• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Κανουπάκη' | 30 Μαρτίου 2025, 20:17

    Επί του Άρθρου 19 "Εξορθολογισμός χρόνου υποχρεωτικής παραμονής αξιωματικών υγειονομικού στις Ένοπλες Δυνάμεις – Αντικατάσταση παρ. 7 και 15 άρθρου 64 ν.δ. 1400/1973" σημειώνονται τα εξής: Σύμφωνα με πάγια νομολογία της Ολομέλειας του ΕΣ "κατά την έννοια της παραγράφου 15 του άρθρου 64 του ν.δ/τος 1400/1973, ο χρόνος, ο οποίος, κατά την παράγραφο 7 του άρθρου αυτού, διανύεται από τους αξιωματικούς ιατρούς για την απόκτηση της ιατρικής ειδικότητας, υποχρεωτικά με μέριμνα της υπηρεσίας, συνιστά, όσος και εάν είναι αυτός, χρόνο πραγματικής υπηρεσίας που πρέπει να προσμετρηθεί για τον υπολογισμό του πραγματικού χρόνου παραμονής τους στις Ένοπλες Δυνάμεις. Συνακόλουθα, ο πέραν της απόκτησης της ειδικότητας χρόνος, έστω και στο συγκεκριμένο αντικείμενο της ήδη κτηθείσας ειδικότητας, κατ` ενάσκηση της δυνατότητας αυτού να απομακρυνθεί από τα καθήκοντά του, με σκοπό τη διεύρυνση των επιστημονικών - ιατρικών του γνώσεων και δεξιοτήτων επ` ωφελεία πρωτίστως της υπηρεσίας, δεν προσμετράται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για τη συμπλήρωση της αναλαμβανόμενης υποχρέωσης παραμονής στο στράτευμα" (Ε.Σ. Ολ. 739/2020, Ε.Σ. Ολ. 2143/2017). Σε συνέχεια αυτής της ερμηνείας της εν λόγω διάταξης από την Ολομέλεια του Ε.Σ. προκύπτει ότι η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση του χρόνου που απαιτείται για την κτήση ειδικότητας ως προς το χρόνο που διανύεται στα στρατιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα και του χρόνου που διανύεται εκτός των στρατιωτικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων, διάκριση η οποία στερείται οιουδήποτε νομικού ερείσματος και αντίκειται σε πάγια νομολογία του ΕΣ. Σύμφωνα με την ως άνω παράγραφο, το ΕΣ ουδέποτε έχει προβεί σε διάκριση του χρόνου που διανύεται σε στρατιωτικές μονάδες ή μη, αλλά τουναντίον δικαιώνει τους προσφεύγοντες και απομειώνει το ποσό του καταλογισμού που επιβάλλουν οι οικονομικές διεθύνσεις των ΕΔ, προσμετρώντας σταθερά το ΣΥΝΟΛΟ του χρόνου της ειδικότητας στα υποχρεωτικά χρόνια παραμονής των στρατιωτικών γιατρών στο στράτευμα. Ληφθεί περαιτέρω υπόψιν ότι κανένα από τα στρατιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας δεν μπορεί να δώσει πλήρη τίτλο ειδικότητας, με αποτέλεσμα για την ολοκλήρωση της ειδικότητας τους οι στρατιωτικοί γιατροί να πρέπει οπωσδήποτε να κάνουν μέρος αυτής στα πολιτικά νοσοκομεία ή στο εξωτερικό. Η διάταξη αυτή επομένως, η οποία επιβάλλει επιπλέον έτη παραμονής στο στράτευμα στους αξιωματικούς ιατρούς και μόνο με την "παρακολούθηση" ειδικότητας (τι σημαίνει "παρακολούθηση" και από ποιον ορίζεται αυτή;;;) συνιστά άνιση μεταχείριση των στρατιωτικών ιατρών συγκριτικά με άλλες ειδικότητες του υγειονομικού σώματος, οι οποίες δύνανται να "παρακολουθούν" εξειδικεύσεις και να επιβαρύνονται με επιπλέον έτη παραμονής στο στράτευμα μόνο μετά το πέρας της εξειδίκευσης που απέκτησαν με μέριμνα της υπηρεσίας κατόπιν εκπαιδευτικής άδειας! Κατά συνέπεια προτείνεται η αναδιατύπωση της διάταξης ως εξής: "7. Αξιωματικοί του υγειονομικού σώματος, που απέκτησαν με μέριμνα της υπηρεσίας ειδικότητα και λαμβάνουν εκπαιδευτική άδεια για την περαιτέρω εξειδίκευση των αποκτηθεισών από την ειδικότητα δεξιοτήτων, αναλαμβάνουν υποχρέωση παραμονής στις Ε.Δ. για χρονικό διάστημα ίσο με το διανυθέντα χρόνο της ως άνω περαιτέρω εξειδίκευσης και που δεν υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τα πέντε (5) έτη. 15. Οι υποχρεώσεις των παρ. 3 έως 8 προστίθενται στην αρχική υποχρέωση των παρ. 1 και 2." Σε κάθε περίπτωση υπογραμμίζεται ότι το προσωπικό των ΕΔ αξίζει να έχει στη διάθεσή του την καλύτερη δυνατή περίθαλψη με την πρόσβαση σε όσο το δυνατόν πιο καταρτισμένους ιατρούς. Η ανάληψη επιπλέον ετών υποχρεωτικής παραμονής στο στράτευμα από ιατρούς που επιλέγουν με προσωπικό κόστος να καταρτιστούν περαιτέρω στην ειδικότητά τους με την κτήση επιπλέον κλινικών δεξιοτήτων λειτουργεί ως αντικίνητρο για την πληρέστερη κατάρτισή τους και κατά συνέπεια, δεν λειτουργεί προς την κατεύθυνση την αναβάθμιση της υγειονομικής περίθαλψης των ΕΔ που φιλοδοξεί να υπηρετήσει η παρούσα νομοθετική πρόταση.