• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΖΝ' | 13 Μαρτίου 2019, 14:36

    Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση το εθνικό κανονιστικό πλαίσιο αξιοπλοΐας στρατιωτικών αεροναυτικών προϊόντων θα ερείδεται στις Ευρωπαϊκές Στρατιωτικές Απαιτήσεις Αξιοπλοΐας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (European Defence Agency – EDA), το οποίο έχει εφαρμογή όχι μόνον στις ΕΔ αλλά και στους οικονομικούς φορείς (ιδιωτικός τομέας), οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην σχεδίαση – παραγωγή – συντήρηση στρατιωτικών αεροναυτικών προϊόντων, εξαρτημάτων και συσκευών. Στους προαναφερόμενους φορείς σχεδίασης – παραγωγής – συντήρησης στρατιωτικού αεροναυτικού υλικού η ΕΣΑΑ θα χορηγεί σχετικές άδειες (approvals). Ερωτάται ο νομοθέτης του ΥΠΕΘΑ: Πώς νομιμοποιείται η ΕΣΑΑ, ως υπαγόμενη υπηρεσία του ΓΕΕΘΑ ήτοι υπό επιχειρησιακό φορέα του ΥΠΕΘΑ, να χορηγεί άδειες σε οικονομικούς φορείς βάσει των Ευρωπαϊκών Στρατιωτικών Απαιτήσεων Αξιοπλοΐας; Πώς διασφαλίζεται η αμεροληψία της ΕΣΑΑ και η ισονομία μεταξύ ενός φορέα των ΕΔ (π.χ. της ΠΑ) ή μίας ΔΕΚΟ (π.χ. ΕΑΒ Α.Ε. που είναι πλήρως εξαρτημένη από τα προγράμματα των Ελληνικών ΕΔ) και ενός οικονομικού φορέα, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα (π.χ. συντήρηση αεροσκαφών), αξιολογούνται, αδειοδοτούνται και ελέγχονται με το ίδιο κανονιστικό πλαίσιο αξιοπλοΐας στρατιωτικών αεροναυτικών προϊόντων, ενώ η εποπτεύουσα αρχή (ΕΣΑΑ) είναι υπαγόμενη υπηρεσία του ΓΕΕΘΑ;