• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Ζαφειρόπουλος' | 5 Δεκεμβρίου 2018, 13:33

    Το άρθρο 5 της Οδηγίας 81/2009 περιλαμβάνει τον όρο «κοινοπραξίες οικονομικών φορέων», που δεν ταυτίζεται με τον όρο «ενώσεις οικονομικών φορέων» του παρόντος άρθρου. Αντίστοιχη πρόβλεψη θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο παρόν άρθρο. Η πρόβλεψη της §7 του παρόντος άρθρου (που δεν περιλαμβάνεται στην οδηγία 81/2009) είναι υπερβολική εάν εφαρμόζεται συνολικά, εμφανώς αποθαρρύνει ενώσεις οικονομικών φορέων από συμμετοχή στους διαγωνισμούς του ΥΠΕΘΑ, δημιουργεί δε ασάφειες ως προς τον τρόπο εφαρμογής της, ενώ παράλληλα μπορεί να έχει παράπλευρες συνέπειες και για την ίδια την Αναθέτουσα Αρχή. π.χ. • Όταν επιβάλλονται ποινικές ρήτρες για καθυστερημένη παράδοση, αυτές θα επιβάλλονται επί της συμβατικής αξίας του αντικειμένου (και άρα εναντίον του οικονομικού φορέα που το παραδίδει). Θα έχει αυτή η ποινή αναλογική εφαρμογή και στους υπόλοιπους; (δείτε προς αυτό και §8 του άρθρου 124) • Όταν ένας από τους συμμετέχοντες στην ένωση κηρυχθεί έκπτωτος, αυτόματα θα κηρύσσονται έκπτωτοι και οι υπόλοιποι. Είναι προς το συμφέρον της υπηρεσίας αυτό; Ο αποκλεισμός των υπολοίπων οικονομικών φορέων για 3 έτη από τις προμήθειες του ΥΠΕΘΑ, μήπως δημιουργεί προβλήματα σε άλλα προγράμματα; Είναι αυτονόητο ότι πολλές φορές η Αναθέτουσα Αρχή θα επιθυμεί να δεσμεύσει τις ενώσεις οικονομικών φορέων για συγκεκριμένα θέματα (π.χ. πολλές φορές εάν απορριφθεί μέρος των συμβατικών αντικειμένων, τότε θα απαιτείται η απόρριψη και των υπολοίπων, καθώς η χρήση τους δεν θα είναι εφικτή χωρίς το απορριφθέν μέρος). Θεωρώ ως βέλτιστη πρακτική, τέτοιες περιπτώσεις να καλύπτονται με κατάλληλους όρους στη διακήρυξη της προμήθειας, αντί μίας συνολικής πρόβλεψης στο επίπεδο του νόμου.