Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ (άρθρα 18-33)Σχόλιο του χρήστη Γενοβέφα | 31 Μαρτίου 2025, 18:17
Άρθρο 18 Με τις ρυθμίσεις του άρθρου επεκτείνεται η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου (αυτοαπασχολούμενοι, συνεργάτες επιχειρήσεων στην υγεία κλπ.) στους αξιωματικούς υγειονομικού –αξιωματικούς μουσικού σώματος-εν ενεργεία αξιωματικούς .Οι υπηρεσίες υγείας πρέπει να παρέχονται σε όλους δωρεάν από το δημόσιο σύστημα χωρίς πλαφόν, περικοπές, άμεσες και έµµεσες πληρωμές και συµµετοχές .Η άσκηση ιδιωτικού έργου, δηλαδή έναντι πληρωμής, σημαίνει ότι ένα µέρος των αναγκών σε υπηρεσίες υγείας για τις οποίες έχει πληρώσει µέσω των ασφαλιστικών εισφορών και της βαριάς φορολογίας και έπρεπε να τις έχει από τις δημόσιες µονάδες υγείας, εξαναγκάζεται λόγω της μη καλής κατάστασης του δημόσιου συστήματος υγείας να ξαναπληρώνει στους ιδιώτες και στις επιχειρήσεις της υγείας. Από τη μια λείπει υγειονομικό προσωπικό για την ουσιαστική κάλυψη των αναγκών και από την άλλη µε τη ρύθμιση αυτή “πιστοποιείται” ότι είναι σε περίσσεια, επομένως μπορεί να απασχολείται και µε το συγκεκριμένο τρόπο. Το γεγονός ότι ένα μεγάλο µέρος της πελατείας των στρατιωτικών γιατρών µε ιατρείο ή που δραστηριοποιούνται ως συνεργάτες στους επιχειρηματικούς ομίλους της υγείας, είναι τα στελέχη των ΕΔ και οικογένειές τους, αποδεικνύει την πραγματικότητα. Άρθρο 19 Τροποποιεί τις προβλέψεις για την υποχρεωτική παραμονή των αξιωματικών του υγειονομικού στις ΕΔ. Στην ουσία τόσο οι τροποποιήσεις του νομοσχεδίου όσο και οι προηγούμενες προβλέψεις διαχειρίζονται το χρόνο παραμονής των υγειονομικών στις ΕΔ μετά τον οποίο θα αξιοποιήσουν την αποστρατεία για να εργαστούν αποκλειστικά ως αυτοαπασχολούμενοι ή στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Είναι διαφορετικό ζήτημα για έναν γιατρό που δεν μπορεί να βρει εργασία στις δημόσιες µονάδες υγείας και να εξαναγκάζεται να ιδιωτεύσει και διαφορετικό µε τους στρατιωτικούς γιατρούς που αξιοποιούν τη δεδομένη ιδιότητά τους ως κρατικοί υπάλληλοι σαν μέσο µε στόχο την ατομική – επιχειρηματική δράση. Το υγειονομικό σώμα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των ΕΔ, στο οποίο πρέπει να εξασφαλίζεται η επάρκεια στη στελέχωση, στις ειδικότητες και στους κλάδους, η κατανομή στις επαρκώς αναπτυγμένες υγειονομικές µονάδες όλων των επιπέδων (Α’ βάθµιο, Β’ βάθµιο, Γ’ βάθµιο) και µε την αναγκαία εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, παίρνοντας υπ’ όψη τόσο τις επιστημονικές ανάγκες του υγειονομικού προσωπικού, όσο και τις ιδιαίτερες πλευρές που υπάρχουν από τη φύση της αποστολής τους. Όταν το ίδιο το κράτος διατηρεί το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο διαμορφώνει από την είσοδο στη σχολή την αντίληψη του “πότε θα μπορέσω να φύγω για να ασκήσω ιδιωτικά το επάγγελμά”, είναι ένα ερώτημα για το τι προτεραιότητες διαμορφώνονται στους στρατιωτικούς υγειονομικούς και σε συνδυασμό µε τα ζητήματα που προκύπτουν από το χαμηλό επίπεδο των αποδοχών, την ανεπαρκή κάλυψη των κοινωνικών αναγκών Άρθρο 25 Καθιερώνεται αποζημίωση για την ειδική απασχόληση που εκτελούν στα στρατιωτικά νοσοκομεία και ΝΙΜΤΣ οι ιατροί του ΣΞ-ΕΛΑΣ –ΠΣ –ΛΣ ΕΑ μέσω της ενιαίας αρχής πληρωμών .Η συγκεκριμένη δαπάνη έχει όριο . Ωστόσο η καθιέρωση ορίου στην αποζημίωση των εφημεριών ενδεχομένως θα έχει ως αποτέλεσμα τις απλήρωτες εφημερίες – νυχτερινά, όπως συμβαίνει µε την αποζημίωση της νυχτερινής εργασίας, γενικότερα των στρατιωτικών, που αποζημιώνονται οι 5 από τις 8 ώρες ή αντίστοιχα οι 10 από τις 16 ώρες.