• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος' | 29 Μαρτίου 2025, 15:49

    ΑΡΘΡΟ 19 Το άρθρο δεν φαίνεται να κάνει ευνοϊκότερη την τροποποίηση της παρ. 7 του ν.1400/1973 σχετικά με την υποχρεωτική παραμονή των στελεχών του Υγειονομικού , η οποία αφορά τα χρόνια που ο Αξιωματικός ειδικεύεται εκτός Σ.Ν. Είναι γεγονός ότι πολλές ειδικότητες στα Σ.Ν. δεν παρέχουν την δυνατότητα πλήρους ειδίκευσης στα Σ.Ν. επομένως όποιος επιλέγει να εξειδικευτεί σε αυτές, αναγκαστικά μεταβαίνει σε άλλο νοσοκομείο για την εξειδίκευση και ώς επακόλουθο εξαναγκάζεται και στην παραμονή αυτή. Σχετικά με την παρ. 15 του παρόντος σχεδίου νόμου που τροποποιεί το ν.1400/1973, η συγκεκριμένη παρ. είναι άδικη. Ο χρόνος εκτέλεσης της εξειδίκευσης εκτός Σ.Ν. θα πρέπει να προσμετράται κανονικά στα χρόνια υπηρεσίας διότι ο κάθε Στρατιωτικός Ιατρός ώς ειδικευόμενος ΕΣΥ ή εκτός Χώρας χωρίς έξοδα της υπηρεσίας, εκπαιδεύεται και παράσχει επιστημονικό έργο για την Χώρα ή το κράτος στο οποίο βρίσκεται και επίσης εκπαιδεύεται για να επιστρέψει στο στράτευμα ώς ειδικός με εφόδια και όσο το δυνατόν περισσότερες γνώσεις. Η διάταξη της παρ. 15 φαίνεται να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς του παρόντος σχεδίου νόμου, που ο βασικός μεταξύ άλλων είναι στο Άρθρο 1 οι περ. α’ και η’. Ωθεί τα στελέχη του Υγειονομικού σε εργασιακή φυλάκιση και τα ενθαρρύνει να παραιτηθούν λίγο πριν λάβουν τίτλο ειδικότητας. Πρόσφατο και το ΦΕΚ Γ’866/2025 βάσει του οποίου νεαροί Αξιωματικοί Ιατροί αποστρατεύτηκαν ώς νεαροί ειδικοί ή λίγο πριν λάβουν τίτλο ειδικότητας. Είναι επικίνδυνο επομένως η διάταξη αυτή να έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από το να κρατήσει τους Υγειονομικούς Αξκους στο στράτευμα. ΑΡΘΡΟ 23 Δεν διευκρινίζεται εάν θα δημιουργηθεί ένα 5ετές πλάνο με ειδικότητες που θα αφορά και τους 3 κλάδους μαζί, συνολικά ή εάν κάθε κλάδος ξεχωριστά θα δημιουργεί ένα 5ετες πλάνο για ειδικότητα. Για παράδειγμα δηλαδή σε μία επιλογική διαδικασία με 5 στελέχη Σ.Ξ. 1 στέλεχος Π.Ν. και 2 στελέχη Π.Α. και με ειδικότητες να έχουν προκηρυχθεί 3 θέσεις Παθολογίας, 5 Καρδιολογίας και 2 Χειρουργικής, θα μπορεί να προκύψει ώς σενάριο και τα 5 στελέχη του Σ.Ξ. να λάβουν και τις 5 θέσεις Καρδιολογίας και κανένα άλλο στέλεχος από τους άλλους κλάδους; Το άρθρο θέλει επεξήγηση εκτός και αν προκύψουν επεξηγηματικές διαταγές από τα Γενικά Επιτελεία ύστερα. Θα πρέπει επίσης να δίνεται σοβαρή μέριμνα στην εισήγηση των Γενικών Επιτελείων και να μην επηρεάζονται οι ειδικότητες από παρεμβάσεις του ΓΕΕΘΑ. Επίσης δεν διευκρινίζεται ποιο θα είναι το εκάστοτε συμβούλιο των Γενικών Επιτελείων που θα γνωμοδοτούν. ΑΡΘΡΟ 25 Είναι πολύ άδικο το γεγονός ότι ένας αξιωματικός Υγειονομικού μετά από εκτέλεση υπηρεσίας «ειδικής απασχόλησης» όπως ορίζεται ρητώς στο παρόν σχέδιο νόμου, δηλαδή εφημερίας, θα αποζημιώνεται με βάση το εκταμιευθέν προϋπολογισθέν ποσόν των 2.800.000€. Τα χρήματα αυτά είναι ελάχιστα ώστε να αποζημιώσουν αξιοπρεπώς τον κόπο του προσωπικού. Επιπλέον, ήδη μέχρι τώρα συμβαίνει εντός στρατιωτικού νοσοκομείου ειδικευόμενος ιατρός ΕΣΥ να αποζημιώνεται κατά πολύ παραπάνω από τον εν ενεργεία ειδικευόμενο στρατιωτικό Ιατρό, την ώρα που και οι δύο επιτελούν την ίδια εργασία. Κάτι τέτοιο είναι άδικο. Θα έπρεπε κανονικά, το άρθρο να τροποποιηθεί κάνοντας λόγο για σαφή κατά κεφαλήν αποζημίωση στα πλαίσια αποζημιώσεων του ΕΣΥ προάγοντας και τους στόχους του παρόντος νομοσχεδίου αλλά και την αρχή της ισότητας, δεδομένου ότι όλοι οι Ιατροί εντός νοσοκομείου επιτελούν τα ίδια καθήκοντα και φέρουν την ίδια ευθύνη επί του ασκούμενου έργου τους. Δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό για ένα στέλεχος να αποζημιώνεται με ελάχιστο ποσόν λόγω του ότι φέρει τον τίτλο του Αξιωματικού ενώ πολίτης Ιατρός ΕΣΥ να αποζημιώνεται κατά πολύ περισσότερο. Κάτι τέτοιο δημιουργεί ώθηση παραίτησης των εν ενεργεία στελεχών από το στράτευμα, αντιβαίνοντας στους στόχους του παρόντος νομοσχεδίου.