ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
Στην 1η δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου των τεχνικών προδιαγραφών και προτύπων για την προμήθεια τροφίμων η οποία αναρτήθηκε από 12/5/2016 έως 23/5/16 κατατέθηκαν τα ακόλουθα σχόλια:

1. ΣΧΟΛΙΑ για ζυμαρικά δύο (2) από τα οποία: .
Α. Το σχόλιο Α/Α 43 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση σήμανσης barcode.
Β. Τα σχόλια Α/Α 34 απορρίφθηκε διότι πρόκειται για τρόφιμα που προορίζονται για ειδική ομάδα ασθενών και θα συμπεριληφθεί στα ειδικά διαιτητικά σκευάσματα. Το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και περιπτώσεων.

2. ΣΧΟΛΙΑ για αρτοσκευάσματα έξη (6) από τα οποία
Α. Το Α/Α 44 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode
Β. Για το σχόλιο Α/Α 31 ενσωματώθηκε στο κείμενο στα αναφερόμενα στο Νόμο 3526/2007 Άρθρο 10 § 1(α,β,γ) περί φρέσκου, αν και αναφερόταν ο όρος φρέσκος άρτος και αρτίδια . Για την αντικατάσταση της παραγράφου 2 και κατάργηση των παραγράφων 3 και 4 του Άρθρου 10 του Ν.3526/2007 από τον νόμο 4254/2014 αφορά τον τρόπο και τα βάρη στα σημεία διάθεσης των προϊόντων (άρτου και αρτοπαρασκευασμάτων ) στα αρτοποιεία . Τα ανωτέρω προσδιοριζόμενα βάρη που αναφέρονται στις προδιαγραφές έχουν υπολογισθεί σύμφωνα με τα μεριδολόγια-ποσοτολόγια που εφαρμόζονται στα Νοσοκομεία προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες των σιτιζομένων.
Γ. Τα σχόλια Α/Α 16,<42, 71α, απορρίφθηκαν διότι καλύπτονται από τα ολικής άλεσης και τις φρυγανιές σικάλεως. Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και συσκευασιών.
Δ. Για το σχόλιο Α/Α 71 β υπάρχει σαφής αναφορά σε όλα τα αρτίδια η συγκεκριμένη συσκευασία.
Ε. Για το σχόλιο Α/Α 35 απορρίφθηκε για τους ίδιους λόγους του σχολίου Α/Α 34 (ζυμαρικά)

3. ΣΧΟΛΙΑ για τα αυγά σχόλια δύο (2) από τα οποία:
Α. Το σχόλιο Α/Α 19 ενσωματώθηκε στο κείμενο
B. To σχόλιο Α/Α 45 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode.

4. ΣΧΟΛΙΑ για το γάλα έξη (6) από τα οποία :
A. Tα σχόλια Α/Α 20α,20β ,20γ, Α/Α 33 , Α/Α 36α και Α/Α 37α ενσωματώθηκαν στο κείμενο.
Β. Το σχόλιο Α/Α 46 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode
Γ. Τα σχόλια Α/Α36β , Α/Α37β και Α/Α 60 , απορρίφθηκαν διότι το ζητούμενο είδος καλύπτεται από το είδος Συμπυκνωμένο Γάλα . Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και συσκευασιών .

5. ΣΧΟΛΙΑ για το γιαούρτι δύο (2) από τα οποία:
Α. To Σχόλιο Α/Α 21 ενσωματώθηκε στο κείμενο
Β. Το σχόλιο Α/Α 47 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode.

6. ΣΧΟΛΙΑ για τα διατηρημένα τρόφιμα τρία (3) από τα οποία:
Α. Τα σχόλια Α/Α 22 και 61 ενσωματωθήκαν στο κείμενο
Β. Το σχόλιο Α/Α 48 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode.

7. ΣΧΟΛΙΑ για τα διάφορα γαλακτοκομικά προϊόντα τρία (3) από τα οποία:
Α. Το σχόλιο Α/Α 49 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode.
Β. Τα σχόλια Α/Α 23 και 73 απορρίφθηκαν διότι είναι ειδικά τρόφιμα. Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και συσκευασιών.

8. ΣΧΟΛΙΑ για τα είδη παντοπωλείου εννέα (9) από τα οποία:
Α. Το σχόλιο Α/Α 50 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανση barcode
Β. Το σχόλιο Α/Α 18α 1,2,3, απορρίφθηκαν διότι οι μεγάλες συσκευασίες το περιεχόμενο των οποίων αφαιρείται σταδιακά και για μεγάλο πιθανό χρονικό διάστημα εγκυμονεί κινδύνους επιμόλυνσης.
Τα σχόλια Α/Α 18α 4,5,6,7,8,9,11,12,14,15 απορρίφθηκαν ως ειδικές περιπτώσεις . Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δε κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και συσκευασιών.
Τα σχόλια Α/Α 18α 10 υπάρχει περιγραφή Μπέικιν πάουντερ.
Το σχόλιο Α/Α 18α 13 απορρίφθηκε διότι αντικαθίσταται από άλλες διογκωτικές ουσίες όπως Μπέικιν πάουντερ και σόδα.
Το σχόλιο Α/Α 18β ενσωματώθηκε στο κείμενο.
Γ. Το σχόλιο Α/Α 32 απορρίφθηκε διότι οι μεγάλες συσκευασίες το περιεχόμενο των οποίων αφαιρείται σταδιακά και για μεγάλο πιθανό χρονικό διάστημα εγκυμονεί κινδύνους επιμόλυνσης.
Δ. Το σχόλιο Α/Α 38α ενσωματώθηκε στο κείμενο.
Το σχόλιο Α/Α 38β απορρίφθηκε ως ειδική περίπτωση . Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και συσκευασιών .
Ε. Τα σχόλια Α/Α 62α , 62στ απορρίφθηκαν διότι οι μεγάλες συσκευασίες το περιεχόμενο των οποίων αφαιρείται σταδιακά και για μεγάλο πιθανό χρονικό διάστημα εγκυμονεί κινδύνους επιμόλυνσης.
Τα σχόλια Α/Α 62β , 62γ , 62δ , 62ζ , 62η ενσωματώθηκαν στο κείμενο
Το σχόλιο Α/Α 62ε (δημητριακά ολικής ) ενσωματώθηκε στο κείμενο .
Το σχόλιο Α/Α 62θ απορρίφθηκε ως ειδική περίπτωση . Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και συσκευασιών.
ΣΤ. Το σχόλιο Α/Α 68.1 απορρίφθηκε διότι αφενός μεν καλύπτεται από τα τυροκομικά προϊόντα (τυριά ημίσκληρα) αφετέρου η δαπάνη προμήθειας είναι μεγαλύτερη. Προτείνεται η κοπή του τυριού να γίνεται στο Νοσοκομείο με ίδια μέσα.
Το 68. 2 ενσωματώθηκε στο κείμενο
To 68.3 ως σχόλιο Α/Α 32 απορρίφθηκε διότι οι μεγάλες συσκευασίες το περιεχόμενο των οποίων αφαιρείται σταδιακά και για μεγάλο πιθανό χρονικό διάστημα εγκυμονεί κινδύνους επιμόλυνσης.
Τα 68. 4,5,6,7,8,9,10 απορρίφθηκαν ως ειδικές περιπτώσεις . Εκτός αυτού το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και περιπτώσεων .
Το 68.11 απορρίφθηκε διότι καλύπτεται από τις προδιαγραφές που αναφέρονται στα νωπά κρέατα (Αμνοερίφια).
Το 68.12 απορρίφθηκε διότι δεν είναι τρόφιμο.
Το 68.13 απορρίφθηκε διότι περιγράφεται στα τυροκομικά.
Το 68.14 ενσωματώθηκε στο κείμενο.
Το 68.15 απορρίφθηκε διότι θεωρείται υπερβολή (για μαζική εστίαση) καθώς περιγράφεται συσκευασία του 1 Kgr .
Ζ Το σχόλιο Α/Α 69 είναι το ίδιο με το σχόλιο Α/Α 68
Η Το σχόλιο Α/Α 70 απορρίφθηκε διότι καλύπτεται από το είδος σκόνη ζελέ
Θ. Το σχόλιο Α/Α 72 απορρίφθηκε ως το σχόλιο Α/Α 68.5

9. ΣΧΟΛΙΑ επί του ελαιολάδου πέντε (5) από τα οποία:
A. To σχόλιο Α/Α 12 απορρίφθηκε διότι η συσκευασία των 17 lit είναι δυσλειτουργική στην διαχείριση της. Το αν πρέπει να επιτραπεί ή όχι δεν είναι θέμα της Επιτροπής.
Β. Το σχόλιο Α/Α 51 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode
Γ. Το σχόλιο Α/Α 14 απορρίφθηκε διότι η Επιτροπή είναι της άποψης ότι τα Νοσοκομεία (δεδομένου ότι διατροφικά απευθύνονται σε ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού ) θα πρέπει να προμηθεύονται EXTRA παρθένο ελαιόλαδο και όχι βιομηχανοποιημένα (επεξεργασμένα ελαιόλαδα).
Δ. Το σχόλιο Α/Α 24 ενσωματώθηκε στο σύνολό του στο κείμενο.
Ε. Το σχόλιο Α/Α 63 ενσωματώθηκε στο κείμενο.

10. ΣΧΟΛΙΑ επί των κατεψυγμένων κρεάτων δύο (2) από τα οποία:
Α. Το σχόλιο Α/Α 52 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode
Β. Το σχόλιο Α/Α 25 απορρίφθηκε διότι η προμήθειά του είναι πρακτικά αδύνατη . Δεν είναι δυνατόν δηλαδή να τεμαχιστεί ένα αυτοτελές τεμάχιο , σε μικρότερα βάρη και ακολούθως να καταψυχθεί.

11. ΣΧΟΛΙΑ επί των κατεψυγμένων λαχανικών τέσσερα (4) από τα οπoία:
A. To σχόλιο A/A 53 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode
Β. Το σχόλιο Α/Α 27α ενσωματώθηκε στο κείμενο . Το 27β υπάρχει στο κείμενο.
Γ. Το σχόλιο Α/Α 39 ενσωματώθηκε στο κείμενο
Δ. Το σχόλιο Α/Α 67 ενσωματώθηκε στο κείμενο.

12. ΣΧΟΛΙΑ επί των κατεψυγμένων πουλερικών τέσσερα (4) από τα οποία:
A. Το σχόλιο Α/Α 15 ενσωματώθηκε στο κείμενο.
Β. Το σχόλιο Α/Α 28 ενσωματώθηκε στο κείμενο
Γ. Το σχόλιο Α/Α 54 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανσης barcode
Δ. Το σχόλιο Α/Α 65 ενσωματώθηκε στο κείμενο
13. ΣΧΟΛΙΑ επί των κατεψυγμένων αλιευμάτων δύο (2) από τα οποία:
A. To σχόλιο Α/Α 29 απορρίφθηκε διότι στο κείμενο δεν αναφέρεται συγκεκριμένη συσκευασία, αλλά αναφέρεται το βάρος κάθε τεμαχίου- μερίδας αλιεύματος το οποίον έχει προσδιορισθεί και υπολογισθεί σύμφωνα με τα μεριδολόγια-ποσοτολόγια που εφαρμόζονται στα Νοσοκομεία.
Β. Το σχόλιο Α/Α 55 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανση barcode.

14. ΣΧΟΛΙΑ επί των νωπών κρεάτων επτά (7) από τα οποία:
Α. Το σχόλιο Α/Α 56 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανση barcode.
Β. Το σχόλιο Α/Α 17 δεν έχει νόημα καθότι αναφέρεται λεπτομερώς ότι: Το νωπό κρέας να είναι αυτοτελή τεμάχια πρώτης κατηγορίας (Α) μηρός (μπούτι – ο μηρός μαζί με το τεμάχιο που αντιστοιχεί στη λεκάνη κιλότο και αυτοτελή τεμάχια δεύτερης κατηγορίας (Β)). Τα αυτοτελή τεμάχια πρώτης κατηγορίας (Α) είναι τα ακόλουθα: τράνς, νουά, κυλότο, στρογγυλό κ.λ.π, ενώ τα αυτοτελή τεμάχια δεύτερης κατηγορίας (Β) είναι τα εξής: σπάλα, ποντίκι, Δεν είναι λογικό να γίνεται προμήθεια τεμαχίων (Γ) κατηγορίας, όπως στήθος, στηθοπλευρές, λάπα, κότσι πρόσθιου άκρου κλπ ΠΟΛΥ ΛΙΠΟΣ.
Γ. Το σχόλιο Α/Α 40 ενσωματώθηκε στο κείμενο
Δ. Το σχόλιο Α/Α 26 απορρίφθηκε διότι δεν είναι δυνατόν τεχνικά να τεμαχιστεί και συσκευασθεί ένα αυτοτελές τεμάχιο , σε μικρότερο βάρος .
Ε. Το σχόλιο Α/Α 66 απορρίφθηκε διότι δεν είναι δυνατόν τεχνικά να τεμαχιστεί και συσκευασθεί ένα αυτοτελές τεμάχιο , σε μικρότερο βάρος.
Τα σχόλια Α/Α 11 και Α/Α 13 απορρίφθηκαν διότι Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο & το Συμβούλιο για την Υγιεινή των τροφίμων στο άρθρο 5 του κανονισμού (ΕΚ) 852/2004 αλλά και η Ελληνική νομοθεσία, υποχρεώνουν τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων που με οποιοδήποτε τρόπο παράγουν, εμπορεύονται, διαχειρίζονται ή προσφέρουν τρόφιμα στους καταναλωτές, για τη θέσπιση, την εφαρμογή και την τήρηση μιας συνεχούς & μεθοδευμένης σειράς ενεργειών που θα βασίζεται στις αρχές του συστήματος αυτοελέγχου H.A.C.C.P. (Hazard Analysis Critical Control Points = Ανάλυση Κινδύνων Κρίσιμων Σημείων Έλεγχου).
Σε όλα τα τρόφιμα έχει συμπεριληφθεί ο όρος ότι οι συμμετέχοντες πρέπει να προσκομίσουν Ισχύον Πιστοποιητικό περί εφαρμογής συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων [ΚΥΑ 487/2000 (ΦΕΚ1219β/4.10.2000)] σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ΕΝ ISO 22000:2005 το οποίο θα έχει χορηγηθεί από τον ΕΦΕΤ ή από άλλους κατάλληλα διαπιστευμένους φορείς για την παραγωγή – παρασκευή – επεξεργασία, αποθήκευση, διακίνηση και εμπορία των προϊόντων.

15. ΣΧΟΛΙΑ επί των νωπών οπωρολαχανικών δύο (2) από τα οποία:
Α. To σχόλιο Α/Α 57 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανση barcode.
Β. Το σχόλιο Α/Α 30 απορρίφθηκε διότι δεν είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής . Το κάθε νοσοκομείο θα πρέπει να πράττει τα δέοντα σε αυτές τις περιπτώσεις.

16. ΣΧΟΛΙΑ επί των νωπών πουλερικών δύο (2) από τα οποία:
Α. Το σχόλιο Α/Α 58 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανση barcode.
Β. Το σχόλιο Α/Α 64 απορρίφθηκε διότι η ατομική συσκευασία αφενός μεν δεν αποσκοπεί σε καθαρή λειτουργική διαδικασία και αφετέρου η δαπάνη προμήθειας είναι μεγαλύτερη διότι συμπεριλαμβάνει και το βάρος τη ς συσκευασίας .
17. ΣΧΟΛΙΑ επί των τυροκομικών δύο (2) από τα οποία:
A. To σχόλιο Α/Α 59 απορρίφθηκε διότι από καμία κείμενη διάταξη δεν απορρέει υποχρέωση αναγραφής σήμανση barcode.
Β . Το σχόλιο Α/Α 41α απορρίφθηκε διότι καλύπτεται από το είδος Ανθότυρο που περιγράφεται στα Τυροκομικά.
Το σχόλιο Α/Α 41β απορρίφθηκε ως ειδική περίπτωση . Το κάθε Νοσοκομείο για τις ανάγκες του δεν κωλύεται να συντάξει τεχνικές προδιαγραφές ειδικών τροφίμων και περιπτώσεων .

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
1. ΦΑΚΑΤΣΕΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ (Πρόεδρος)
2. ΧΡΥΣΟΧΟΟΥ ΕΛΕΝΗ (Αναπληρωτής Πρόεδρος)
3. ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ (Μέλος)
4. ΤΖΙΝΙΕΡΗ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (Μέλος)
5. ΤΣΑΓΚΆΡΗ ΑΜΑΛΙΑ (Μέλος)
6. ΣΠΑΝΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (Μέλος)
7. ΚΟΝΤΟΥ ΝΙΚΗ (Αναπληρωματικό Μέλος)
8. ΜΥΛΩΝΑ ΒΑΡΒΑΡΑ (Αναπληρωματικό Μέλος)
. ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (Αναπληρωματικό Μέλος