• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Φ.' | 17 Μαρτίου 2019, 01:58

    Ευχαριστούμε τον κ΄ΑΝΥΕΘΑ για το κάλεσμα του στην δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, για να καταθέσουμε τις απόψεις μας - προτάσεις μας, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου. Με το κλείσιμο της διαβούλευσης, όταν θα εξαχθούν σε υπολογιστικό φύλλο (*.xls) όλα τα σχόλια που έχουν κατατεθεί, έτσι ώστε να συνταχθεί η Έκθεση Διαβούλευσης, θα παρατηρήσουμε τον μεγαλύτερο όγκο σχολίων, στο άρθρο (10) που αφορά την τροποποίηση των διατάξεων του Ν.3883/2010. Είναι ευνόητο λοιπόν ότι ο Νόμος 3883/2010, έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα, που σήμερα φαίνονται ξεκάθαρα οι αδικίες του, και η ανάγκη για την τροποποίηση πολλών διατάξεων του. Συγκεκριμένα με τον εν λόγω Νόμο 3883/2010, έχουμε Αξκούς Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ και ΕΥ) δύο ταχυτήτων : αυτούς που νόσησαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010 και αυτούς που νόσησαν μετά την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Έτσι λοιπόν τα στελέχη που προέρχονται από Υπξκούς απόφοιτους ΑΣΣΥ, οι οποίοι εντάχθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΕΥ ή ΥΓ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Ανχη. Ποιο συγκεκριμένα ένας Υπξκός που κρίθηκε ΕΥ-ΥΓ (πριν το 2010) θα προαχθεί κανονικά μέχρι το βαθμό του Ανχη και κάποια στιγμή στην εξέλιξη του θα γίνει αρχαιότερος και πιθανώς άμεσος προϊστάμενος ενός Υπλγού με 26 έτη ενεργού Υπηρεσίας ή ενός Λγού με 29 έτη ενεργού Υπηρεσίας στο στρατό, που μεταφέρθηκε στις ειδικές καταστάσεις (ΕΥ-ΥΓ) μετά την 23 Σεπ 2010. Αντίστοιχα η ίδια κατηγορία στελεχών προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς ΑΣΣΥ, με ακριβώς την ίδια ημερομηνία κατάταξης στο στρατό με τους παραπάνω, ο οποίοι εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων, (λόγω ανίατης ή δυσίατης πάθησης τους) σύμφωνα με το άρθρο (23) του εν λόγω νόμου, με θέμα καταληκτικοί βαθμοί, τους τερματίζει την βαθμολογική εξέλιξη, δημιουργώντας ανισότητες υπηρεσιακής εξέλιξης και ιεραρχίας. Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, ο άδικος νόμος 3883/2010, πέρα την βαθμολογική τιμωρία που επέβαλε στα στελέχη ειδικών καταστάσεων, συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα και αδικίες μετά την ένταξη των ένστολων στο ενιαίο μισθολόγιο το οποίο ισχύει από το 2017. Συγκεκριμένα με το νέο ενιαίο μισθολόγιο δεν υφίσταται η προσθήκη των «πρόσθετων» μισθολογικών κλιμακίων που επιλύουν το πρόβλημα της ομαλής μισθολογικής εξέλιξης των στελεχών ειδικών καταστάσεων (υπηρεσίας γραφείου, Ελαφράς υπηρεσίας), με αποτέλεσμα να τους καθηλώνουν τους ΒΜ σε πολύ χαμηλά επίπεδα αφού οι καταληκτικοί τους βαθμοί είναι συνάρτηση των μισθών τους. Έτσι λοιπόν τα στελέχη που νοσούν μετά την έκδοση του νόμου (23 Σεπ 2010), «τιμωρούνται» τώρα και μισθολογικά, με λιγότερο μισθό και αργότερα όταν αποστρατευθούν με λιγότερη σύνταξη, μερίσματα, εφάπαξ και ΒΟΕΑ για τα τέκνα τους, από τους συναδέλφους που πρόλαβαν (μεταφορικά) και νόσησαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Διαπιστώνουμε επίσης τις αβλεψίες του νόμου Ν.3883/2010, που λόγω της παράληψης της τροποποίησης του μεταβατικού σταδίου του άρθρου 91 παρ. 5, συνάδελφοι που έχουν συμπληρώσει τα 25 έτη μέχρι την 31/12/2015 (κάποιοι ακόμη και νωρίτερα) και έχουν μεταπέσει σε ειδικές καταστάσεις (Ε.Υ. ή Υ.Γ) εξακολουθούν να μην προάγονται. Έτσι οι περίφημες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου (91), ενώ αρχικώς ο νόμος διατείνεται ότι για τους Αξιωματικούς με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα (που συμπληρώνουν 25 έτη κλπ) συνεχίζουν να ισχύουν οι διατάξεις του προηγουμένου Ν.2439/1996, ακολούθως αναστέλλει την εφαρμογή σχεδόν όλων των διατάξεων του νόμου γενικά για όλους τους Αξιωματικούς, ορίζοντας έναρξη εφαρμογής την 01-01-2012. Ερμηνεύοντας κατά γράμμα τον Νόμο αναρωτούμαστε, πώς είναι δυνατόν να ισχύουν ταυτόχρονα και οι διατάξεις του παλιού Ν.2439/1996 και οι διατάξεις του νέου Νόμου Ν.3883/2010. Ευχαριστώ πολύ.