• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΗΣ' | 18 Μαρτίου 2019, 00:22

    κ. ΥΕΘΑ και ΑΝΥΕΘΑ, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο που ρυθμίζονται πέρα των άλλων και θέματα προσωπικού με την τροποποίηση διατάξεων του Ν.3883/2010, θετικά κατά γενική ομολογία, ξεχάστηκε το θέμα των Αξκών Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ και ΕΥ) αποφοίτων ΑΣΣΥ που σταδιοδρομικά υπάγονται στο Ν.2439/1996 (Όσοι συμπλήρωσαν 25 έτη υπηρεσίας έως 31-12-2015). Με το Ν.3883/2010, έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα και σήμερα πλέον φαίνονται ξεκάθαρα οι αδικίες του και η ανάγκη για τροποποίηση πολλών από τις διατάξεις του. Συγκεκριμένα με τον εν λόγω Ν.3883/2010, έχουμε Αξκούς Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ και ΕΥ) δύο ταχυτήτων : αυτούς που νόσησαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010 και αυτούς που νόσησαν μετά την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Έτσι λοιπόν τα στελέχη που προέρχονται από Υπξκούς απόφοιτους ΑΣΣΥ, οι οποίοι εντάχθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ ή ΕΥ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Ανχη, ενώ τα στελέχη οι οποίοι εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010, στην κατηγορία των Ειδικών Καταστάσεων (ΥΓ ή ΕΥ), προάγονται στον καταληκτικό βαθμό του Υπλγού. Ποιο συγκεκριμένα ένας Υπξκός (απόφοιτος ΑΣΣΥ) που κρίθηκε ΥΓ-ΕΥ, πριν την 23 Σεπ 2010, θα προαχθεί κανονικά μέχρι το βαθμό του Ανχη και κάποια στιγμή στην εξέλιξη του θα γίνει αρχαιότερος και πιθανώς άμεσος προϊστάμενος ενός Υπλγού ή ενός Λγού (απόφοιτου ΑΣΣΥ), που μεταφέρθηκε στις ειδικές καταστάσεις (ΥΓ-ΕΥ), μετά την 23 Σεπ 2010, με τον πρώτο να έχει είτε την ίδια ημερομηνία κατάταξης, είτε ακόμα και λιγότερα χρόνια υπηρεσίας (νεότερος δηλαδή), δημιουργώντας ανισότητες υπηρεσιακής εξέλιξης και ιεραρχίας. Επιπλέον των παραπάνω, ο άδικος Ν.3883/2010, πέρα της βαθμολογικής τιμωρίας που επέβαλε στα στελέχη ειδικών καταστάσεων, συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα και αδικίες μετά την ένταξη των ένστολων στο ενιαίο μισθολόγιο το οποίο ισχύει από το 2017. Συγκεκριμένα με το νέο ενιαίο μισθολόγιο δεν υφίσταται η προσθήκη «πρόσθετων» μισθολογικών κλιμακίων που να επιλύουν το πρόβλημα της ομαλής μισθολογικής εξέλιξης των στελεχών ειδικών καταστάσεων (ΥΓ-ΕΥ), με αποτέλεσμα να καθηλώνουν τους βασικούς μισθούς σε χαμηλά επίπεδα, αφού τα μισθολογικά κλιμάκια είναι σε συνάρτηση του καταληκτικού τους βαθμού (Υπλγού). Έτσι λοιπόν τα στελέχη που εντάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του Ν.3883/2010 (23 Σεπ 2010), «τιμωρούνται» τώρα και μισθολογικά, με λιγότερο μισθό και αργότερα όταν αποστρατευθούν με λιγότερη σύνταξη, μερίσματα, εφάπαξ και ΒΟΕΑ για τα τέκνα τους, από τους συναδέλφους που πρόλαβαν (μεταφορικά) και εντάχθηκαν πριν την δημοσίευση του Ν.3883/2010. Διαπιστώνουμε επίσης τις αβλεψίες του Ν.3883/2010, που λόγω της παράληψης της τροποποίησης του μεταβατικού σταδίου του άρθρου 91 παρ. 5, συνάδελφοι που έχουν συμπληρώσει τα 25 έτη μέχρι την 31/12/2015 και έχουν μεταπέσει σε ειδικές καταστάσεις (ΥΓ ή ΕΥ) εξακολουθούν να μην προάγονται. Έτσι οι περίφημες μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 91, ενώ αρχικώς ο νόμος διατείνεται ότι για τους Αξιωματικούς με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα (που συμπληρώνουν 25 έτη κλπ) συνεχίζουν να ισχύουν οι διατάξεις του προηγουμένου Ν.2439/1996, ακολούθως αναστέλλει την εφαρμογή σχεδόν όλων των διατάξεων του νόμου γενικά για όλους τους Αξιωματικούς, ορίζοντας έναρξη εφαρμογής την 01-01-2012. Ερμηνεύοντας κατά γράμμα τον Νόμο αναρωτούμαστε, πώς είναι δυνατόν να ισχύουν ταυτόχρονα και οι διατάξεις του παλιού Ν.2439/1996 και οι διατάξεις του νέου Νόμου Ν.3883/2010. Για την αποκατάσταση της παραπάνω αδικίας θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο η παρακάτω τροποποίηση: ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ του Ν. 3883/2010 Ι. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 91, παράγ. 5, του Ν. 3883/2010 1. Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 91 του Ν. 3883/2010 (όπως ισχύει σήμερα), ορίζει ότι: «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». 2. Αιτείται η τροποποίησή της όπως παρακάτω: «Η περίπτωση ε΄ του άρθρου 23 εφαρμόζεται για τα στελέχη που μεταπίπτουν στις ειδικές καταστάσεις που αναφέρονται σε αυτήν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εκτός των στελεχών που συμπληρώνουν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας μέχρι 31.12.2015, για τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του Ν.2439/1996». 3. Ως αιτιολογική βάση της άνωθεν τροποποίησης τίθεται πρωτεύοντος η αρχή της «αναλογικής» ισότητας, που πρέπει να διέπει το πλαίσιο της βαθμολογικής και σταδιοδρομικής εξέλιξης των αξιωματικών των ΕΔ, ιδίως εκείνων που από λόγους υγείας μεταπίπτουν σε Ειδικές Καταστάσεις, οι οποίοι εκτός της απώλειας της υγείας τους χάνουν και το δικαίωμα της περαιτέρω βαθμολογικής προαγωγής τους, που συνιστά σε κάθε περίπτωση ηθικό δικαίωμα. ΙΙ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ 4. Μετά την εισαγωγή της διάταξης του άρθρου 37 του Ν. 4494/2017 (ΦΕΚ, τ. Α΄, 165/2.11.2017), το μεταβατικό στάδιο του άρθρου 91 παρ. 2 του Ν. 3883/2010, περιέλαβε και όλους τους εν ενεργεία Αξιωματικούς που προέρχονται από Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), καθώς και τους αντίστοιχους που προέρχονται από την κα-τηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του Ν.Δ. 445/1974 (ΦΕΚ, τ. Α`, 160/10-6-1974) και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του Ν. 705/1977 (ΦΕΚ Α` 279/28-9-1977) οι οποίοι μέχρι 31.12.2015 συμπλήρωσαν είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής στρατιωτικής. 5. Με αυτό τον τρόπο εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του Ν. 2439/1996 οι εν ενεργεία Αξιωματικοί που μεταβάλλεται η κατάστασή τους (μεταφορά τους στην Ελαφρά Υπηρεσία ή Υπηρεσία Γραφείου) μετά την 24-9-2010 (ισχύς του Ν. 3883/2010), με συνέπεια να αντιμετωπίζονται άνισα προς τους ομοιόβαθμούς συναδέλφους τους ως προς το δικαίωμα προαγωγής τους μέχρι τον καταληκτικό τους βαθμό κατά ειδικότητα και προέλευση, χωρίς υπαιτιότητά τους, καθόσον η μεταβολή κατάστασής τους οφείλεται αντικειμενικά σε λόγους υγείας/ανικανότητας. 6. Η εισηγούμενη τροπολογία ερείδεται στη συνταγματική αρχή της αναλογικής ισότητας. Ευχαριστώ πολύ.