• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΣ' | 1 Απριλίου 2025, 00:05

    Άρθρο 19 περί υποχρεωτικής παραμονής στο στράτευμα. Συγκεκριμένα, η ομάδα Ιατρών η οποία κάνει ειδικότητα ή έχει πάρει ειδικότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με νέα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ πραγματικότητα απλά για να υπάρχουν άτομα δέσμια μέσα στο στράτευμα χωρίς να αλλάζουν οι παθογένειες. Πιο αναλυτικά: εμείς κληθήκαμε να πάρουμε υποχρεωτικά ειδικότητα, και τώρα θα κληθούμε σε υποχρεωτική παραμονή στην εργασία αυτή, η οποία δεν έδινε άλλη επιλογή. Για να γίνω πιο σαφής, εάν ένας υποψήφιος στο διαγωνισμό ειδικοτήτων (ο οποίος είναι στοιχείο πλήρους διαφάνειας για το υγειονομικό και επουδενί δεν πρέπει να αλλάξει) η Διεύθυνση Υγειονομικού τον κατανέμει σε κάποια ειδικότητα - δηλαδή τον υποχρεώνει να κάνει ειδικότητα. Τώρα με το νέο νομοσχέδιο χρωστάς διπλά τα χρόνια, απόνερα μιας πορείας που είναι υποχρεωτική. Δηλαδή τα χρόνια υποχρεωτικής παραμονής εκτοξεύονται σε: 12 (που ειναι τα διπλάσια της Σχολής)+ (χρόνια ειδικότητας εκτός Στρατιωτικού Νοσοκομείου τα οποία δεν μετρούν στα χρόνια υποχρεωτικής παραμονής) + χρόνια της εκπαίδευσης της ειδικότητας. Για παράδειγμα: 6ετής ειδικότητα π.χ. Ορθοπαιδική (2 Χρόνια σε Στρατιωτικό Νοσοκομείο και 4 σε Πολιτικό), 12 + 4 + 4 = 20 Χρόνια ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉΣ παραμονής σε μία εργασία, δηλαδή εάν ορκιστεί αξιωματικός στα 24, υποχρεούται να μείνει έως τα 44έτη. Όταν τα χρόνια εργασίας είναι 35 υποχρεούσαι πάλι να εργαστείς για τα 20, πάνω από τα μισά χρόνια δηλαδή, σε ένα εργασιακό περιβάλλον. Αγγίζει τα όρια της δουλείας. Σε ένα περιβάλλον που δεν ξέρεις τί παραλογισμός σου ξημερώνει, με συγκεκριμένο χαμηλό μισθολόγιο (χαμηλότερο από του ΕΣΥ), χωρίς να πληρώνονται αντίστοιχα τις εφημερίες, με επιπλέον ρόλο και ευθύνη. Και όλα αυτά είναι απόνερα μιας επιλογής που έγινε σε ηλικία 18 ετών. !!!! Και η απάντηση του στρατεύματος σε αυτό είναι η παρότρυνση να κάνουν ειδικότητα στα στρατιωτικά νοσοκομεία (για να υπάρχουν άτομα στα Νοσοκομεία αυτά). Δηλαδή τα χρόνια Ιατρικής ειδικότητας είναι σημαντικό να τα κάνεις σε στρατιωτικό νοσοκομείο χωρίς αυτό να εξασφαλίζει ποιοτική εκπαίδευση. Ποιοτική και ανταγωνιστική εκπαίδευση έχουν οι κλινικές με μεγάλη λίστα αναμονής της ειδικότητας. Τα στρατιωτικά Νοσοκομεία έχουν μικρή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ένας ειδικευόμενος στα στρατιωτικά Νοσοκομεία δεν έχει καν καθηκοντολογιο και δεν υπάρχει πρόγραμμα εκπαίδευσης. Δηλαδή η Υπηρεσία δεν έχει ως προτεραιότητα την εκπαίδευση σε καμιά περίπτωση. Ουδέποτε αξιολογήθηκε το έργο μιας κλινικής. Αν δηλαδή αξίζει μια κλινική να δίνει ειδικότητα, να έχει ειδικευόμενους. Για να γίνω πιο σαφής, ο καλά εκπαιδευμένος Ιατρός είναι πιο αποτελεσματικός (πιο στοχευμένες εξετάσεις, πιο στοχευμένες θεραπείες και λιγότερες επιπλοκές). Δηλαδή ο Στρατός θα το πληρώσει σε χρήματα και δυνητικά με νοσηρότητα και θνητότητα. Επιπλέον κάποιες Ιατρικές ειδικότητες δεν δίνονται Στρατιωτικά Νοσοκομεία (π.χ. Παιδιατρική, Γυναικολογία, Ακτινοθεραπευτικη Ογκολογία). Για το θέμα αυτό δεν υπάρχει καμία αναφορά. Θα πρέπει να δίνεται η επιλογή σε έναν απόφοιτο ΣΣΑΣ να είναι χωρίς ειδικότητα. 12 χρόνια υποχρεωτικής παραμονής και τέλος. Ούτως ή άλλως η πρώτη μετάθεση ως Αξιωματικός είναι ως απόφοιτος Ιατρικής και είναι βασικής Ιατρικής γνώσεως: Κλινική εξέταση, Κατάταξη, Παραπομπή σε Ανώτερη Υγειονομική Δομή, Ετησίες, Καλύψεις. Σίγουρα θα υπήρχαν απόφοιτοι οι οποίοι θα εξετάζαμε το ενδεχόμενο να πάμε στον τόπο καταγωγής μας, να εδραιωθούμε και να κάνουμε οικογένεια. Το εάν μετράνε τα χρόνια τις ειδικότητας στα υποχρεωτικά χρόνια παραμονής εκεί τεκμηριωθεί σε ανωτέρω σχόλια, θεωρώ ότι είναι πλήρης άγνοια της νομοθεσίας είτε είναι πονηρά τοποθετημένο για να κερδίσει χρόνο μέχρι να ξανακερδηθεί δικαστικώς χάρη σε συναδέλφους που δεν φοβήθηκαν να πουν το προφανές. Άρα η αλλαγή 2. Η παρ. 15 του άρθρου 64 του ν.δ. 1400/1973 είναι ανεδαφική. Σύσταση: 1. ό,τι είναι να εφαρμοστεί να εφαρμοστεί από τους εισακτέους του 2025, ώστε να ξέρει ο κάθε ένας τί σταδιοδρομία έχει μπροστά του 2. Είναι δύο τα ενδεχόμενα: είτε η ειδικότητα θα είναι υποχρεωτική είτε δεν θα είναι υποχρεωτική. Να δίνεται δηλαδή η δυνατότητα σε Ιατρούς να μην πάρουν ειδικότητα, αφού εάν πάρουν ειδικότητα τα χρόνια υποχρεωτικής παραμονής εκτοξεύονται. Να είναι ενήμεροι για αυτό ΠΡΙΝ πάρουν τέτοια απόφαση. 4. μπορούν οι Ιατροί άνευ Ειδικότητας αυτοί να καλύπτουν ανάγκες σε Στρατιωτικές Μονάδες. 5. εάν παραμείνει υποχρεωτική η λήψη ειδικότητας να αλλάξουν τα χρόνια υποχρεωτικής παραμονής απλά να προστίθενται στα υποχρεωτικά χρόνια τα χρόνια ειδικότητας εκτός Στρατιωτικού Νοσοκομείου. Δηλαδή 12 + 4=16 χρόνια σύμφωνα με το προηγούμενο παράδειγμα της Ορθοπεδικής. Δηλαδή ο Αξιωματικός να υποχρεούται να υπηρετήσει μέχρι τα 40 έτη του περιπου στο ανωτέρω παράδειγμα. Αφού δηλαδή η υπηρεσία σε αναγκάζει να πάρεις ειδικότητα να παραμένουν τα 12 χρόνια υποχρεωτικής παραμονής. Εν ολίγοις με γνώμονα τί επιλέγει ο καθένας: - είτε υποχρεωτική ειδικότητα και χρόνος παραμονής από 12 (εάν κάνεις σε ΣΝ πλήρη ειδικότητα) έως μέγιστο 12+5 = 17 χρόνια υπηρεσίας. - είτε προαιρετική ειδικότητα και χρόνος παραμονής από 12 έως μέγιστο 12+5+5=22 χρόνια υπηρεσίας. Το να φορτώνει με χρόνια υποχρεωτικής εργασίας σε κάτι που δεν είναι της επιλογής σου από την μία μέρα στην άλλη είναι ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ. Επιπλέον Σχόλια: 1) Ποιος νέος θα θελήσει να μπει σε τέτοια εργασιακή δέσμευση, ας μην εκπλησόμεθα που η βάση της ΣΣΑΣ είναι συνεχώς μικρότερη. Θα έχει το Στράτευμα την κατώτερη ποιότητα Ιατρών, δυστυχώς. 2) Τα χρόνια ζωής του κάθε ένα δεν είναι στραγάλια κύριοι και θυμηθείτε ότι καθορίζετε το μέλλον εκατοντάδων οικογενειών. Δεν είναι τρελοί όλοι αυτοί που λένε ότι είναι παράλογη αυτή η αλλαγή στον νόμο. Χαρακτηριστικό είναι το μέγεθος των σχολίων 3) Δεν είμαστε σε πόλεμο και μία τέτοια νομοθετική πρωτοβουλία είναι άτοπη. Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο οι Οργανισμοί δίνουν κίνητρα για να προσελκύσουν προσωπικό αλλά στο Ελληνικό στράτευμα αυτό δεν δύναται να γίνει. Βλέπε πρωτοβουλίες από το Υπουργείο Υγείας πόσα προνόμια και διευκολύνσεις στους Γιατρούς για να παρέχουν υπηρεσίες. Αντ’ αυτού το ΓΕΕΘΑ απαντά με υποχρεωτικότητα. 4) Επιπλέον, για να καλύψει κενά σε ιατρικές ειδικότητες υπάρχει η δυνατότητα να προσλάβει Ειδικούς Ιατρούς σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Άρα μπορεί να ΜΗΝ κρατάει δέσμιο το προσωπικό. 5) Η πλειονότητα των Ιατρών είναι πρόθυμοι αλλά έτσι εξανεμίζεται κάθε διάθεση για παραγωγική εργασία. 6) Το νομοσχέδιο αυτό έχει σαν σκοπό απλά να κρατήσει άτομα στο στράτευμα. Ανεξαρτήτως ειδικότητας, απλά να υπάρχει δέσμιος κόσμος στους κόλπους του στρατού για να υπηρετούν τον κάθε Ανώτατο που ζητάει χάρες. Που είναι οι ίδιοι οι οποίοι προωθούν τέτοιου είδους νομοσχέδια. Αναδεικνύει τη διαχρονική εμπάθεια προς τους υγειονομικούς. 7) Το 2025 πλέον οι εργασιακές συνθήκες έχουν αλλάξει, άτομα αλλάζουν καριέρα στα 50 τους και γενικά δεν ξέρεις πως τα φέρνει η ζωή. Το να κρατάς δέσμιο το προσωπικό σε μια εργασία υψηλής εξειδίκευσης και να τον υποχρεώνεις σε χαμηλές αμοιβές μόνο παραιτήσεις θα φέρει. 8) Είναι κρίμα να τρέχουμε σε δικαστήρια το εν ενεργεία προσωπικο με την πολιτική ηγεσία. 9) Είναι λογικό και ανθρώπινο να είμαστε υπεύθυνοι για τις επιλογές μας και να έχουμε δεδομένα που να ισχύουν για εμάς τα οποία θα μπορούμε να τα ζυγίσουμε και να πάρουμε απόφαση. Ολοι οι άνθρωποι έτσι παίρνουν αποφάσεις. Το να μην ξέρεις τι σου ξημερώνει και πόσα υποχρεωτικά χρόνια θα σου φορτώσει η εκάστοτε Ηγεσία είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. 10) όπως εξελίσσεται η κατάσταση προφανώς δεν θα συνιστούσα σε μελλοντικούς υποψήφιους να υπονομεύσουν το μέλλον τους στον στρατιωτικό παραλογισμό. Δεν μπορεί μια απόφαση που πήρες στα 18 με άλλα κριτήρια να επηρεάζει το 60% των παραγωγικών σου χρόνων. Όλα αυτά εν καιρω ειρήνης, δεν θέλω να φανταστώ σε καιρό πολέμου τι θα γίνει. Μακάρι τα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης να ληφθούν υπόψιν. 11) Ας μην αναρωτιόμαστε γιατί παραιτούνται οι Στρατιωτικοί και γιατί οι νέοι γυρνούν την πλάτη σε όλη αυτή την παθογένεια. Δείτε πόσοι συνάδελφοι παραιτήθηκαν μόνο και μόνο στο άκουσμα του νομοσχεδίου.