• Σχόλιο του χρήστη 'Φώτης' | 21 Μαρτίου 2025, 12:54

    Άρθρο 3: "3. Τα στρατιωτικά φαρμακεία δύνανται να διανυκτερεύουν εκ περιτροπής, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των στρατιωτικών νοσοκομείων και των ληπτών υγείας." 1) Στους νομούς που υπάρχουν ΣΦΑ, υπάρχουν πολλά συμβεβλημένα ιδιωτικά φαρμακεία που ήδη εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους στις εφημερίες. Ακόμα και τα μη-συμβεβλημένα είναι υποχρεωμένα από τη νομοθεσία να εκτελέσουν συνταγή με 100% συμμετοχή και να υποβάλει δαπάνη ο ασφαλισμένος για την αποζημίωσή του. Επίσης σύμφωνα με το Άρθρο 21 του παρόντος: "Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τα μέλη των οικογενειών τους, παρέχεται και από τα φαρμακεία που είναι συμβεβλημένα με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), η εκτέλεση συνταγών φαρμακευτικής κάλυψης". Ποιο το όφελος λοιπόν από τη νυχτερινή απασχόληση του προσωπικού των στρατιωτικών φαρμακείων? 2) Με εξαίρεση την Αθήνα, τα υπόλοιπα Στρατιωτικά Φαρμακεία είναι 1 ή 2 ανά νομό. Τι σημαίνει λοιπόν το "εκ περιτροπής"? α) Ότι τη Δευτέρα θα διανυκτερεύει το φαρμακείο της Θεσσαλονίκης, τη Τρίτη της Λάρισας κ.ο.κ? -Πως αυτό θα εξυπηρετήσει τους λήπτες υγείας? β) Ότι στη Θεσσαλονίκη θα κάνει 15 διανυκτερεύσεις το μήνα το κάθε φαρμακείο? -Πως θα υποστηριχθεί αυτό από το υπάρχον προσωπικό? -Πως θα συνεχιστεί η πρωϊνή λειτουργία των φαρμακείων με το μειωμένο, λόγω απαλλαγών από εφημερία, προσωπικό? -Τι θα γίνει με τα φαρμακεία που είναι μοναδικά στο νομό (και στελεχώνονται από 1 φαρμακοποιό & 1-2 βοηθούς)? Θα διανυκτερεύουν καθημερινά? 3) Με τι προσωπικό θα στελεχώνονται τα ΣΦΑ κατά τη διάρκεια της εφημερίας? Σύμφωνα με την υποπαρ 3, παρ. 7, άρθρο 95, Ν. 4172/2013 (Α΄167): "Τα φαρμακεία λειτουργούν υπό τη διαρκή παρουσία και επίβλεψη αδειούχου φαρμακοποιού. Εφόσον, κατόπιν ελέγχου των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων, διαπιστωθεί ότι φαρμακείο δεν λειτουργεί υπό την παρουσία και επίβλεψη αδειούχου φαρμακοποιού, επιβάλλεται στον κάτοχο της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του φαρμακείου χρηματικό πρόστιμο πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, "με απόφαση του αρμόδιου Περιφερειάρχη"[1], ανάλογα με τη σοβαρότητα και τη συχνότητα της παράβασης." -Με τη προϋπόθεση τήρησης του νόμου οι δυνατότητες των ΣΦΑ για εφημερίες συρρικνώνονται επιπρόσθετα. 4) Πως θα γίνεται η είσοδος των δικαιούχων στα φαρμακεία που εδράζονται μέσα σε στρατόπεδα? 5) Θα απαλλαγούν οι εκτελούντες διανυκτέρευση από άλλες 24ωρες υπηρεσίες? Θα λογίζονται οι διανυκτερεύσεις ως υπηρεσίες και θα υπάγονται στο παράρτημα ΣΤ της ΠαΔ 4-49/2019? 6) Θα λαμβάνουν νυχτερινή αποζημίωση ή θα υπαχθούν στο ήδη άδικο καθεστώς των νοσηλευτών που εξαιρούνται από την πενιχρή νυχτερινή αποζημίωση των 10€? 7) Γιατί δεν ορίζεται και η νυχτερινή βάρδια του νοσηλευτή και του φαρμακοποιού ως "Ειδική απασχόληση " ώστε να ενταχθούν στο Άρθρο 25 του παρόντος και να λαμβάνουν αποζημίωση όπως οι στρατιωτικοί ιατροί? Συνιστά παραβίαση του άρθρου 4 του Συντάγματος, περί ισότητας. --------------------------------------------------------------------------- "4. Το εν ενεργεία στρατιωτικό προσωπικό καθώς και τα προστατευόμενα μέλη του δύνανται να λαμβάνουν κατ’ οίκον τα φάρμακα υψηλού κόστους της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν.3816/2010 (Α’ 6), περί επανεισαγωγής καταλόγου συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και εξορθολογισμού πλαισίου χορήγησης ιδιοσκευασμάτων για σοβαρές ασθένειες, εφόσον δεν δύνανται να αυτοεξυπηρετηθούν. Η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους διενεργείται από τα κατά τόπον αρμόδια στρατιωτικά φαρμακεία, με ίδια μέσα ή κατόπιν σύναψης σύμβασης με εξειδικευμένες προς τον σκοπό αυτό εταιρείες. Το κόστος της μεταφοράς βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας." 1)Πώς θα διασφαλίζεται ο εκτελών τη συνταγή φαρμακοποιός, στο ενδεχόμενο μη-παράδοσής των ΦΥΚ στον ασθενή ή σε περίπτωση αλλοίωσής τους λόγω κακών συνθηκών μεταφοράς (πχ. φάρμακα ψυγείου) 2)Ποιος θα υπογράφει αντί του ασθενή για την παραλαβή του φαρμάκου στην εκτέλεση της συνταγής και με τι εξουσιοδότηση? -------------------------------------------------------------------------- Άρθρο 4: "1. Με απόφαση του διοικητή του στρατιωτικού νοσοκομείου, είναι δυνατή η επέκταση της λειτουργίας των εξωτερικών ιατρείων καθώς και η διενέργεια διαγνωστικών, θεραπευτικών και επεμβατικών πράξεων πέραν του τακτικού ωραρίου, υπό τον όρο της μη διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας και της επιχειρησιακής επάρκειας των στρατιωτικών νοσοκομείων. " -Πως ακριβώς θα στοιχειοθετείται η "μη-διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας των νοσοκομείων"? "2. Οι ειδικοί στρατιωτικοί ιατροί, το νοσηλευτικό, το παραϊατρικό, το επιστημονικό μη ιατρικό και το διοικητικό προσωπικό των στρατιωτικών νοσοκομείων όλων των βαθμών μπορούν να προσφέρουν επ’ αμοιβή τις υπηρεσίες τους στη λειτουργία αυτών πέραν του τακτικού ωραρίου. Για την κάλυψη επιπλέον αναγκών πέραν του τακτικού ωραρίου, μπορεί να συμμετέχει στη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων και το επικουρικό προσωπικό καθώς και ειδικευόμενοι στρατιωτικοί ιατροί. " -Πολλαπλή ασάφεια στη διατύπωση "…μπορούν να προσφέρουν επ’ αμοιβή τις υπηρεσίες τους…": α) Θα είναι σε εθελοντική βάση? Ή θα διατάσσονται να δουλεύουν για να καλύψουν "τις επιπλέον ανάγκες πέραν τακτικού ωραρίου"? β) Από ποιόν θα πληρώνονται οι "επ’ αμοιβή"? Από τον ιδιώτη ή ιδιωτικό φορέα που θα τους απασχολεί? Ή μιλάμε για κάποια πενιχρή ως συνήθως κρατική αμοιβή, όπως υπαινίσσεται στο Άρθρο 59, παρ. 2 του παρόντος?