• Σχόλιο του χρήστη 'International Rescue Committee Hellas (IRC)' | 2 Ιουλίου 2021, 13:24

    Η προτεινόμενη παρ. 10 παραβιάζει κατάφωρα το ενωσιακό δίκαιο. Η υποβολή μεταγενέστερης αίτησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του θεμελιώδους δικαιώματος στο άσυλο που εγγυάται το αρ. 18 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων. Αποτελεί, δε, σύμφωνα με το ΔΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαραίτητη διαδικαστική πράξη για τη διασφάλιση της εξέτασης του αιτήματος διεθνούς προστασίας, όταν η προγενέστερη αίτηση έχει απορριφθεί κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη διαδικασία ασύλου (ΔΕΕ, Υποθέσεις C-924/19 και C-925/19 FMS, 14 Μαΐου 2020, σκ. 189-203, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, P-000604/2021, 1 Ιουνίου 2021, διαθέσιμο στο: https://bit.ly/35DmoY8), με εμβληματικό παράδειγμα τη συστηματική απόρριψη αιτήσεων ασύλου ως απαράδεκτων βάσει του χαρακτηρισμού της Τουρκίας ως «ασφαλούς τρίτης χώρας», μολονότι παρίσταται σαφής η αδυναμία επανεισδοχής των αιτούντων στην εν λόγω χώρα (https://bit.ly/2S9de2w). Επισημαίνεται δε ότι ο νομοθέτης, μεταφέροντας τις διατάξεις της Οδηγίας για τις διαδικασίες ασύλου, έχει ήδη θεσπίσει ειδικές διαδικαστικές ρυθμίσεις για την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση των μεταγενέστερων αιτήσεων στα αρ. 83, παρ. 9, περ. ε΄, 84, παρ. 1, περ. ε΄, 89 και 92, παρ. 1, περ. δ΄ Ν 4636/2019. Κρίνεται αναγκαία η διαγραφή του άρθρου 21.