• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΗ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ' | 31 Μαρτίου 2016, 15:38

    Σχετικά με το Άρθρο 24 «Άσκηση Καθηκόντων Διαιτολόγου – Διατροφολόγου από αξιωματικούς του Υγειονομικού» του σχεδίου νόμου «Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» A) Στο Προεδρικό Διάταγμα 133/2014, στο Άρθρο 1 και ειδικότερα στις παραγράφους 1 και 2, είναι σαφής ως προς το ποιοί είναι αυτοί που μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα του διαιτολόγου – διατροφολόγου. B) Στα έχοντας υπόψη 3 & 4, γίνεται σαφής αναφορά ότι για την σύνταξη του εν λόγο προεδρικού διατάγματος, λήφθηκαν υπόψη τόσο απόφαση της ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), όσο και η γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, επομένως γίνεται κατανοητό ότι η έκδοση του εν λόγο Προεδρικού Διατάγματος, ακολούθησε κάθε οδό που μπορούσε, προκειμένου να τηρεί με ακρίβεια κάθε προϋπόθεση για την διασφάλιση της Υγείας των Πολιτών (αφού όπως όλοι γνωρίζουμε η επιστήμη της διατροφής και διαιτολογίας αποτελεί επιστήμη υψίστης σημασίας και έχει άμεση σχέση με την υγεία του ανθρώπου) αλλά και την διασφάλιση του κλάδου των διαιτολόγων – διατροφολόγων. Γ) Επίσης σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το υπ’ αριθμ.Υ3β/Γ.Π.82140/11/8-2-12 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγείας, αναφέρετε ότι «αρμόδιοι για θέματα διατροφής είναι οι διαιτολόγοι-διατροφολόγοι.» Δ) Το 133/2014 Προεδρικό Διάταγμα, εκδόθηκε μετά από πολλά χρόνια συνεχόμενων αγώνων των διαιτολόγων – διατροφολόγων για να προασπίσουν τα εν πολλών ετών κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα, διότι επί σειρά ετών ήταν πολλοί αυτοί που έκαναν χρήση του τίτλου του «διαιτολόγου – διατροφολόγου» και ασκούσαν παρανόμως καθήκοντα διαιτολόγων – διατροφολόγων. Ε) Στην Ελλάδα, υπάρχουν τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τα οποία αποφοιτούν επιστήμονες διαιτολόγοι – διατροφολόγοι, τμήματα στα οποία επί 4 έτη οι φοιτητές διδάσκονται το αντικείμενο της διατροφής και διαιτολογίας και ΟΧΙ επί 1-2 έτη που χρειάζεται κάποιος για να λάβει ένα μεταπτυχιακό τίτλο. Άλλωστε ο νομοθέτης δεν δύναται να είναι “ανώτερος” του Νόμου και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να ορίσει αρμοδιότητες του επαγγέλματος του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου και της άσκησης αυτού σε μη κατέχοντες τον απαραίτητο βασικό τίτλο σπουδών 4 ετούς φοίτησης των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων των τμημάτων διατροφής και διαιτολογίας (βλ. π.δ. 133/14). ΣΤ) Επιπλέον, ο ορισμός του επαγγέλματος του “Συμβούλου Διατροφής” δεν υφίστανται καν ως επάγγελμα στο Ελληνικό Κράτος και ως εκ τούτου ούτε τον τίτλο του συμβούλου διατροφής δεν μπορεί να έχει εκείνος που απλώς έχει στην κατοχή του ένα μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στο αντικείμενο της Διαιτολογίας-Διατροφολογίας, ή κάποια εξειδίκευση στον τομέα της Επιστήμης της Διαιτολογίας. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε σε κανένα νοσοκομείο του Ελληνικού Κράτους, δημόσιο ή ιδιωτικό δεν υφίσταται η ειδικότητα του “Συμβούλου Διατροφής”. Ζ) Στο άρθρο 24 του παρόντος σ/ν, θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ρητώς ότι όσοι μέχρι τώρα ασκούν ιατρικό ή παραϊατρικό επάγγελμα (ιατρός, κτηνίατρος, νοσηλευτής κτλ) και κατέχουν παράλληλα ΚΑΙ τίτλο σπουδών του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, δηλαδή πτυχίο όπως αυτό ορίζεται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 1 του ΠΔ 133/2014 ΚΑΙ άδεια άσκησης του επαγγέλματος Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, μπορούν σύμφωνα με τον παρόντα νόμο να αναλάβουν τις αρμοδιότητες του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, με ταυτόχρονη παύση των καθηκόντων που είχαν με τη βασική τους ειδικότητα. Ως εκ τούτου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στο σχέδιο νόμου, ΟΡΘΩΣ συνέταξε το άρθρο 24 και έπραξε σύμφωνα με τους προϋπάρχοντες νόμους και προεδρικά διατάγματα. Με εκτίμηση Ιωάννης Σουπιός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Μέλος Κεντρικού ΔΣ Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος & Νίκη Ανδρουλάκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Μέλος Κεντρικού ΔΣ Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος