• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ' | 20 Μαρτίου 2025, 10:46

    Στο άρθρο 15 ανατίθεται στις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές η ευθύνη για την πρόταση αξιοποίησης στελεχών που κρίνονται για την κατάσταση της υγείας τους «ως προς τη δυνατότητα άσκησης δευτερευόντων καθηκόντων, που σχετίζονται με την εσωτερική λειτουργία, την επιχειρησιακή εκπαίδευση και εν γένει την αποστολή των Μονάδων και των υπηρεσιών.» Στελέχη με ανίατα ή δυσίατα νοσήματα θα αποστρατεύονται εν ριπή οφθαλμού σύμφωνα με την εν λόγω προτεινόμενη διάταξη. Επιπλέον, είναι αδιανόητο να εξαλείφεται ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στο να μπορεί να παραπέμψει οποιαδήποτε υπόθεση στην Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή, αν κρίνει αναγκαία τη γνωμάτευση της επιτροπής για αυτή την υπόθεση και στην θέση να τοποθετούνται οι Αρχηγοί των Επιτελείων. Υπάρχει, κάποιος λόγος για αυτή την αλλαγή; Με την παρ. 23 του άρθρου 59 δίνει την ικανότητα στον ΥΕΘΑ να αλλάζει τις προϋποθέσεις, τα νοσήματα, τις παθήσεις της υγείας, βάσει των οποίων αποφαίνονται οι υγειονομικές επιτροπές , για την κρίση σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Συναφώς, δεν θα αποφαίνεται στο εφεξής ούτε μέσω νόμου ούτε μέσω μέσω προεδρικού διατάγματος όπου ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται από το συμβούλιο της Επικρατείας μέσω γνωμοδοτήσεων. Η συγκεκριμένη διάταξη καταργεί το ΠΔ 11/2014 και με πλάγιο τρόπο δίνει υπερξουσίες στον υπουργό Εθνικής Άμυνας σε τόσο κρίσιμα θέματα. Συνοψίζοντας, υπάρχει κάποια ατζέντα που έρχεται για τα στελέχη ειδικών καταστάσεων σύμφωνα με τα παραπάνω άρθρα; Έρχονται αποστρατείες μέσω νέων σωματικών κρίσεων σύμφωνα με την νέα υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί;