• Σχόλιο του χρήστη 'Άλεξ.' | 17 Μαρτίου 2019, 14:02

    Με την παρ. 1θ επιχειρείται η καθιέρωση του προληπτικού ελέγχου από τις στρατονομικές υπηρεσίες των εισερχομένων σε στρατόπεδα καθώς και των ευρισκομένων σε στρατιωτικούς χώρους γενικά. Η διατύπωση ωστόσο είναι προβληματική, αφού για να γίνει νομότυπα έλεγχος πρέπει να υπάρχουν υπόνοιες τέλεσης αξιόποινης πράξης (οπότε πρέπει να συνταχθεί έκθεση έρευνας, στα πλαίσια αυτεπάγγελτης προανάκρισης, με ειδικότερη αναφορά στο πώς ανέκυψαν οι υπόνοιες, να σχηματισθεί ακολούθως φάκελος δικογραφίας και να υποβληθεί στον αρμόδιο εισαγγελέα) ή απόλυτη ανάγκη (που δεν διευκρινίζεται ποια είναι και φυσικά δεν μπορεί να περιλάβει τον έλεγχο ρουτίνας των εισερχομένων καθώς υπονοεί εξαιρετικές περιστάσεις). Ίσως θα ήταν καλύτερο αν το «απόλυτη ανάγκη» τροποποιηθεί σε «λόγοι ασφαλείας του φυλασσόμενου χώρου». Άλλωστε, γενικά στο νόμο κρίνεται θεμιτή η προληπτική δράση των αστυνομικών οργάνων (όπως στο άρθρο 94 Π.Δ. 141/1991, που προβλέπει την προληπτική ενέργεια για τα όργανα της ΕΛΑΣ). Αλλιώς, ακόμη και μετά την καθιέρωση της διάταξης αυτής, προληπτικός έλεγχος ρουτίνας σε εισερχόμενους σε στρατόπεδο θα μπορεί να διεξαχθεί μόνο από αστυνομικά όργανα της ΕΛΑΣ. Περαιτέρω, σωστή κρίνεται στην παρ. 1ζ’ η απαραίτητη συνδρομή κατά τη μεταγωγή κρατουμένων αστυνομικών οργάνων, καθώς είναι μια αποστολή που ελλείψει της απαραίτητης υποδομής (ειδικά οχήματα) και εκπαίδευσης προσωπικού δεν μπορεί ακόμη να διεξαχθεί αποκλειστικά από στρατονομικά όργανα, ενώ έτσι θα καμφθούν και οι όποιες αντιρρήσεις αστυνομικών να εμπλακούν σε μεταγωγές στρατιωτικών κρατουμένων.