Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου που συστήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.4494/2017 (Α΄165) καταργείται.
Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 52 – Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου
Άρθρο 52 – Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Υπεράσπιση στρατιωτικών ενώπιον ποινικών δικαστηρίων
- 135 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Τροποποίηση διατάξεων του ν.δ. 1400/1973 (Α΄ 114)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Τροποποίηση διατάξεων του ν.δ. 445/1974 (Α΄ 160)
- 113 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1848/1989 (Α΄ 112)
- 71 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ειδικές ρυθμίσεις για τη θέση Εθελοντών Μακράς Θητείας εκτός οργανικών θέσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Τροποποίηση διατάξεων του α.ν. 888/1949 (Α΄ 42)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Υπηρεσιακή εξέλιξη υπαξιωματικών του Οικονομικού Σώματος του Στρατού Ξηράς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Τροποποίηση διάταξης του ν. 2913/2001 (Α΄ 102)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 3257/2004 (Α΄ 143)
- 281 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Καθορισμός μονάδων διπλάσιου χρόνου στρατιωτικής υπηρεσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Κάλυψη δαπανών ανασφάλιστων δικαιούχων περίθαλψης στα στρατιωτικά νοσοκομεία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ειδική άδεια αιρετών στην τοπική αυτοδιοίκηση
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Γραφεία Νομικής Προστασίας Στελεχών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Έξοδα κηδείας στρατιωτικών που κηδεύονται με δημόσια δαπάνηΆρθρο 15 – Έξοδα κηδείας στρατιωτικών που κηδεύονται με δημόσια δαπάνη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αποκατάσταση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Τροποποίηση διατάξεων στρατολογικής φύσης του ν. 3421/2005 (Α΄ 302)
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ρύθμιση στρατιωτικών υποχρεώσεων ανυποτάκτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4361/2016 (Α΄ 10)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1911/1990 (Α΄ 166)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3421/2005 (Α΄ 302)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3186/2003 (Α΄ 230)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μετονομασία Σχολών Διοίκησης και Επιτελών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3187/2003 (Α΄ 233)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο και Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού (ΔΔΜΝ) Ναυστάθμου Κρήτης (ΝΚ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 21/1932 (Α΄ 387)Άρθρο 27 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 21/1932 (Α΄ 387)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 31/2007 (Α΄ 29)Άρθρο 28 – Τροποποίηση διάταξης του π.δ. 31/2007 (Α΄ 29)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μετατάξεις στο Σώμα των Υπαξιωματικών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών λόγω σωματικής ανικανότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Εισαγωγή σε Στρατιωτικές Σχολές
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Τροποποίηση του ν. 4407/2016 (Α΄ 143)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 2919/2001 (Α΄ 128)Άρθρο 32 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 2919/2001 (Α΄ 128)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101)Άρθρο 33 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4332/2015 (Α΄ 76)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Τροποποίηση διατάξεων του Πρώτου Βιβλίου του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (ν. 2287/1995, Α΄ 20)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Τροποποίηση διατάξεων του Δεύτερου Βιβλίου του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα (ν. 2287/1995, Α΄ 20)
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (ν. 2304/1995, Α΄ 83)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 68 του π.δ. 26/2012 (Α΄ 57)Άρθρο 38 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 68 του π.δ. 26/2012 (Α΄ 57)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 861/1979 (Α΄ 246)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Τροποποίηση του άρθρου 16 ν. 3948/2011 (Α΄ 71)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Ισχύς πίνακα επιτυχόντων διαγωνισμού έτους 2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Αποστολή στρατονομικών υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αρμοδιότητες στρατονομικών υπηρεσιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Στελέχωση στρατονομικών υπηρεσιών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Οπλοφορία, εφόδια και μέσα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 – Καταπολέμηση ναρκωτικώνΆρθρο 47 – Καταπολέμηση ναρκωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Μεταγωγές
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Ασφάλεια στρατιωτικών δικαστηρίων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50 – Υπηρεσία Υποδοχής Πλοίων και Πολεμικής Χρησιμοποίησης Λιμένων (ΥΠ/ΠΧΛ)Άρθρο 50 – Υπηρεσία Υποδοχής Πλοίων και Πολεμικής Χρησιμοποίησης Λιμένων (ΥΠ/ΠΧΛ)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Εθνική Στρατιωτική Αρχή Αξιοπλοΐας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4494/2017 (Α΄ 165)
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Δελτία ταυτότητας στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4440/2016 (Α΄ 224)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4407/2016 (Α΄ 134)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4472/2017 (Α΄ 74)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3648/2008 (Α΄ 38)Άρθρο 58 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3648/2008 (Α΄ 38)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59 – Τροποποίηση του ν. 4336/2015 (Α΄ 94)Άρθρο 59 – Τροποποίηση του ν. 4336/2015 (Α΄ 94)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2292/1995 (Α΄ 35)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61 – Τροποποίηση του ν. 4278/2014 (Α΄ 157)Άρθρο 61 – Τροποποίηση του ν. 4278/2014 (Α΄ 157)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Τροποποίηση του άρθρου 30 Γ του ν. 1264/1982 (Α΄ 79)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Ρυθμίσεις θεμάτων Μετοχικών Ταμείων Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64 – Ρύθμιση για Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικούΆρθρο 64 – Ρύθμιση για Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) για προμήθειες υλικών μέσω στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Απαλλαγή Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ), Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (ΤΑΑ) από τον Φόρο Εισοδήματος και τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Μεταβατικές – Τελικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 68 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 68 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Μαρτίου 2019, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2019, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
40 Σχόλια 1077 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Θέσατε σε διαβούλευση νομοσχέδιο που περιλαμβάνει διάταξη για κατάργηση υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου στο Άμυνας, η οποία φτιάχτηκε από την ίδια κυβέρνηση – αν και με διαφορετικό υπουργό – πριν 16 μήνες και έρχεστε να μας πείσετε ότι πλέον δεν χρειάζεται!!! Τι να πιστέψουμε οι δόλιοι πολίτες – ψηφοφόροι;; Πότε λέγατε ψέματα;; Όταν ψηφίζατε το νόμο 4494/2017 ότι η υπηρεσία είναι αδήριτη ανάγκη για το στράτευμα και βάσει αυτού εκδίδατε το Προεδρικό Διάταγμα 91/2018 τον Σεπτέμβριο με το οποίο ξεκινούσε η υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων τη λειτουργία της ή τώρα που βγάζετε στον αέρα πολυνομοσχέδιο εντός του οποίου όλα τα παραπάνω τα αναιρείτε λέγοντας ότι πλέον εκλείπει αυτή η ανάγκη;; Εάν προφανώς μας λέτε ότι τώρα έχετε δίκιο ενώ πριν όχι, πώς θα νιώσουν οι βουλευτές σας όταν οι είναι οι ίδιοι άνθρωποι που καλούνται να ψηφίσουν μέσα σε έναν χρόνο τη σύσταση και την κατάργηση της ίδιας υπηρεσίας, η οποία σε όλα τα σοβαρά κράτη είναι θεσμοθετημένη και λειτουργεί απερίσπαστη και ανεξάρτητη προς όφελος της διαφάνειας στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Τα λοιπά σχόλια στην παρούσα διαβούλευση περιγράφουν γλαφυρά και με επιχειρήματα το παράδοξο που επιχειρεί το υπουργείο να επιτελέσει, αφαιρώντας από τον εαυτό του το πιο σημαντικό όπλο κατά της διαφθοράς, την υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου του. Προφανέστατα, με την προκείμενη διάταξη, υποδηλώνονται εσωτερικές έριδες εντός του υπουργείου άμυνας, οι οποίες σε ένα σοβαρό και προηγμένο κράτος δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υπονομεύουν την αποστολή του στο πεδίο του ελέγχου. Εάν φτάνουμε στο επίπεδο να καταργούμε ελεγκτικές υπηρεσίες, μιας και είμαστε αλάνθαστοι και άψογοι στη διαχείριση των εξοπλισμών μας, τη στιγμή που άλλος νόμος (3492/06) προβλέπει τη θεσμοθέτηση και λειτουργία εσωτερικού ελέγχου σε όλο το φάσμα της γενικής κυβέρνησης, τότε προφανώς και πράττει τα δέοντα η κυβέρνηση. Λυπούμαι, αλλά δεν είμαστε σοβαρό κράτος. Να αποσυρθεί ΑΜΕΣΑ η διάταξη αυτή και να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της χώρας, σε όλα τα υπουργεία, να αφεθούν απερίσπαστοι να εκτελέσουν το έργο τους, γιατί είναι από τα πλέον σημαντικά τους πονηρούς αυτούς καιρούς.
ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙΠΛΈΟΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΜΕ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΊΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,ΕΞΕΙΔ7ΊΚΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ-ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ. Παγκοσμίως τα κράτη, αναπτυγμένα και αναπτυσσόμενα, προηγμένα και μη, αναβαθμίζουν τους ελεγκτικούς τους μηχανισμούς καταπολέμησης της διαφθοράς σε όλους τους τομείς, και δη στην άμυνα που θεωρείται ύψιστης σημασίας.Εσείς με ποιο αιτιολογικό καταργείτε υπηρεσία ελέγχου στο υπουργείο σας; Χωράνε μικροπολιτικοί τακτικισμοί και συντεχνιακά σκεπτόμενες βεβιασμένες ενέργειες στο πιο νευραλγικό υπουργείο της χώρας μας; Καλώς ή κακώς ο τέως υπουργός με τη σύσταση της υπηρεσίας βάσει του νόμου 4494/2017, που θέλετε να καταργήσετε, αναβάθμισε τον έλεγχο στον γενικότερο πόλεμο κατά της διαφθοράς και η κυβέρνηση την οποία υπηρετείτε εσείς ο ίδιος κύριε Υπουργέ, εκπόνησε ολόκληρο εθνικό στρατηγικό σχέδιο καταπολέμησης της διαφθοράς, μέσω της σύστασης Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς με το νόμο 4320/2015. Η επίσημη λοιπόν γραμμή της κυβέρνησης σας είναι η εμβάθυνση και εντατικοποίηση του θεσμικού Ελέγχου στη χώρα καθώς και η περαιτέρω συστηματοποίηση της καταπολέμησης της διαφθοράς και η νυν πολιτική ηγεσία του υπουργείου άμυνας επιλέγει να ακολουθήσει δική της ατζέντα και να κλείνει υπηρεσίες ελέγχου αντί να τις στηρίζει; Προτείνω την απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου και την εναρμόνιση της επίσημης γραμμής του υπουργείου άμυνας στον τομέα καταπολέμησης της διαφθοράς με αυτή της κεντρικής κυβέρνησης.
Με την κατάργηση της Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του ΥΠΕΘΑ παύει να πληρείται ο ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 4270 Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις αρ. 168 παρ. 1 “Εσωτερικός έλεγχος πραγματοποιείται σε όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως ορίζεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 4 του ν. 3492/2006 . Ο εσωτερικός έλεγχος ανατίθεται στις Υπηρεσίες Εσωτερικού Ελέγχου που συστήνονται με το άρθρο 12 του ιδίου νόμου υπό την γενική καθοδήγηση και εποπτεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους”.
Ορθώς καταργείται, διότι πρόκειται για άλλη μία υπηρεσία γενικά κομματικών θέσεων και για όσους γνωρίζουν το σύστημα ελέγχου των ΕΔ, αυτή θα ήταν άλλη μία υπηρεσία ΒΑΡΙΔΙ στην ορθή λειτουργία των ΕΔ. Αντίστοιχες υπηρεσίες και θεσμοί υπάρχουν μέσα στους κόλπους των ΕΔ και εάν αφεθούν μπορούν να κάνουν «θαύματα». Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι μία υπηρεσία που αυξάνει το διοικητικό και επιχειρησιακό κόστος, «βολεύει» ημετέρους κάθε πλευράς και προάγει την εκδίκηση και τον «βεντετισμό» στον άκρως «ευαίσθητο» χώρο των ΕΔ. Ορθά λοιπόν να εξαφανισθεί και να διαγραφεί οριστικά.
http://integritypact.gr/ Διεθνής Διαφάνεια Ελλάδα
ΠΕΝΤΕ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ!
Υπολογίζεται ότι είναι κάθε χρόνο το κόστος της διαφθοράς στις δημόσιες συμβάσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με έρευνες. Οι κυβερνήσεις ξοδεύουν τεράστια χρηματικά ποσά για την εκτέλεση δημοσίων έργων, την προμήθεια αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών Όταν, όμως, δαπανώνται τόσο μεγάλα ποσά, οι πιθανότητες να εκδηλωθούν φαινόμενα διαφθοράς αυξάνουν.
Η διαφθορά δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά μεταφράζεται σε χρήματα για τις τσέπες των φορολογουμένων και μας αφορά όλους, όπως επισημαίνει σε συνέντευξή της στο insider.gr η δρ Άννα Δαμάσκου*, πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας-Ελλάς. Καμία κυβέρνηση δεν έχει το δικαίωμα να συνεχίζει να υποθάλπει τη διαφθορά στη πλάτη του Έλληνα πολίτη. Το να μη θέλεις να ασκήσεις έλεγχο-έρευνα με τα όπλα που σου δίνει η πολιτεία (νόμους κλπ)μπορεί να οφείλεται σε διαφόρους λόγους που δε δύναται να αναλυθούν εδώ. Το να καταργείς όμως μια υπηρεσία ελέγχου χωρίς ουσιαστικό λόγο και βιαστικά αποτελεί άμεση καταπάτηση του δικαιώματος στη διαφάνεια του ελληνικού λαού. Να αποσυρθεί λοιπόν άμεσα η άστοχη αυτή διάταξη νόμου που κατά τη γνώμη μου εκθέτει το υπουργείο όχι μόνο στην χώρα μας αλλά και στην ΕΕ.
Καταρχήν να πούμε ένα μπράβο στη θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής δημόσιας διαβούλευσης των νομοθετημάτων στη χώρα μας, προωθεί τον υγιή διάλογο και προσβλέπει σε ειλικρινή ανταπόκριση. Επί της συγκεκριμένης διάταξης τώρα που καταργεί μία νέα υπηρεσία, η οποία συστάθηκε για να καταπολεμήσει τη διαφθορά στους κόλπους ενός υπουργείου με άκρως αρνητική παράδοση (μίζες σε εξοπλιστικά), δεν μπορώ να πω ότι πείθομαι με την τόσο αόριστη και γενικόλογη αιτιολόγηση, όπως αυτή αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση με δύο σειρές. Θεωρώ ότι αποτελεί ανελαστική απαίτηση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού η συνεχής προσπάθεια εκ μέρους της πολιτείας για διαφάνεια και ενδελεχή έλεγχο στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας, η οποία ανήκει στον Έλληνα φορολογούμενο, γενικά αλλά και ειδικά στο υπουργείο άμυνας. Με την κατάργηση της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου, εσωτερικών υποθέσεων, ας αποφασίσει ο νομοθέτης τι έχει θεσμοθετήσει και τι θέλει να καταργήσει, διαβάζοντας και τα προηγούμενα σχόλια των συμπολιτών μου, χάνεται αυτό το σημαντικότατο εργαλείο σε εκείνο το υπουργείο με την υψηλότερη ανάγκη για διαφάνεια και έλεγχο. Δεν μπορώ πραγματικά να κατανοήσω τα βαθύτερα αίτια που οδηγούν σε μία τέτοια κατάργηση της πιο νευραλγικής ελεγκτικής υπηρεσίας στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας μας. Μήπως τα μικροκομματικά και μικροπολιτικά συμφέροντα οδηγούν σε μία τέτοια απονενοημένη κίνηση; Μήπως να σοβαρευτούμε επιτέλους;
Σε μία δημοκρατική χώρα, η εξουσία εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού. Αυτό σημαίνει ότι τα όργανα της πολιτείας που είναι φορείς εξουσίας πρέπει να υπηρετούν και να προασπίζουν τα συμφέροντα του συνόλου της κοινωνίας, και όχι κάποιων μόνο τμημάτων της. Η υπόψη διάταξη που κατατίθεται εμφανέστατα καταδεικνύει μικροσυμφέροντα που δεν προάγουν την καταπολέμηση της διαφθοράς, υποβαθμίζοντας μία θεσμική υπηρεσία που σαφέστατα πρέπει να υπάρχει σε κάθε υπουργείο.
Με μία πολύ γενική διάταξη και με μία ακόμα πιο γενικευμένη αιτιολόγηση καταργείται μια υπηρεσία που μόλις είχε συσταθεί και διατυμπάνιζε με υπερηφάνεια ο τέως ΥΕΘΑ την ίδρυσή της. Όλα αυτά τη χώρα μας την πάνε πολύ πίσω και είναι μικροκομματισμοί που θα έπρεπε να ανήκουν στο παρελθόν. Σε ένα υπουργείο που η διαφθορά αποδεδειγμένα έχει καταδικαστεί κατά το παρελθόν δεν μπορεί η κατάργηση μίας υπηρεσίας επιπέδου υπουργείου να θεωρηθεί βήμα προς τα εμπρός, αλλά μόνο προβληματισμό δημιουργεί και υποψίες.
Η διάταξη κατάργησης της Εσωτερικών Υποθέσεων λίγους μόλις μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της μάλλον περί παρωδίας πρόκειται και προκαλεί θυμηδία. Μου θυμίζει το ρητό των απανταχού στο σύμπαν Ελεγκτών, ότι εάν σε θεωρούν κακό και σε πολεμάνε τότε πιθανότατα ασκείς ορθά τα καθήκοντα σου, ενώ αν έχεις καλές δημόσιες σχέσεις και παντού λένε «το καλύτερο παιδί», μάλλον δεν κάνεις για ελεγκτής. Εν προκειμένω, προφανώς οι ελεγκτές της συγκεκριμένης κατάστασης είτε έσπασαν αυγά, είτε δεν συμβιβαστηκαν με απόκρυψη σκανδάλων και συγκαλύψεις, είτε ενόχλησαν… Και σταματάω εδώ..
Καλό θα ήταν η πολιτική ηγεσία απ όποιο Υπουργείο περνά, πολλώ δε μάλλον από το Άμυνας, να αφήνει παρακαταθήκη θετικής κατεύθυνσης, υπέρ της νομιμότητας και απέναντι στη διαφθορά και όχι να βάζει λουκέτο στη φαρέτρα καταπολέμησης της..
Εάν ο κύριος Αποστολάκης θέλει να αφήσει το δικό του πολιτικό στίγμα στο υπουργείο, η νομοθετική πρωτοβουλία του να συνάδει με το κυνήγι των σκανδάλων και όχι με τη φίμωση των κυνηγών..
Η δημοκρατία δεν θωρακίζεται όταν κλείνεις υπηρεσίες που καταπολεμούν το οικονομικό έγκλημα και τη διαφθορά. Επειδή θεωρώ τον κύριο Αποστολάκη βαθύτατα δημοκρατικό, περιμένω έστω και από αυτή την επιτομή δημοκρατικής πράξης, όπως η διαδικασία της διαβούλευσης, να αποσύρει άμεσα την πραγματικά ατυχή διάταξη, να την ακυρώσει και να κοιτάξει να στηρίζει τις ελεγκτικές υπηρεσίες και όχι να τις υπονομεύει, τηρώντας την κείμενη νομοθεσία, όπως έγραψαν και οι περισσότεροι συμπολίτες στα σχόλια τους.
Με την παρ. 2 άρθρου 9 ν.4494/2017 (Α’165) «2. Συνιστάται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων ως οργανωτική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας…».
Με την παρ. 3 άρθρου 12 ν.4494/2017 (Α’165) «3. … Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ρυθμίζονται τα αντίστοιχα θέματα για την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων. Μέχρι την έκδοση του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος για τα θέματα οργάνωσης και διάρθρωσης της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 4 της Φ.800/265/139770/22.12.2014 (Β΄3465) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.»
Με την παρ. 1 άρθρου 1 π.δ.91/2018 (Α’171) «1. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (Υπηρεσία) λειτουργεί ως οργανωτική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης, που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και έχει τις αρμοδιότητες των παρ. 5 και 6 του άρθρου 10 του ν. 4494/2017:»
Σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 52 του σχεδίου νόμου υπό διαβούλευση: «Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου που συστήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.4494/2017 (Α’165) καταργείται.»
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση:
«Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας καταργείται. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ήδη διαθέτει διάφορους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου. Η εξουσία του Υπουργού να διενεργεί ελέγχους ασκείται με την ανάθεση ανάλογου έργου σε κατάλληλο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.»
Από τον συνδυασμό των ανωτέρω συνάγεται προδήλως τα ακόλουθα:
Με την διάταξη του άρθρου 52 καταργείται υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ που δεν υφίσταται, δεδομένου ότι ο ορθός τίτλος είναι Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (ΥΕΥ) και ουχί Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου (ΥΕΕ), οπότε διαπιστώνεται ουσιώδης πλημμέλεια του νομοθέτη που εκφεύγει της έννοιας της συγγνωστής πλάνης.
Είναι τέτοια η σπουδή του νομοθέτη του ΥΠΕΘΑ να καταργήσει την (επί το αληθές) ΥΕΥ και δη άνευ καμμίας ουσιώδους αιτιολόγησης, σε αντιστοίχιση με την αναγνωρισθείσα ανάγκη του ν.4494/2017 και του π.δ.91/2018, ώστε ο ίδιος νομοθέτης προκαλεί ουσιώδες νομικό κενό στο εθνικό δίκαιο του πεδίου αρμοδιότητας και εξουσίας του, διότι με τον ν.4494/2017 οι αρμοδιότητες της ΥΕΥ (παρ. 5 και 6 άρθρου 10) ανατέθηκαν αποκλειστικά στην νέο-συσταθείσα υπηρεσία (ως οργανωτική μετεξέλιξη της ΥΠΕΘΑ/ΜΕΕ όπως τεκμαίρεται από την Φ.450/13/Σ.2/2 Οκτ 2018/ΥΠΕΘΑ/ΥΕΥ/ΤΝΥ) και ουδεμία έτερη υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ ή οργανική μονάδα έχει ή δύναται να αναλάβει τις αρμοδιότητες της ΥΕΥ σύμφωνα με τον ν.2292/1995, όπως ισχύει, ή άλλη δικαιική ρύθμιση επιπέδου νόμου.
Συμπερασματικά, η εν λόγω διάταξη εισάγει σοβαρές επιφυλάξεις ως προς τα πραγματικά αίτια και την σκοπιμότητα του νομοθέτη (διότι προφανώς η αναγκαιότητά της δεν επιβεβαιώνεται από τα προαναφερθέντα πραγματικά δεδομένα!), ενώ τετριμμένο νοείται ότι η αντίστοιχη αιτιολόγηση είναι αδρομερής και αβάσιμη, η διάταξη είναι προφανώς εσφαλμένως διατυπωθείσα και συνεπώς το άρθρο 52 πρέπει να εξαφανισθεί.
Τί σημαίνει ανεξαρτησία ελέγχου; Ένα υπουργείο δεν είναι πάνω από τα γενικά επιτελεία; Τί είναι καλύτερο δηλαδή; Να ελέγχει για παράδειγμα τα εξοπλιστικά προγράμματα του υπουργείου ένας φορέας κάτω από αυτό (ΓΕΕΘΑ,ΓΕΣ,ΓΕΝ)ή ένας φορέας που είναι σε υψηλότερο ή εφάμιλλο επίπεδο (υπουργείο);
Γιατί δεν αναγράφεται τίποτα άλλο; Όπως ποιός θα αναλάβει τις αρμοδιότητες της υπηρεσίας του ν.3492/2006. Οι νομικοί θα πρέπει να εξετάσουν την τροποποίηση.
Ποιο διοικητικό κόστος; Μήπως αλλού πρέπει να ψάξουμε να δούμε για διοικητικό κόστος; Μήπως η εκπαίδευση του Σώματος επιθεωρητών έχει δυσανάλογα τεράστιο κόστος; Για ψάξτε να δείτε που θα κάνει την εκπαίδευσή του το σώμα; Και με τί κόστος;
Στο άρθρο 12 παρ. 4 του ν.3492/2006 αναγράφεται ότι «στις μονάδες εσωτερικού ελέγχου των φορέων περιέρχονται επιπλέον οι εξής αρμοδιότητες ….οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος των δημοσίων υπολόγων», επομένως δεν έχουν οι μονάδες εσωτερικού ελέγχου μόνο τον έλεγχο διαδικασιών, όπως λανθασμένα σχολιάστηκε από κάποιον.
Για τις υπόλοιπες υπηρεσίες εσωτερικών υποθέσεων το ότι υπάγονται σε ανώτερο υπηρεσιακό όργανο και όχι σε πολιτικό δεν είναι ενισχυτικό του ελέγχου αλλά το αντίθετο μάλιστα. Όσα περισσότερα κλιμάκια παρεμβάλλονται ενδιάμεσα σε έναν ελεγκτή τόσο περισσότερο μειώνεται η ανεξαρτησία του ελέγχου. Αν είναι έτσι να ανήκουν στις Ταξιαρχίες στις Πτέρυγες Μάχης και όπου αλλού έχει…οι ελεγκτές ….πάλι κατ’ αυτόν τον τρόπο δε θα μπορούν να παίρνουν εντολή από τον κ.ΥΕΘΑ; Λίγη σοβαρότητα δε βλάπτει..
Το ότι το σώμα διενεργεί ελέγχους με εντολή του κ.ΥΕΘΑ είναι ψευδές και δεν αναγράφεται σε κάποιο νομοθετικό πλαίσιο. Εάν υπονοείται ότι μπορεί να ζητήσει κάποιον έλεγχο ο κ.ΥΕΘΑ …φυσικά μπορεί ….όπως και οποιαδήποτε δικαστική αρχή ή τρίτος που ο νόμος ή το θεσμικό πλαίσιο του παρέχει το δικαίωμα.
Το ότι το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών «ανήκει» στο ΣΟΕΕ υπο τη Γενική Επιθεωρήτρια Οικονομικής Διοίκησης αφορά μόνο το ΣΟΕ; Δεν ανήκει σε αυτό νομίμως και η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων υποχρεωτικά; Το ΣΟΕΕ μήπως έχει στόχο την
παρακολούθηση και το συντονισμό των Επιθεωρήσεων, των Ελέγχων και των Ερευνών που διεξάγονται από τα Σώματα και τις Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου των φορέων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της Αρχής;
Το ζήτημα στο συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι ποιες είναι οι δυνατότητες του ΣΟΕ…αλλά γιατί καταργείται μία υπηρεσία που βάσει ν.3492/2006 ανήκει στον υπουργό;
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Μήπως αυτοί οι «βολεμένοι» ενοχλούν κάποιους άλλους ; Μήπως είναι τίποτα μεγάλα ποσά με εξοπλιστικά πίσω από όλα αυτά; Τώρα και με τα F-16; Μήπως μέσα σε ένα μήνα από την ανάληψη του νέου ΥΕΘΑ το παρακάνουμε με τις αλλαγές; Αυτό ήταν το κύριο μέλημα του νέου ΥΕΘΑ; Η κατάργηση της εσωτερικών υποθέσεων;
Είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι καταργείται τόσο γρήγορα μία πρόσφατη νομοθετική διάταξη. Η όλη διαχείριση του θέματος γεννά εύλογα ερωτήματα όπως :
α)Μέσω ποιας διαδικασίας προέκυψε το συμπέρασμα που αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση ότι «Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ήδη διαθέτει διάφορους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου».
β)Ελέγχθηκε η σκοπιμότητα κατάργησης.
γ) Οι εν λόγω «μηχανισμοί εσωτερικού ελέγχου» δεν ελήφθησαν υπόψη κατά τον μήνα Σεπτέμβριο του 2018 που δημοσιεύτηκε το ΠΔ 91/2018 (το οποίο και καταργείται) ή το Νοέμβριο του 2017 που δημοσιεύτηκε ο Ν.4494/17.
δ) Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί και ποιες επιπτώσεις θα επιφέρει η κατάργηση του ΠΔ 91/2018.
ε) Έλαβαν γνώση και εξέφρασαν απόψεις επί του θέματος οι αρμόδιες Διευθύνσεις Οικονομικού των επιτελείων.
Το σχόλιο του Έλιοτ Νες, φαίνεται ότι προσεγγίζει με μία λογική το όλο θέμα δεδομένου ότι όπως διαφαίνεται έχει γνώση του αντικειμένου. Συμφωνώ στα περισσότερα εξ αυτών που αναγράφει. Εκτιμώ ότι θέματα που άπτονται της δημόσιας διαφάνειας και λειτουργίας θα έπρεπε να προσεγγίζεται με περισσότερο προσοχή και σοβαρότητα. Όσο για τα αναγραφόμενα στα σχόλια περί διεθνών ελεγκτικών προτύπων δεν τα σχολιάζω γιατί είναι εκτός θέματος.
Σωστή η διάταξη της κατάργησης.Τουλάχιστο, θα μειωθεί το διοικητικό κόστος.
Επειδή δεν έχω εικόνα από την λειτουργία του ΥΠΕΘΑ λαμβάνοντας υπόψη αυτό που προτείνει ο νομοθέτης «Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου που συστήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.4494/2017 (Α΄165) καταργείται.» παραθέτω το https://ec.europa.eu/info/departments/internal-audit-service/how-we-work_e της ΕΕ το οποίο αναγράφει «Η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου αποτελεί καίριο τμήμα του συστήματος εσωτερικού ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των οργάνων της ΕΕ. Παρέχει ανεξάρτητες και αντικειμενικές υπηρεσίες διασφάλισης και συμβουλών» Επομένως η κατάργηση αυτής της υπηρεσίας πιθανώς συνιστά παρέκκλιση από σχετική οδηγία της ΕΕ και κατά τη γνώμη μου αυτό πρέπει να αναφερθεί στην ίδια την ΕΕ ώστε να διερευνηθεί η νομιμότητα.
Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΛΟΓΟΥΣ:
1. ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΟΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟ (ΑΡΧΗΓΟ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ.
2. ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ Η ΕΛΕΓΧΟ ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΕΥ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ.
3. ΤΟ ΣΩΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΤΗΤΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΝΑ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΣΕ ΝΠ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ Κ.ΥΕΘΑ ΟΠΩΣ ΑΛΩΣΤΕ ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΑΙΡΝΕ ΚΑΙ Η ΥΕΥ ΑΠΟ ΤΟΝ Κ.ΥΕΘΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΛΕΓΧΟ…ΣΗΜ:Ο ΕΚΑΣΤΟΤΕ Κ.ΥΕΘΑ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΔΙΝΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ?????????Η ΜΠΟΡΕΙ Η ΥΕΥ ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ??????
4. ΤΟ ΣΩΜΑ ΟΙΚ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΣΟΕΕ ΥΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΑ ΣΩΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΝΩ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
ΩΣ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΜΟΥ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΣΩΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ.ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ….ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΞΕΒΟΛΕΥΤΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ……
Ο ν.3492/2006 δε μπορεί να θεωρηθεί ότι υλοποιείται από ένα Σώμα που ανήκει στο ΓΕΕΘΑ.
Ο Bαγγέλης Ψιλός που το είδε ότι μπορεί να υλοποιηθεί ο ν. 3492/2006 από το ΣΟΕ; Στο άρθρο 12 παράγραφος 1 το αναφέρει ρητά ότι η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου υπάγεται απευθείας στον υπουργό. Τα σχόλια να είναι σοβαρά και τεκμηριωμένα.
Διαφωνώ με τη διάταξη γιατί είναι σε βάρος της ανεξαρτησίας του ελέγχου.
Το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών διενεργεί έλεγχο με βάση τα διεθνή ελεγκτικά πρότυπα, συνεπώς μπορεί να ελέγξει οποιοδήποτε φορέα του υπουργείου. Ο ν.3492/2006 μπορεί να υλοποιηθεί από το ΣΟΕ.
Πως γίνεται να μη λαμβάνετε υπόψη το άρθρο 12 του ν. 3492/2006, με το οποίο σε όλα τα Υπουργεία συνιστώνται μονάδες εσωτερικού ελέγχου οι οποίες υπάγονται απευθείας στον Υπουργό; Άλλο καθεστώς στο Υπουργείο αυτό; Μόνο το ΥΠΕΘΑ δε χρειάζεται τέτοια υπηρεσία; Μήπως ο κύριος υπουργός πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται λίγο ως πολιτικός και όχι ως ναύαρχος;
Δε λαμβάνεται υπόψη ο ν. 3492/2006 και ο ορισμός του Εσωτερικού Ελέγχου όπως παρατίθεται στο αρ. 4 του ν.3492/2006.Επιπλέον σύμφωνα με το αρ.168 του ν.4270/2014, όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (δηλαδή όλα τα υπουργεία) υποχρεούνται να διαθέτουν οργανωμένο Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου στο ευρύτερο πλαίσιο της Εταιρικής Διακυβέρνησης.
Καταργείται μια υπηρεσία η οποία δημιουργήθηκε μόλις πριν λίγους μήνες και δεν επανέρχεται η μονάδα εσωτερικού ελέγχου που υπήρχε προηγουμένως, σύμφωνα με το ν. 3492/2006 , άρθρο 12 που είναι υποχρεωτική για όλα τα υπουργεία με απευθείας υπαγωγή στον υπουργό.
Καταστρατηγείται η διάταξη του άρθρου 12 του ν. 3492/2006, με το οποίο σε όλα τα Υπουργεία συνιστώνται μονάδες εσωτερικού ελέγχου οι οποίες υπάγονται απευθείας στον Υπουργό.
Δε βρίσκω λογικό να γίνονται βήματα προς τα πίσω κατά της διαφθοράς …. Όταν υπάρχουν τόσες πολλές υποθέσεις με εξοπλιστικά στο Υπουργείο.Ο έλεγχος πρέπει να έχει ανεξαρτησία στον υψηλότερο βαθμό και όχι να υποβαθμίζεται.Πραγματικά απογοητευτικό όλο αυτό το έτος 2019.Γ
Ποιος θα ελέγχει τους φορείς και τις υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ, τις Γενικές του Διευθύνσεις, όπως η ΓΔΑΕΕ, με ένα σωρό αμαρτωλές υποθέσεις εξοπλιστικών; To ΓΕΕΘΑ; Απέτυχε η υπηρεσία και την καταργούν;Είναι ιδιαίτερα περίεργο γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή.
Τί συνέβη με την υπηρεσία που μόλις πριν λίγους μήνες δημιουργήθηκε; Μήπως ενοχλήθηκαν κάποιοι; Δε δικαιολογείται μέσα σε τόσο λίγο διάστημα να καταργηθεί μία υπηρεσία που υπάρχει τόσο σε Αστυνομία όσο και σε Λιμενικό και αφορά την καταπολέμηση της διαφθοράς.
» Η ανεξαρτησία του ελεγκτή από την οντότητα διαφυλάσσει την ικανότητα του ελεγκτή να διαµορφώνει µία γνώµη ελέγχου χωρίς να επηρεάζεται από επιρροές που µπορεί να εξασθενούν τη γνώµη αυτή. Η ανεξαρτησία ενισχύει την ικανότητα του ελεγκτή να ενεργεί µε ακεραιότητα, να είναι αντικειµενικός και να διατηρεί στάση επαγγελµατικού σκεπτικισµού. (Διεθνές Πρότυπο Ελέγχου 200 -Α16)». Αλήθεια πως ικανοποιούνται αυτά με την αποκόληση της υπηρεσίας από τον Υπουργό και την ενσωμάτωση των καθηκόντων στο Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών; Ποιοι τα είδαν αυτά τα πράγματα και τα αποφάσισαν; Χρόνια πίσω πάμε με τέτοιες τακτικές! Η ανεξαρτησία του ελέγχου είναι το Α και το Ω για την ύπαρξή του. Εάν τα υποβαθμίζετε όλα αυτά τότε δεν υπάρχει έλεγχος.
Δεν αναγράφεται σε κανένα σημείο ποιος θα αναλάβει το έργο της καταργηθείσας υπηρεσίας. Διαφαίνεται ωστόσο από τον έλεγχο της αιτιολογικής έκθεσης (άρθρο 52) όσο και του ΠΔ 96/2018 (Α’ 183) – (Κεφάλαιο Δ’), ότι το έργο αυτής αναλαμβάνει το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών (Σ.Ο.Ε.) το οποίο υπάγεται σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4494/2017 (Α’ 165) στο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με το άρθρο 12 του ν. 3492/2006, με το οποίο σε όλα τα Υπουργεία συνιστώνται μονάδες εσωτερικού ελέγχου οι οποίες υπάγονται απευθείας στον Υπουργό. Δηλαδή με την τροποποίηση που γίνεται κανένας έλεγχος δεν θα γίνεται από τον ΥΕΘΑ αλλά τα πάντα περνάνε μέσω του ΓΕΕΘΑ. Και το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: «Ποιος θα ελέγχει τους φορείς του Υπουργείου; Ο Α/ΓΕΕΘΑ; Γιατί υποβαθμίζεται ένας ελεγκτικός μηχανισμός του υπουργείου;
1. Ο ορθός τίτλος είναι Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (ΥΕΥ) και όχι Εσωτερικού Ελέγχου. Η ΥΕΥ με τον Ν.4494/17 αντικατέστησε τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (ΜΕΕ) του ΥΠΕΘΑ, η οποία είχε συσταθεί με ΚΥΑ, βάσει του άρθρου 12 του Ν.3492/2006, ως προβλεπόταν για όλα τα Υπουργεία η σύσταση ΜΕΕ.
2. Πρόκειται περί περίπτωση οιονεί κοινοβουλευτικού ευτελισμού, καθώς με τη διάταξη αυτή καταργείται το ΠΔ 91/2018 (σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση στο άρθρο 68) το οποίο εκδόθηκε εξαιρετικά πρόσφατα, μόλις προ ολίγων μηνών (24 Σεπτεμβρίου 2018), με το οποίο ξεκίνησε η λειτουργία της η ΥΕΥ. Επομένως πρόκειται ή περί ξεκάθαρης κακής νομοθέτησης ή περί κοροϊδίας των πολιτών.
3. Η θεσμοθέτηση της ΥΕΥ de jure και de facto συνιστά αναβάθμιση της καταπολέμησης της διαφθοράς στους κόλπους του ΥΠΕΘΑ και η εν λόγω διάταξη έρχεται να αναιρέσει αυτή την αναβάθμιση, οδηγώντας κατ’ ουσίαν σε υποβάθμιση του πολέμου κατά της ανομίας. Δημιουργείται έτσι εύλογα το ερώτημα, τι υποθέσεις χειρίζεται αυτή τη στιγμή η ΥΕΥ, τις οποίες η κυβέρνηση θέλει να συγκαλύψει;; Τι θα γίνει με τις τρέχουσες υποθέσεις;; Εξ ορισμού η ΥΕΥ ασχολείται με άκρως σοβαρές υποθέσεις, σε συνεργασία ενίοτε και με δικαστικές Αρχές, όπως η Εισαγγελία Καταπολέμησης της Διαφθοράς. Είναι πράγματι απορίας άξιο, πώς επιτυγχάνεται το κουκούλωμα σοβαρών υποθέσεων, όταν δεν μπορείς να φιμώσεις τους αδιάφθορους οικονομικούς επιθεωρητές της ΥΕΥ, προβαίνοντας σε κατάργηση της Υπηρεσίας ολόκληρης..
4. Δεν προβλέπεται επαναφορά στο status quo ante, στην προτέρα κατάσταση δηλαδή, ήτοι επιστροφή στο καθεστώς της ΜΕΕ. Δεν μπορεί η ΔΟΕ/ΓΕΕΘΑ και οι ΠΕΜΟΕ να ασκούν τα καθήκοντα που προβλέπει ο Ν.3492/06 περί μονάδων εσωτερικού ελέγχου, ανεξάρτητα αν άκομψα και αδόκιμα προβλέπεται η άσκηση του «εσωτερικού ελέγχου» με το ΠΔ 96/2018 από αξιωματικούς οικονομικούς επιθεωρητές υπηρετούντες σε ΔΟΕ και ΠΕΜΟΕ, καθώς ο νομοθέτης στον Ν.3492/06 προβλέπει η εν λόγω άσκηση καθηκόντων να γίνεται από υπηρεσία εντός του Υπουργείου, και μάλιστα στο ανώτατο επίπεδο, υπαγόμενη απευθείας στον Υπουργό. Εν προκειμένω για το ΥΠΕΘΑ, η ΔΟΕ/ΓΕΕΘΑ υπάγεται στον Α/ΓΕΕΘΑ και όχι στον ΥΕΘΑ.
5. Με την κατάργηση της ΥΕΥ αποδεικνύεται περίτρανα ότι αποτελούσε (η ΥΕΥ) έναν οιονεί δούρειο ίππο, μέσω του οποίου επιτεύχθηκε στο Ελεγκτικό Σώμα του ΣΞ να αναβαθμιστεί σε Κοινό Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών υπαγόμενο στον Α/ΓΕΕΘΑ, μόνο που για να πλασαριστεί καλύτερα αυτό το εγχείρημα (ανεπιτυχές για δεκαετίες, μέχρι το 2017, οπότε και ψηφίστηκε ο Ν.4494/17) στον τέως ΥΕΘΑ, ετέθη μπροστά ως βιτρίνα η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, η οποία «πουλάει» καλύτερα την καταπολέμηση της διαφθοράς. Δυστυχώς, κανείς δεν στέκεται στην ουσία, η οποία επιτάσσει τη λειτουργία της εν λόγω υπηρεσίας, λόγω του υψηλού βαθμού ανεξαρτητοποίησης της σε σχέση με όλες τις λοιπές ελεγκτικές υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ. Εξηγούμαι: Όταν μία υπηρεσία έχει προβλεφθεί νομοθετικά να συνεργάζεται με δικαστικές Αρχές και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες, συνταγμένες στον πόλεμο κατά της διαφθοράς, δεν μπορεί κανείς υπουργός ή αρχηγός να παρέμβει στο έργο της, κάτι το οποίο θα συνιστούσε εξωθεσμικό ατόπημα. Η κατάργηση της ΥΕΥ μόνο αρνητικές προεκτάσεις δύναται να λαμβάνει και θέτει σε κίνδυνο την ανεξαρτησία του ύψιστου ελεγκτικού μηχανισμού στο ΥΠΕΘΑ.
6. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση στο άρθρο 53 αναφέρεται ότι «Εισάγονται οι αναγκαίες τροποποιήσεις, ώστε να διασφαλισθεί ότι η εξουσία του Υπουργού να διενεργεί ελέγχους ασκείται με την ανάθεση ανάλογου έργου σε κατάλληλο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων». Κι εδώ, τίθενται υποτυπωδώς εύλογες απορίες: Ποιος θα ελέγχει τους φορείς και τις υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ, τις Γενικές του Διευθύνσεις, όπως η ΓΔΑΕΕ, με ένα σωρό αμαρτωλές υποθέσεις εξοπλιστικών;;; Το ΓΕΕΘΑ (ΔΟΕ και ΠΕΜΟΕ) όταν υπολείπεται ένα επίπεδο ιεραρχικά;;; Δηλαδή θα ελέγχει ο Α/ΓΕΕΘΑ τον ΥΕΘΑ;;; Γιατί αποφασίζει ο κύριος Υπουργός να απολέσει ένα χρησιμότατο εργαλείο ελέγχου, για να ελέγχει εσωτερικά το υπουργείο του;;; Και αν κρίνεται σκόπιμο να καταργηθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία, ως Εσωτερικών Υποθέσεων, γιατί δεν επαναφέρεται η λειτουργία της ΜΕΕ, η οποία προβλέπεται βάσει νόμου για όλα τα υπουργεία στη χώρα μας;;
7. Η ακύρωση της αναβάθμισης της καταπολέμησης της διαφθοράς στο ΥΠΕΘΑ, στο ύψιστο επίπεδο, με την κατάργηση της ΥΕΥ, οδηγεί σε σκοτεινούς συνειρμούς συγκάλυψης σκανδάλων, κάτι που όλοι οι πολίτες είμαστε εξ ορισμού πεπεισμένοι ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ επ ουδενί δεν επιθυμεί. Αυτό μένει να το δείξει έμπρακτα παίρνοντας πίσω την διάταξη που καταργεί την ΥΕΥ, αναγνωρίζοντας το έργο και την αποστολή της.
Ο ορισμός του Εσωτερικού Ελέγχου παρατίθεται στο αρ. 4 του ν.3492/2006.
Επιπλέον σύμφωνα με το αρ.168 του ν.4270/2014, όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης υποχρεούνται να διαθέτουν οργανωμένο Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου στο ευρύτερο πλαίσιο της Εταιρικής Διακυβέρνησης.
Ποιος ο λόγος κατάργησης της υπόψη Υπηρεσίας;
Συμφωνώ με το σχόλιο του κ. Χρήστου
Πολύ πρωτότυπη διάταξη.
Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του ΥΠΕΘΑ που συστάθηκε με το άρθρο 9 παράγραφος 2 του Ν.4494/2017 καταργείται με το παρόν σχέδιο νόμου. Πανελλήνια πρωτοτυπία σίγουρα αφού σε άλλα υπουργεία στην Ελλάδα λειτουργεί ακόμα! Παρακαλώ προς διευκόλυνση του διαλόγου αν έχει κάποιος υπόψη του παγκοσμίως κατάργηση υπηρεσίας-διεύθυνσης εσωτερικών υποθέσεων οποιουδήποτε υπουργείου ή κρατικού φορέα ας το αναφέρει εδώ
Για την Ελλάδα παραθέτω τα κάτωθι:
Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2001. Η «Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Υπουργείου Οικονομικών» λειτουργεί από το 2011.Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας από το 1999
Προτείνεται να αντικατααταθεί με το ορθό:《ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.ΟΧΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Μονάδα εσωτερικων υποθέσεων όχι εσωτερικού ελέγχου
Καταργείται μία υπηρεσία που έχει χρόνο λειτουργίας λιγότερο από ένα έτος; Πότε πρόλαβε να αποτύχει; Και αφού καταργείται τι θα υπάρχει στη θέση της; Γιατί δεν αναγράφεται οτι θα επαναλειτουργήσει η μονάδα εσωτερικού ελέγχου η οποία προβλέπεται να λειτουργεί σε όλα τα υπουργεία της χώρας;
Πολύ σωστή διάταξη.