• Σχόλιο του χρήστη 'Nikos' | 17 Μαρτίου 2019, 22:45

    Ένα πολύ σοβαρό θέμα που δεν έχει συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο είναι οι Αξιωματικοί Ειδικής Κατάστασης προερχόμενοι από τις παραγωγικές σχολές και συγκεκριμένα όσον αφορά την περίπτωση (ε) του άρθρου 23 του Ν.3883/2010, η οποία σταματάει την βαθμολογική εξέλιξη της συγκεκριμένης κατηγορίας Αξιωματικών. Σύμφωνα, με τις υποπεριπτώσεις (4) και (5) της περίπτ. ε΄ του άρθρου 23 του ν. 3883/2010 οι Αξιωματικοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ (προερχόμενοι εκ Υπαξιωματικών) έχουν ως καταληκτικό βαθμό τον βαθμό του Λοχαγού και αντίστοιχου για τους Αξιωματικούς Υπηρεσίας Γραφείου και του Υπολοχαγού και αντίστοιχου για τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ. Σε αντίθεση με τους λοιπούς Αξιωματικούς απόφοιτους ΑΣΣΥ που έχουν ως καταληπτικό βαθμό τον Συνταγματάρχη και αντίστοιχών. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε τα εξής: Oι Αξιωματικοί που διέπονται από το σταδιοδρομικό καθεστώς του ν.2439/1996 έχοντας μεγαλύτερο σταδιοδρομικό ορίζοντα εξέλιξης, ενώ όσοι μετέπεσαν σε αυτές μετά την έναρξη της ισχύος του ν.3883/2010 διέπονται από τις λιγότερο ευεργετικές διατάξεις εξέλιξης του νόμου. Η διαφορετική μεταχείριση Αξιωματικών κοινής κατηγορίας (ειδικών καταστάσεων) που διέπονται, όμως, ως προς τους καταληκτικούς βαθμούς εξέλιξής τους, από διαφορετικούς σταδιοδρομικούς νόμους, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τη συνδυαστική ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 60 και της παρ. 5 του άρθρου 91 του ν.3883/2010, όσοι μετέπεσαν σε ειδικές καταστάσεις πριν από την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου διέπονται από το σταδιοδρομικό καθεστώς του ν.2439/1996 έχοντας μεγαλύτερο σταδιοδρομικό ορίζοντα εξέλιξης, ενώ όσοι μετέπεσαν σε αυτές μετά την έναρξη της ισχύος του ν.3883/2010 διέπονται από τις λιγότερο ευεργετικές διατάξεις εξέλιξης του νόμου αυτού. Απόρροια των ανωτέρω αποτελεί, αφενός αξιωματικοί ειδικών καταστάσεων κοινής τάξης και προέλευσης (εξ ΑΣΣΥ) να ολοκληρώνουν τη σταδιοδρομία τους με κατά πολύ διαφορετικό καταληκτικό βαθμό, αφετέρου, αξιωματικοί νεότεροι ή ακόμα και κατώτεροι άλλων να καθίστανται αρχαιότεροι ή και ανώτεροι αυτών μόνον ένεκα της συγκυριακής μετάπτωσής τους στις ειδικές καταστάσεις σε προγενέστερο από αυτούς χρονικό διάστημα (ήτοι πριν την έναρξη εφαρμογής του ν.3883/2010). Επιπλέον: Με την προωθούμενη ρύθμιση του νέου υπό κατάθεση νομοσχέδιου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας γίνεται πλήρη εξίσωση με τους Αξιωματικούς Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ) όπου θα έχουν κοινό καταληκτικό βαθμό με τους Αξιωματικούς Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ και Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ. Να σημειωθεί πως η εγκύκλιο κατάταξης των ΕΜΘ ανάφερε καταληκτικό βαθμό, τον βαθμό του ανθυπασπιστή. Η δε εγκύκλιος των Υπαξιωματικών προερχόμενων από ΑΣΣΥ όριζε τον βαθμό του Συνταγματάρχη στους αποφοίτους ΑΕΙ και χωρίς κάποιο περιορισμό. Στην προωθούμενη ρύθμιση του νέου υπό κατάθεση νομοσχέδιου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν θα έχουν διαφορετικό καταληκτικό βαθμό, οι Αξιωματικοί ΕΜΘ που ανήκουν στις Υπηρεσίες Γραφείου, Ελαφρά Υπηρεσία, Υπηρεσία Ξηράς και Υπηρεσία Εδάφους από τους υπολοίπους Αξιωματικούς ΕΜΘ. Συνοψίζοντας, όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει σαφής και κατάφωρη αδικία στους συγκεκριμένους Αξ/κους του Πολέμικου Ναυτικού προερχόμενους από ΑΣΣΥ. Το Κράτος Δίκαιου και Πρόνοιας πρέπει να εξασφαλίζει την ίση μεταχείριση των πολιτών που μοναδικό τους σφάλμα ήταν η ασθένεια τους ή το τραύμα τους, κάτι που πολλές φορές δεν οφείλεται σε αυτούς ή δεν δύναται να αποφευχθεί . Γεγονός που δεν θα πρέπει να συντελείτε εις βάρος του άνιση βαθμολογική και οικονομική μεταχείριση. Σε καμία άλλη κατηγορία προελεύσεως στρατιωτικού προσωπικού ή των Σωμάτων Ασφαλείας ή Υπηρεσία του Δημοσίου δεν υπάρχει αυτή η άδικη άνιση και ρατσιστική μεταχείριση.