• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΖΝ' | 13 Μαρτίου 2019, 17:14

    Με την παρ. 2 άρθρου 9 ν.4494/2017 (Α’165) «2. Συνιστάται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων ως οργανωτική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας...». Με την παρ. 3 άρθρου 12 ν.4494/2017 (Α’165) «3. … Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ρυθμίζονται τα αντίστοιχα θέματα για την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων. Μέχρι την έκδοση του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος για τα θέματα οργάνωσης και διάρθρωσης της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 4 της Φ.800/265/139770/22.12.2014 (Β΄3465) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.» Με την παρ. 1 άρθρου 1 π.δ.91/2018 (Α’171) «1. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (Υπηρεσία) λειτουργεί ως οργανωτική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης, που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και έχει τις αρμοδιότητες των παρ. 5 και 6 του άρθρου 10 του ν. 4494/2017:» Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 52 του σχεδίου νόμου υπό διαβούλευση: «Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου που συστήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.4494/2017 (Α’165) καταργείται.» Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση: «Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας καταργείται. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ήδη διαθέτει διάφορους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου. Η εξουσία του Υπουργού να διενεργεί ελέγχους ασκείται με την ανάθεση ανάλογου έργου σε κατάλληλο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.» Από τον συνδυασμό των ανωτέρω συνάγεται προδήλως τα ακόλουθα: Με την διάταξη του άρθρου 52 καταργείται υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ που δεν υφίσταται, δεδομένου ότι ο ορθός τίτλος είναι Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (ΥΕΥ) και ουχί Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου (ΥΕΕ), οπότε διαπιστώνεται ουσιώδης πλημμέλεια του νομοθέτη που εκφεύγει της έννοιας της συγγνωστής πλάνης. Είναι τέτοια η σπουδή του νομοθέτη του ΥΠΕΘΑ να καταργήσει την (επί το αληθές) ΥΕΥ και δη άνευ καμμίας ουσιώδους αιτιολόγησης, σε αντιστοίχιση με την αναγνωρισθείσα ανάγκη του ν.4494/2017 και του π.δ.91/2018, ώστε ο ίδιος νομοθέτης προκαλεί ουσιώδες νομικό κενό στο εθνικό δίκαιο του πεδίου αρμοδιότητας και εξουσίας του, διότι με τον ν.4494/2017 οι αρμοδιότητες της ΥΕΥ (παρ. 5 και 6 άρθρου 10) ανατέθηκαν αποκλειστικά στην νέο-συσταθείσα υπηρεσία (ως οργανωτική μετεξέλιξη της ΥΠΕΘΑ/ΜΕΕ όπως τεκμαίρεται από την Φ.450/13/Σ.2/2 Οκτ 2018/ΥΠΕΘΑ/ΥΕΥ/ΤΝΥ) και ουδεμία έτερη υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ ή οργανική μονάδα έχει ή δύναται να αναλάβει τις αρμοδιότητες της ΥΕΥ σύμφωνα με τον ν.2292/1995, όπως ισχύει, ή άλλη δικαιική ρύθμιση επιπέδου νόμου. Συμπερασματικά, η εν λόγω διάταξη εισάγει σοβαρές επιφυλάξεις ως προς τα πραγματικά αίτια και την σκοπιμότητα του νομοθέτη (διότι προφανώς η αναγκαιότητά της δεν επιβεβαιώνεται από τα προαναφερθέντα πραγματικά δεδομένα!), ενώ τετριμμένο νοείται ότι η αντίστοιχη αιτιολόγηση είναι αδρομερής και αβάσιμη, η διάταξη είναι προφανώς εσφαλμένως διατυπωθείσα και συνεπώς το άρθρο 52 πρέπει να εξαφανισθεί.