• Σχόλιο του χρήστη 'Equal Rights Beyond Borders' | 24 Απριλίου 2020, 16:04

    Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις παραβιάζουν το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, και συγκεκριμένα τα άρθρα 32 παράγραφος 2 σε συνδυασμό με το άρθρο 31 παράγραφος 8 Οδηγία 2013/32/ΕΕ. Σύμφωνα με το άρθρο 32 παράγραφος 2 οι αιτήσεις μπορούν να απορριφθούν ως προδήλως αβάσιμες μόνο στις περιπτώσεις που περιγράφονται στο άρθρο 31 παράγραφος 8 της Οδηγίας. Το άρθρο 31 παράγραφος 8 παρέχει έναν εξαντλητικό κατάλογο των λόγων βάσει των οποίων το άρθρο 32 παράγραφος 2 μπορεί να εφαρμοστεί. Το γεγονός ότι o κατάλογος αυτός είναι εξαντλητικός προκύπτει αναμφίβολα από τη διατύπωση βάσει της οποίας «Στις περιπτώσεις αβάσιμων αιτήσεων για τις οποίες ισχύουν οποιεσδήποτε από τις περιστάσεις που απαριθμούνται στο άρθρο 31 παράγραφος 8, τα κράτη μέλη «μπορούν» (…)». Εάν ο κατάλογος δεν ήταν εξαντλητικός, θα χρησιμοποιούνταν η λέξη «ειδικά» ή «για παράδειγμα» (βλ. επίσης Vestedt-Hansen, Hailbronner/Thym, νομοθεσία της ΕΕ για τη μετανάστευση και το άσυλο, 2η έκδοση 2016, Σχολιασμός της οδηγίας 2013/32/ΕΕ, άρθρο 31, παράγραφος 8: «εξαντλητικός κατάλογος»). Επομένως, η προτεινόμενη τροποποίηση επιβεβαιώνει μόνο την έλλειψη νομιμότητας της έννοιας και πρέπει να απαλειφθεί.