• Σχόλιο του χρήστη 'Generation 2.0 for Rights, Equality & Diversity' | 13 Μαρτίου 2023, 12:24

    Στο μέρος αυτό παρατηρούνται τροποποιήσεις σε θετική κατεύθυνση ως προς τη διαδικασία καθορισμού του όγκου εισδοχής για παροχή εξαρτημένης εργασίας, που αφορά περιπτώσεις μετάκλησης εργαζομένων και εποχιακών εργαζομένων από τρίτες χώρες. Όμως, ο νομοθέτης στο άρθρο 66 δεν έχει συμπεριλάβει καμία πρόβλεψη για τους πτχ εργάτες γης, που ήδη διαμένουν και εργάζονται χρόνια στη χώρα χωρίς να έχει ρυθμιστεί το καθεστώς διαμονής τους. Το σημαντικό πρόβλημα έλλειψης εργατικού δυναμικού σε αγροτικές περιοχές, δεν είναι λογικό να λυθεί με μετάκληση πτχ από το εξωτερικό, ενώ υπάρχουν ήδη εντός της επικράτειας πολλές δεκάδες χιλιάδες εργάτες γης. Αυτός ο πληθυσμός εργάζεται αδήλωτα, όντας αόρατος για την ελληνική πολιτεία διαχρονικά. (Βλ. Μανωλάδα Ηλείας, Σκάλα Λακωνίας, Τυμπάκι και Ιεράπετρα Κρήτης κ.α.). Σε συνέχεια της διακρατικής συμφωνίας με το Μπαγκλαντές για χορήγηση προσωρινής άδειας διαμονής, είναι αναγκαίο να προβλεφθεί ένας γενικότερος μηχανισμός χορήγησης νομικού καθεστώτος που θα διασφαλίζει τη διαμονή και εργασία πτχ στον αγροτικό τομέα και σε άλλους κλάδους εργασίας.