• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΖΝ' | 12 Μαρτίου 2019, 16:29

    Σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της αιτιολογικής έκθεσης: «Εισάγονται οι απαιτούμενες ρυθμίσεις για τη σύσταση της Εθνικής Στρατιωτικής Αρχής Αξιοπλοΐας, καθορίζεται η αποστολή και οι βασικές αρμοδιότητές της, ενώ περιγράφεται η βασική οργανωτική δομή της και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει το προσωπικό που τη στελεχώνει.» Εντούτοις, πέραν της παρ. 1, όπου ορίζεται η σύσταση και η υπαγωγή της ΕΣΑΑ, και της παρ. 2, όπου ορίζεται συνοπτικά η αποστολή της ΕΣΑΑ, σε καμμία διάταξη του όμοιου άρθρου του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου, δεν ορίζονται «οι βασικές αρμοδιότητές της» και δεν «περιγράφεται η βασική οργανωτική δομή της και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει το προσωπικό που τη στελεχώνει.» Συνεπώς το εν λόγω άρθρο είναι ατελές βάσει της αντίστοιχης αιτιολογικής έκθεσης, στερείται ουσιώδους νομοτεχνικής επιμέλειας, εισάγει σοβαρή σύγχυση σε σχέση με την αντίστοιχη αιτιολόγησή του και δεν δύναται να αποτελέσει αντικείμενο σοβαρής διαβούλευσης. Κατ’ αντιδιαστολή, βλ. το προηγούμενο άρθρο 50 περί της Υπηρεσίας Υποδοχής Πλοίων και Πολεμικής Χρησιμοποίησης Λιμένων (ΥΠ/ΠΧΛ), το οποίο είναι αρκούντως εξαντλητικό ως προς την αποστολή, τις αρμοδιότητες και την στελέχωση της ΥΠ/ΠΧΛ. Επομένως, απαιτείται η απόσυρση του άρθρου 51 από το εν λόγω σχέδιο νόμου, ώστε να συμπληρωθεί κατάλληλα (και με σειρά των λοιπών απαιτούμενων άρθρων) και να επανεισαχθεί ως πλήρης νομοθετική πρωτοβουλία, όπως αρμόζει σε μία αρχή στρατιωτικής αξιοπλοΐας κ-μ της Ευρωπαϊκής ένωσης και του NATO, κατ’ αντιστοιχία με τον ν.4427/2016 [με τον οποίο συγκροτήθηκε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) προς συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό ενωσιακό δίκαιο αξιοπλοΐας των αερομεταφορών στην πολιτική αεροπορία].