• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΖΑΚΗΣ' | 17 Μαρτίου 2019, 22:48

    ΜΕΡΟΣ 2ο ΕΙΣΗΓΗΣΗ Από την έναρξη ισχύος του Ν. 3883/2010 την 24.9.2010 (ειδικότερα: άρθρο 23 παράγραφος ε΄) και την έναρξη ισχύος του μεταβατικού σταδίου του άρθρου 91 του ιδίου νόμου, που καθόρισε την έναρξη ισχύος του άρθρου 23 επίσης από 24.9.2010 (ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΕΚΥΠΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ), επιφυλάχθηκε ιδιαίτερα μειωτική διάκριση για τους Αξιωματικούς Ειδικών Καταστάσεων (Υπηρεσίας Γραφείου και Ελαφράς Υπηρεσίας). Ειδικότερα από 24.9.2010 έχουμε Αξιωματικούς Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓρ και ΕΥ) δύο ταχυτήτων, ήτοι αυτών που νόσησαν πριν τη δημοσίευση του Ν.3883/2010 και αυτών που νόσησαν μετά την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Συνακόλουθα, ΚΑΤΑ ΣΑΦΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ (ΑΡΧΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΩΠΗΣ) απόφοιτοι της ίδιας τάξεως ή και νεότεροι (προελεύσεως ΑΣΣΥ) φτάνουν στον καταληκτικό βαθμό που προβλέπεται από το Ν.2439/1996 (βαθμό του Αντισυνταγματάρχη ή βαθμό του Συνταγματάρχη οι πτυχιούχοι ΑΕΙ), γιατί είχαν την τύχη να νοσήσουν (και να μεταφερθούν στην αντίστοιχη Ειδική Κατάσταση) μέχρι τις 23.9.2010, ενώ άλλοι απόφοιτοι, που είχαν την ατυχία να νοσήσουν μετά τις 24.9.2010, να αποστρατεύονται με το βαθμό του Λοχαγού/Υπολοχαγού (αντίστοιχα για ΥΓρ/ΕΥ), ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΜΕΝΟΙ ΕΤΣΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, ΗΤΟΙ ΗΘΙΚΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ. Έτσι, ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 24.9.2010 ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (καθόσον σε αντίθετη περίπτωση θα υφίστατο ποινικά κολάσιμη εκούσια πρόκληση), οι συνέπειες προβάλλουν για τους υπόψη Αξιωματικούς ιδιαίτερα δυσαναλογικές και απρόσφορες, ΚΑΘΟΣΟΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ (ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΣΣΥ) ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΥΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι κάποιοι εξ αυτών που εκτάκτως ασθενούν μετά την 24.9.2010 πλήττουν το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων, ΟΥΤΕ, ΕΞΑΛΛΟΥ, ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ (Ν.3883/2010). Συνεπώς για λόγους ισότητας και αναλογικότητας, ενόψει της νέας νομοθετικής ρύθμισης, ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ (ΕΣΤΩ ΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ) Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ε΄ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 23 ΤΟΥ Ν.3883/2010 ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ. Στην περίπτωση που δεν δύναται επί του παρόντος να καταργηθεί το άρθρο 23, ΤΟΤΕ ΔΕΟΝ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ (άρθρο 91, παράγραφος 5 του Ν.3883/2010), ότι το άρθρο 23 τυγχάνει εφαρμογής ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ (ΑΣΣΥ) ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ν.3883/2010 (24.9.2010) ΚΑΙ ΜΕΤΑ (αντί να εφαρμόζεται για τα Στελέχη αποφοίτους ΑΣΣΥ που μεταπίπτουν στις Ειδικές Καταστάσεις μετά τη δημοσίευση του Ν. 3883/2010, ήτοι 24.9.2010), καθόσον σε κάθε περίπτωση η πρόνοια του νομοθέτη αφορά και στη βαθμολογική εξέλιξη των στελεχών, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΙ ΗΔΗ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 24.9.2010 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ (ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Ν/Σ ΤΩΝ ΕΔ) Ι. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 91, παράγ. 5, του Ν. 3883/2010 1. Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 91 του Ν. 3883/2010 (όπως ισχύει σήμερα), ορίζει ότι: «5. Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις Ειδικές Καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». Αιτείται όπως, στο επερχόμενο νομοσχέδιο, τροποποιηθεί όπως παρακάτω: 2. «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για όσους αποφοιτούν από τις Παραγωγικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΣΥ) μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». (νοείται ο Ν. 3883/2010). και ακολούθως να προστεθεί εδάφιο ως εξής: «Για τους αξιωματικούς που αποκτούν δικαίωμα αναδρομικής βαθμολογικής προαγωγής δεν γεννάται δικαίωμα αναδρομικής καταβολής των αντίστοιχων αποδοχών». ΙΙ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Η εισηγούμενη τροπολογία ερείδεται στη συνταγματική αρχή της αναλογικής ισότητας. Ως Αιτιολογική Έκθεση προτείνεται το κείμενο του κεφαλαίου «ΕΙΣΗΓΗΣΗ» του παρόντος σχολίου (προηγούμενο κεφάλαιο). ΕΠΙΛΟΓΟΣ Το υπό διαβούλευση Ν/Σ στο κεφάλαιο «Α. ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ» αναγράφει μεταξύ και άλλων ότι για τη διαμόρφωση του προτεινόμενου σχεδίου νόμου λήφθηκαν υπόψη η ανάγκη για την περαιτέρω προστασία και έμπρακτη μέριμνα κατηγοριών στρατιωτικού προσωπικού που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα κοινωνικά προβλήματα, οι επιταγές του Συντάγματος για την προστασία της οικογένειας και ειδικά των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, η συμμόρφωση της Διοίκησης με τα πορίσματα της νομολογίας, κλπ, δείγμα του πνεύματος του Ν/Σ, με βάση το οποίο ευελπιστούμε να αντιμετωπιστεί ανάλογα και το δικό μας δίκαιο αίτημα και τελικά να διευθετηθεί, με τροπολογία που δύναται να απέρθει επί του εν λόγω Ν/Σ. Εξ όσων γνωρίζω, στον Στρατό της Μεγάλης Βρετανίας επιτρέπεται η αλλαγή φύλου (με βάση τη νομοθεσία). Όμως αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της αλλαγής φύλου Στελέχους των Ενόπλων Δυνάμεων καλύπτεται με δημόσια δαπάνη, με την αιτιολόγηση ότι η πράξη αυτή (δικαίωμα της αλλαγής φύλου και κάλυψη του κόστους της) βοηθάει καταλυτικά στην ψυχολογία του Στελέχους με άμεσο θετικό αντίκτυπο στις ίδιες τις ΕΔ της Μ. Βρετανίας. Με βάση πλέον ότι επιτρέπεται η αλλαγή φύλου και στη χώρα μας (και προφανώς και στα Στελέχη των ΕΔ), εάν Στέλεχος των ΕΔ, αλλάξει το φύλο του (δηλαδή την «ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ» του) και αυτό το Στέλεχος είναι απόφοιτος ΑΣΣΥ, θα υπάρχει διάκριση και να νομοθετηθεί καταληκτικός βαθμός Υπολοχαγού και για όσους/όσες αλλάξουν φύλο, άρα και «κατάσταση»; Γιατί να συμβαίνει αυτό στην περίπτωση που αλλάζουμε «κατάσταση» τα Στελέχη απόφοιτοι ΑΣΣΥ; (πχ, μεταφορά από την κατάσταση της Ενεργού Υπηρεσίας στην Ειδική Κατάσταση της Ελαφράς Υπηρεσίας). Νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος των Αξιωματικών Ελαφράς Υπηρεσίας αποφοίτων ΑΣΣΥ, που παραπάνω σας παρουσίασα, αφενός μεν θα αποκαθιστούσε την κανονικότητα στο (πρωτίστως) ηθικό ζήτημα της βαθμολογικής τους εξέλιξης [στο πνεύμα της ίσης μεταχείρισης και της εξέλιξής τους με τον δικαιότερο νόμο (Ν. 2439/1996)], αφετέρου δε θα ήταν δίκαιο να αποκατασταθεί η αδικία που συντελείται, τόσο στα ίδια τα Στελέχη όσο και στις οικογένειές τους (στις οποίες είναι αρωγοί στις κάθε είδους ανάγκες τους), από το γεγονός ότι η καθήλωση στον καταληκτικό βαθμό του Υπολοχαγού, που εξακολουθεί να καθορίζει ο Ν. 3883/2010, καθήλωσε ταυτόχρονα και τα συνταξιοδοτικά και λοιπά τους δικαιώματα (δεν υπήρξε πρόβλεψη επ’ αυτού), για τα οποία όλα αυτά τα χρόνια τους παρακρατούνταν κρατήσεις με βάση τους κατά πολύ υψηλότερους μισθολογικούς τους βαθμούς και όχι κρατήσεις με τον καταληκτικό βαθμό του Υπολοχαγού, με τον οποίο πλέον καλούνται να αμείβονται. ΚΥΡΙΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΕΘΑ, ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΣΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΟΥ ΣΑΣ ΔΙΑΠΝΕΕΙ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΔΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. Η ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΟΥ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΕΛΑΦΡΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙ ΕΤΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ. ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ Η ΑΔΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 23 ΤΟΥ Ν.3883/2010 (ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 91, ΠΑΡΓ. 5 ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ), ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΠΟΥ ΩΣ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΥΡΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ, ΠΛΕΟΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΑΣΣΥ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠ΄ ΑΠΕΙΡΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΜΑΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.