• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 26 Δεκεμβρίου 2022, 11:33

    Το άρθρο 10 του ν 1137 /1946 που επικαλείται το ΥΠΕΘΑ αναφέρεται μόνο για τους μετόχους του ΜΤΣ ορίζοντας τότε ως εισφορά 1% εκ του βασικού μισθού αφού με τον ν 3818/1958 άρθρο 6 παρ 2,3 τροποποιήθηκε η εισφορά των μερισματούχων του ΜΤΣ από 1% εκ της βασικής σύνταξης σε ποσοστό 3 % εκ του μερίσματος. Στον ίδιο νόμο προστέθηκαν και οι μερισματούχοι του ΜΤΑ με το ίδιο ποσοστό εισφοράς ενώ η πρότερη εισφορά ήταν 2% εκ του μερίσματος βάσει του ν 779/45 και η οποία θα έπρεπε να καταργηθεί με την ίδρυση του 251 ΓΝΑ το 1976. Στην πράξη το άρθρο 16 του σχεδίου νόμου, έρχεται να τροποποιήσει το άρθρο 10 του ν 1137/1946 και να επαναφέρει την εισφορά 1% εκ της βασικής σύνταξης για αμφότερους τους μερισματούχους ΜΤΣ και ΜΤΑ, μη απαλλασσομένου του 3%, με το αιτιολογικό ότι το ΔΣ του ΝΙΜΤΣ είναι αυτό που αποφασίζει και εισηγείται το ύψος της εισφοράς στον κ ΥΕΘΑ. Οπωσδήποτε χρήζει επιστημονικής έρευνας και φαντασίας για το πώς νομιμοποιείται ένα Διοικητικό Συμβούλιο κάποιου ιδρύματος ΝΠΔΔ όπως είναι το ΝΙΜΤΣ, να παίρνει αποφάσεις και να βάζει χέρι επιλεκτικά στις συντάξεις και τα μερίσματα των αποστράτων – μερισματούχων των ΜΤΣ – ΜΤΑ και όχι στις αντίστοιχες του ΜΤΝ ή τα επικουρικά και τις συντάξεις άλλων φορέων του Δημοσίου. Υπάρχει άλλος φορέας του Δημοσίου που να έχει προβεί σε παρόμοιες πράξεις;. Μπορεί ο ΕΦΚΑ να αυξήσει το ποσοστό περίθαλψης επιλεκτικά ανά φορέα του Δημοσίου και αντί για 6% που ισχύει σήμερα να καθορίζει διαφορετικά ποσοστά ανάλογα με τον φορέα;. Μπορεί το ΔΣ κάθε Γενικού Νοσοκομείου να επιβάλει εισφορά 1% στους εργαζόμενους και συνταξιούχους του Δημοσίου της περιοχής του με την έγκριση του Υπουργού Υγείας:. Αν έτσι ερμηνεύει την αρχή της ισονομία το Γρ. Νομοθεσίας του ΥΠΕΘΑ, τότε υπάρχει μείζον πρόβλημα κρίσης ,αντίληψης και ερμηνείας του Συντάγματος.