντα διαρκείας στην ελληνική επικράτεια. Για τον λόγο αυτό, προτείνεται η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 5 να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Τα επενδυτικά σχέδια κύκλων τηλεοπτικών ή μίνι τηλεοπτικών σειρών των περ. (γ), (δ) και (ε) της παρ. 2 και της περ. (γ) της παρ. 3 ενισχύονται για δύο κύκλους (συναπτούς ή μη). Τυχόν επιπλέον κύκλοι δεν αποτελούν επιλέξιμο επενδυτικό σχέδιο. Ο ως άνω περιορισμός δεν ισχύει για επενδυτικά σχέδια με προϋπολογισμό άνω των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ ανά παραγόμενο επεισόδιο». (3) Άρθρο 29 παρ. 1 εδ. α’ (σε συνδυασμό με το άρθρο 87 παρ. 5) – Επαρκές διάστημα έως την υποβολή αιτήσεων: Ο περιορισμός του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο θα δύνανται να υποβληθούν αιτήματα ένταξης στο Πρόγραμμα CRGR αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα προγραμματισμού στους υποψήφιους δικαιούχους. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι το διάστημα αυτό θα καθορίζεται με ΚΥΑ ως το τέλος Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, ήτοι πρακτικά σε ελάχιστο χρονικό διάστημα πριν τον χρόνο που οι δικαιούχοι θα κληθούν να υποβάλουν αιτήσεις ένταξης. Επιπλέον, το διάστημα αυτό δεν προβλέπεται ως σταθερό στον νόμο, αλλά παραπέμπεται σε ΚΥΑ και επομένως δύναται να ποικίλει από έτος σε έτος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται ακόμη μεγαλύτερη αβεβαιότητα στον προγραμματισμό των σχεδιαζόμενων επενδυτικών σχεδίων, τον χρόνο προετοιμασίας τους και τελικά το εάν θα είναι σε θέση να υποβάλουν εγκαίρως αίτηση ένταξης στο Πρόγραμμα CRGR. Για τον λόγο αυτό, προτείνεται η κατάργηση της παρ. 5 του άρθρου 87 και η τροποποίηση του άρθρου 29 παρ. 1 εδαφ. α’, προβλέποντας εναλλακτικά: - είτε την δυνατότητα υποβολής αίτησης ένταξης χωρίς χρονικό περιορισμό, με αναδιατύπωση του άρθρου 29 παρ. 1 εδαφ. α’, ως εξής: «Αίτηση για ένταξη χρηματοδότησης επενδυτικού σχεδίου στα καθεστώτα ενίσχυσης του Προγράμματος CRGR υποβάλλεται προς τη Χορηγούσα Αρχή, καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου ενίσχυσης, έως και δέκα (10) ημέρες πριν από την ημερομηνία έναρξης του επενδυτικού σχεδίου, η οποία δηλώνεται στην αίτηση ένταξης χρηματοδότησης, μέσω πληροφοριακού συστήματος που ορίζει η Χορηγούσα Αρχή.» - είτε τον καθορισμό εκ του νόμου συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος ανά έτος, κατά το οποίο θα είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης, με αναδιατύπωση του άρθρου 29 παρ. 1 εδαφ. α’, ως εξής: «Αίτηση για ένταξη χρηματοδότησης επενδυτικού σχεδίου στα καθεστώτα ενίσχυσης του Προγράμματος CRGR υποβάλλεται προς τη Χορηγούσα Αρχή, από την 15η Ιανουαρίου έως την 15η Ιουλίου κάθε έτους, έως και δέκα (10) ημέρες πριν από την ημερομηνία έναρξης του επενδυτικού σχεδίου, η οποία δηλώνεται στην αίτηση ένταξης χρηματοδότησης, μέσω πληροφοριακού συστήματος που ορίζει η Χορηγούσα Αρχή.» (4) Άρθρο 41 παρ. 5: Προτείνεται να τροποποιηθεί με την εισαγωγή της ακόλουθης διατύπωσης: «Οι φορείς υλοποίησης και οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς διατηρούν φακέλους των επενδυτικών σχεδίων, προκειμένου να ανταποκρίνονται σε ελέγχους που διενεργούνται από τις αρμόδιες εθνικές αρχές ή υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ανωτέρω φάκελοι φυλάσσονται για δέκα (10) έτη από την ημερομηνία, κατά την οποία χορηγήθηκε η τελευταία ενίσχυση». (5) Διαφάνεια ως προς τον ρυθμό ανάλωσης του διαθέσιμου προϋπολογισμού του προγράμματος: Το σχέδιο νόμου δεν περιλαμβάνει πρόβλεψη ώστε οι υποψήφιοι δικαιούχοι να γνωρίζουν τα εκάστοτε διαθέσιμα κονδύλια του προϋπολογισμού του Προγράμματος CRGR, ανά κατηγορία οπτικοακουστικού έργου, δηλαδή την εξασφάλιση διαφάνειας ως προς τον ρυθμό ανάλωσης του διαθέσιμου προϋπολογισμού από άλλα εγκρινόμενα επενδυτικά σχέδια και, επομένως, το εκάστοτε διαθέσιμο υπόλοιπο για νέα επενδυτικά σχέδια ανά πάσα στιγμή. Η μόνη σχετική ρύθμιση είναι η πρόβλεψη βεβαίωσης για την ύπαρξη του σχετικού ετήσιου προϋπολογισμού ως προϋπόθεση για την έκδοση απόφασης ένταξης (άρθρο 30 παρ. 5), η οποία ωστόσο εκδίδεται μετά την υποβολή της αίτησης ένταξης. Μη γνωρίζοντας το ύψος του διαθέσιμου προϋπολογισμού, οι υποψήφιοι δικαιούχοι δεν δύνανται να γνωρίζουν εκ των προτέρων το ύψος των διαθέσιμων πόρων, κατά την υποβολή της αίτησής τους. Προτείνεται η θέσπιση δυνατότητας ενημέρωσης των υποψηφίων δικαιούχων ως προς τον εκάστοτε διαθέσιμο προϋπολογισμό του Προγράμματος CRGR – ιδανικά μέσω δημόσια διαθέσιμης πλατφόρμας ή πληροφοριακού συστήματος όπου θα μπορεί να παρακολουθείται ανά πάσα στιγμή η απομείωση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του Προγράμματος, ανά κατηγορία οπτικοακουστικών έργων, κατά το ύψος της ενίσχυσης που προβλέπεται σε κάθε εγκριτική απόφαση που εκδίδεται και αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Εναλλακτικά, προτείνεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης ένταξης, σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπονται βάσει της εκάστοτε ισχύουσας ΚΥΑ για την κατανομή του προϋπολογισμού, ανεξάρτητα από την προϋπόθεση ύπαρξης επαρκούς σχετικού προϋπολογισμού. Στη περίπτωση εξάντλησης του προϋπολογισμού για το συγκεκριμένο έτος και είδος οπτικοακουστικού έργου, ο δικαιούχος θα ενημερώνεται για την αδυναμία ένταξης του επενδυτικού του σχεδίου κατά τον παρόντα χρόνο, λόγω εξάντλησης του σχετικού προϋπολογισμού, και η σχετική αίτηση δεν θα απορρίπτεται αλλά θα παραμένει ενεργή, η δε έκδοση της εγκριτικής απόφασης θα παραπέμπεται στο επόμενο έτος, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που θα έχει εγκριθεί σχετικά.