• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΜΕΝΣ' | 14 Μαρτίου 2019, 22:23

    Α. 6. Τροποποίησή της Παρ. 2 όπως παρακάτω: «Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που έχουν σύζυγο με αναπηρία ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία ή έχουν σύζυγο που με δικαστική απόφαση έχει την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία ή με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή. Τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού. Επίσης τα στελέχη που έχουν, με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη του άρθρου 1441 του Αστικού Κώδικα, την επιμέλεια συγγενή Α’ Βαθμού ( γονέα, αδελφού ή αδελφής) με αναπηρία, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, υποχρεωτικά στην πρώτη φρουρά προτίμησης τους σε τόπο όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%). Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν, υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που επιμελούνται τέκνο έως 15 ετών, που πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη ινσουλινοεξαρτώμενο ή τύπου 1, με ποσοστό αναπηρίας 50%.» ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΣΤHN ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ 1. Στις Ένοπλες Δυνάμεις μας, υπηρετούν και στελέχη συζευγμένα με ιδιώτη, που έχει την επιμέλεια τέκνου ΑΜΕΑ, προερχόμενο από άλλο γάμο. 2. Τα στελέχη αυτά δεν δύναται να έχουν την δικαστική επιμέλεια των τέκνων ΑΜΕΑ, καθόσον με την ισχύουσα νομοθεσία δίδεται στον βιολογικό πατέρα ή μητέρα και στην προκειμένη περίπτωση στον ή στην ιδιώτη σύζυγο με την οποία συμβιώνει το στέλεχος. 3. Τα εν λόγω στελέχη, χωρίς να είναι οι βιολογικοί γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, φορολογούνται και καλύπτουν μέσω του ασφαλιστικού φορέα τους, την υγειονομική περίθαλψη για το σύνολο των μελών της οικογενείας τους. 4. Ως εκ τούτου προτείνεται, οι προϋποθέσεις ειδικής μεταθετικότητας να ισχύουν και για τα στελέχη που δεν έχουν τα ίδια την επιμέλεια τέκνου ΑΜΕΑ αλλά ο ή η σύζυγος του (καθόσον το τέκνο προέρχεται από άλλο γάμο). παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010. 5. Λαμβανομένου ότι τα στελέχη υποβάλλουν κάθε χρόνο 3 φρουρές προτίμησης, όσα στελέχη επιμελούνται ΑΜΕΑ, θα πρέπει να ικανοποιούνται στον πρώτο τόπο προτίμησης, εφόσον υφίστανται οι ανάλογες υποδομές υγείας, ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε πιθανή παρανόηση. 6. Η ικανοποίηση του στελέχους που επιμελείται ΑΜΕΑ, στον πρώτο τόπο προτίμησης του, εφόσον αποδεδειγμένα υπάρχουν υποδομές υγείας για την περίθαλψη του ατόμου αυτού, αποτελεί σημαντικό παράγοντα υγιούς διαβίωσης. 7. Λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 21 του Συντάγματος, σε συνδυασμό της καταστάσεως ότι οι γονείς και τα αδέρφια των στελεχών είναι μέλη της οικογένειας τους, οφείλουμε την εξίσου αντιμετώπιση με τα στελέχη που έχουν σύζυγο ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία. 8. Αποφυγή διαχωρισμού μεταξύ των στελεχών που με δικαστική απόφαση τους έχει ανατεθεί η επιμέλεια ατόμου με αναπηρία και αυτών που έχουν σύζυγο ή επιμελούνται τέκνο με αναπηρία. 9. Σε περίπτωση μετάθεσης του στελέχους και όταν το συμπαραστατούμενο άτομο με αναπηρία λόγω σοβαρής ψυχικής, πνευματικής ή/και διανοητικής διαταραχής συνεργάζεται με δυσκολία και δεν επιθυμεί να αλλάξει περιβάλλον, και δε δύναται κάποιος άλλος να επιμεληθεί το άτομο αυτό, το άτομο αυτό μένει χωρίς προστασία, μολονότι το στέλεχος έχει την ευθύνη όπως ορίζει η δικαστική απόφαση. Β. Τροποποίησή του άρθρου 91 παρ. 5, του ν. 3883/2010 όπως παρακάτω: 1.Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 91 του Ν. 3883/2010 (όπως ισχύει σήμερα), ορίζει ότι: «5. Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». 2. Αιτείται η τροποποίησή της όπως παρακάτω: «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για όλους τους εν ενεργεία αξιωματικούς που συμπληρώνουν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι 31.12.2015, εφόσον μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις μετά την ημερομηνία αυτή. Για τους αξιωματικούς που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών.». 3. Ως αιτιολογική βάση της άνωθεν τροποποίησης τίθεται πρωτεύοντος η αρχή της «αναλογικής» ισότητας, που πρέπει να διέπει το πλαίσιο της βαθμολογικής και σταδιοδρομικής εξέλιξης των αξιωματικών των ΕΔ, ιδίως εκείνων που από λόγους υγείας μεταπίπτουν σε Ειδικές Καταστάσεις, οι οποίοι εκτός της απώλειας της υγείας τους χάνουν και το δικαίωμα της περαιτέρω βαθμολογικής προαγωγής τους, που συνιστά σε κάθε περίπτωση ηθικό δικαίωμα. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 4. Μετά την εισαγωγή της διάταξης του άρθρου 37 του Ν. 4494/2017 (ΦΕΚ, τ. Α΄, 165/2.11.2017), το μεταβατικό στάδιο του άρθρου 91 παρ. 2 του Ν. 3883/2010, περιέλαβε και όλους τους εν ενεργεία Αξιωματικούς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους που προέρχονται από την κατηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ, τ. Α`, 160/10-6-1974) και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του Ν. 705/1977 (ΦΕΚ Α` 279/28-9-1977) οι οποίοι μέχρι 31.12.2015 συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής. 5. Με αυτό τον τρόπο εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του Ν. 2439/1996 (ευεργετικότερες) οι εν ενεργεία Αξιωματικοί που μεταβάλλεται η κατάστασή τους (μεταφορά τους στην Ελαφρά Υπηρεσία ή Υπηρεσία Γραφείου) μετά την 24-9-2010 (ισχύς του Ν. 3883/2010), με συνέπεια να αντιμετωπίζονται άνισα προς τους ομοιόβαθμούς συναδέλφους τους ως προς το δικαίωμα προαγωγής τους μέχρι τον καταληκτικό τους βαθμό κατά ειδικότητα και προέλευση, χωρίς υπαιτιότητά τους, καθόσον η μεταβολή κατάστασής τους οφείλεται αντικειμενικά σε λόγους υγείας/ανικανότητας. 6. Η εισηγούμενη τροπολογία ερείδεται στη συνταγματική αρχή της αναλογικής ισότητας.