• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ' | 24 Απριλίου 2020, 11:20

    Η διάταξη εισάγει αδικαιολόγητη διάκριση σε βάρος των υπηκόων τρίτων χώρων που επιθυμούν να τους χορηγηθεί άδεια παραμονής ως οικονομικά ανεξάρτητα άτομα σε σύγκριση με την άδεια παραμονής του άρθρου 20Β. Πρακτικά θα οδηγήσει σε κατάργηση του συγκεκριμένου τύπου άδειας παραμονής και στην ταυτόχρονη απώλεια κεφαλαίων που κατατίθενται στα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας μας και θα μπορούσαν να δαπανηθούν σε επιχειρηματικές δραστηριότητες . Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις πολιτών τρίτων χωρών που ενδιαφέρονται για επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους στην Ελλάδα, ωστόσο δεν έχουν τη δυνατότητα να λάβουν τη νομιμοποίηση που απαιτείται γι’ αυτήν. Οι μοναδικές κατηγορίες άδειας διαμονής που χορηγούν τη δυνατότητα σε πολίτη τρίτης χώρας να ασκήσει ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα είναι αυτές των μελών οικογένειας Έλληνα ή πολίτη της Ένωσης και οι άδειες διαμονής μακράς διάρκειας (επί μακρόν, β΄ γενιάς, δεκαετούς και αόριστης διάρκειας) οι οποίες έχουν ως προϋπόθεση την ήδη μακρόχρονη διαμονή του στην Ελλάδα, αποκλείοντας ως εκ τούτου νέες επενδύσεις έστω μικρής κλίμακας .Σε κάθε περίπτωση θα μπορούσε να αυξηθεί το ποσό των επαρκών πόρων που πρέπει να αποδείξουν οι υπήκοοι τρίτων χωρών ότι διαθέτουν για τη χορήγηση άδειας παραμονής στη χώρα και σίγουρα να αρθεί η απαγόρευση πρόσβασης στην αγορά εργασίας. Οι επενδυτές κατά μεγάλο ποσοστό επιλέγουν τη μη διαμονή στην Ελλάδα. Στο παρελθόν έρχονταν στη χώρα μας μόνο μία φορά για την υπογραφή πληρεξουσίου και την επιλογή ακινήτου. Με το νέο σύστημα αναγκάζονται να έρθουν και δεύτερη φορά προκειμένου να δώσουν βιομετρικά στοιχεία μετά την αίτηση για την ΑΔ. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις μπορεί να απορριφθούν τα βιομετρικά στοιχεία (π.χ. φωτογραφίες), με αποτέλεσμα να τους ζητηθεί να έρθουν και τρίτη φορά. Πρέπει ,λοιπόν, να υπάρξει πρόβλεψη έτσι ώστε η λήψη βιομετρικών στοιχείων να πραγματοποιείται (α) είτε στη χώρα τους (π.χ. στις αρμόδιες προξενικές αρχές κατά τη διαδικασία χορήγησης θεώρησης, και στη συνέχεια τα στοιχεία αυτά να μεταφέρονται στο Υπουργείο ή στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις), (β) είτε στην Ελλάδα κατά την πρώτη επίσκεψή του, δηλ. πριν ακόμη πραγματοποιηθεί η αγορά ακινήτου και η αίτηση για την άδεια παραμονής . Το ίδιο θα πρέπει να προβλεφθεί και για την ανανέωση της ΑΔ μετά την πενταετία. Η επιτυχία του Ελληνικού προγράμματος στηρίζεται (κατά πολύ) στο γεγονός ότι δεν απαιτεί την παραμονή των αλλοδαπών στην Ελλάδα, παρά μόνο μία φορά. Θεωρούμε ότι πρέπει να συσταθεί νέο γραφείο υποδοχής αποκλειστικά για Μόνιμους Επενδυτές στην Αττική και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αλλοδαπών και Μετανάστευσης στην επαρχία .