• Σχόλιο του χρήστη 'Φ.' | 22 Μαρτίου 2025, 14:46

    Ένα συνονθύλευμα από ημίμετρα, ενδεικτικά σπασμωδικών κινήσεων, προκειμένου να παραμείνει όσο το δυνατόν περισσότερο προσωπικό στο ΥΓ χωρίς ουσιώδη κίνητρα, ειδικά στα νεότερα στελέχη. Μιλώντας με την ιδιότητα μου ως τελειόφοιτος της Σ.Σ.Α.Σ., τα κάτωθι άρθρα με προβληματίζουν ιδιαιτέρως και προτείνω την κατάργησή τους: Άρθρο 8 (παρ. 3): Η στήριξη από τους συναδέλφους της Ελληνικής Αστυνομίας στα ΣΝ δεν γνωρίζουμε πόσο θα συνεισφέρει στην ανακούφιση από / θα είναι ανάλογη με τον υπέρογκο φόρτο εργασίας σε αυτά, ειδικά με την ενσωμάτωση των Κεντρικών Ιατρείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης σε αυτά, αλλά και την προσθήκη δικαστών και εισαγγελών στους δυνατούς λήπτες υπηρεσιών υγείας, μετά από πρόσφατη απόφαση του κ. Δένδια. Άρθρο 16 (παρ. 2): Αντί να επιφέρει σταθερότητα και στήριξη στις υγειονομικές υποδομές, γεμίζει τους νέους ιατρούς με αβεβαιότητα για το μέλλον τους, μέσω των απρόβλεπτων μεταθέσεων, οι οποίες για χρόνια αποτελούσαν κριτήριο για την επιλογή κλάδου, κάτι το οποίο υπονομεύεται μέσω αυτού του άρθρου. Άρθρο 16 (παρ. 4): Δεν διασφαλίζεται με κάποιο τρόπο η επάρκεια του αντίστοιχου ανωτάτου αξιωματικού για την διοίκηση ενός τριτοβάθμιου νοσοκομείου. Άρθρο 19 (παρ. 2): Γνωρίζεται ότι σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, ο χρόνος απόκτησης της ιατρικής ειδικότητας από Αξιωματικούς Ιατρούς δεν αποτελεί χρόνο εκπαίδευσης, αλλά συνιστά χρόνο πραγματικής υπηρεσίας και ως εκ τούτου, πρέπει να προσμετράται για τον υπολογισμό του πραγματικού χρόνου παραμονής τους στις Ένοπλες Δυνάμεις. (Ολομέλεια Ελεγκτικού Συνεδρίου 3389, 2223,503/2014, 4688,3301, 2648, 2340, 2323/2013, V Τμήμα 11/2015, 3831,3471,1528, 14/2014 κ.ά.). Δεν νοείται να πληρώνεται ένας ειδικεύομενος απόφοιτος στρατιωτικής σχολής λιγότερο από έναν συνάδελφό του πολίτη, λόγω της ιδιότητάς του ως στρατιωτικού, αλλά ταυτόχρονα να μη θεωρείται ο χρόνος απόκτησης ειδικότητας ως κομμάτι του χρόνου παραμονής στις ΕΔ. Άρθρο 23: Δεν γίνεται καθόλου πιο ξεκάθαρη η διαδικασία λήψης ειδικότητας. Θα δύναται λ.χ. ένας ιατρός της ΠΑ ή του ΣΞ να ανταγωνίζεται ένα συμμαθητή του που ανήκει στο ΠΝ από για την λήψη θέσης μιας ειδικότητας που έχει ανακηρυχθεί ότι λείπει από το ΠΝ; Επιπλέον, πως θα διασφαλίζεται η διαφάνεια και η αξιοκρατία στην "ενιαία διαγωνιστική διαδικασία και μοριοδότηση και για τους τρεις (3) Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων"; Άρθρο 26: Σε συνδυασμό με το άρθρο 64, επιδιώκουν να "κλειδώσουν" τους καινούργιους πτυχιούχους από το να παραιτηθούν στο μεσοδιάστημα μεταξύ λήψης πτυχίου και λήψης ξίφους. Παρόλα αυτά, το μόνο που καταφέρνουν είναι να υπονομεύουν την ποιότητα της εκπαίδευσης που θα λάβουν οι προαναφερθέντες πτυχιούχοι με την ολόκληρωση των σπουδών τους, λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος στο οποίο συμπυκνώνονται οι αναφερόμενες εκπαιδεύσεις, καθώς και να καταρρακώνουν το ηθικό των νεότερων ιατρών, οι οποίοι μόλις ολοκλήρωσαν τον μεγαλύτερο αγώνα της ζωής τους, που είναι η λήψη του πτυχίου. Άρθρο 64: Επιδιώκει να παραμείνουν οι νεότεροι πτυχιούχοι ιατροί στο στράτευμα μέσω της δυσχέρειας πολλών από αυτών να καταβάλλουν την αντίστοιχη οικονομική αποζημίωση σε αυτό, αντί μέσω της ευκαιρίας για μια λαμπρή καριέρα, όπως είχαν φανταστεί όταν είχαν εισαχθεί στη σχολή. Σε συνδυασμό με το άρθρο 26, αποτελούν την επιτομή της απελπισίας της ηγεσίας να προσελκύσει τη νεολαία και να κρατήσει τα νεότερα στελέχη, καταφεύγοντας σε μέσα που δεν βασίζονται στην έλξη αλλά στην αδυναμία διαφυγής, προσδίδοντας στον ρόλο του υγειονομικού ιατρού στο στράτευμα τον χαρακτήρα της "αγγαρείας" αντί του ιδεώδους "ιητρός γάρ ανήρ πολλών αντάξιος άλλων".