• Σχόλιο του χρήστη 'Σάββας Α.' | 13 Μαρτίου 2019, 12:57

    Διαβάζοντας την συγκεκριμένη ρύθμιση αναρωτήθηκα αν οι εργαζόμενοι στον λοιπό ευρύτερο Δημόσιο Τομέα προστατεύονται από αντίστοιχους θεσμούς (π.χ. Γραφείο Νομικής Προστασίας Εργαζομένων στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Παιδείας κλπ), δοθέντος μάλιστα ότι υφίσταται ο επιτυχημένος ανεξάρτητος θεσμός του Συνηγόρου του Πολίτη, με αρμοδιότητα σε όλο τον δημόσιο τομέα. Συνεπώς, η προτεινόμενη ρύθμιση, συνειρμικά δρα ως έμμεση παραδοχή ότι εντός των Ενόπλων Δυνάμεων υφίσταται μια "κακή" Διοίκηση που χρήζει χαλιναγωγήσεως, επειδή ταλαιπωρεί τα στελέχη της, τα οποία με τη σειρά τους πρέπει να προστατευθούν από έναν ειδικό και ανεξάρτητο (περίπου ανεξάρτητο κατ' ουσίαν, αφού θα υπάγεται στους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων) θεσμό. Κατά την άποψή μου, τα στελέχη των ΕΔ ήδη προστατεύονται επαρκώς, καθώς έχουν: α) τις δυνατότητες που παρέχονται από τις γενικές ρυθμίσεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας β) Τη δυνατότητα άσκησης ειδικής ενδικοφανούς προσφυγής (αναφοράς παραπόνου) για κάθε πράξη ή διαταγή προϊσταμένων τους που τους θίγει και η οποία, ως εκ του τρόπου εξέτασής είναι αποτελεσματικότερη της ιεραρχικής προσφυγής, αφού με τους προβλεπόμενους 3 βαθμούς εξέτασης, δίδει τη δυνατότητα ελέγχου κάθε παραπόνου από 2 κλιμάκια προϊστάμενα του οργάνου που τέλεσε την πράξη/εξέδωσε τη διαταγή κατά της οποίας στρέφεται το παράπονο. γ) τη δυνατότητα προάσπισης των συμφερόντων τους ενώπιον των αρμοδίων ατά περίπτωση Δικαστικών Αρχών. Για τους παραπάνω λόγους, εκτιμώ ότι η προτεινόμενη ρύθμιση είναι περιττή και ότι με την πάροδο του χρόνου τα προς ίδρυση ΓΝΟΠΣ θα υποβιβασθούν κατ΄ουσίαν σε άτυπο μέσο πίεσης των υφισταμένων προς του προϊσταμένους τους (λόγω της επαπειλούμενης εις βάρος τους υποβολής καταγγελίας). Όσον αφορά στην προτεινόμενη ρύθμιση της παρ. 8, συμφωνώ απολύτως με το σχόλιο που υπεβλήθη στις 12 Μαρτίου 2019, 13:44