Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ (άρθρα 18-33)Σχόλιο του χρήστη ΜΑΧΑΩΝ | 1 Απριλίου 2025, 02:54
ΜΕΡΟΣ Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ (άρθρα 18-33) Άρθρο 23 Αναπροσαρμογή διαδικασίας προκήρυξης ιατρικών οδοντιατρικών και νοσηλευτικών ειδικοτήτων Ο προγραμματισμός των ιατρικών, οδοντιατρικών και νοσηλευτικών ειδικοτήτων των αξιωματικών Υγειονομικού, ανεξαρτήτως Κλάδου, των Ενόπλων Δυνάμεων γίνεται κάθε πέντε (5) έτη, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του ανώτατου κατά Κλάδο Συμβουλίου και συνοδεύεται από αναλυτικό πίνακα με τις προβλεπόμενες, τις καλυπτόμενες και τις κενές οργανικές θέσεις ανά ειδικότητα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, βάσει των υπηρεσιακών αναγκών, για πέντε (5) έτη. Η απονομή των ανωτέρω ειδικοτήτων γίνεται κατόπιν ενιαίας διαγωνιστικής διαδικασίας και μοριοδότησης και για τους τρεις (3) Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων. Σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών είναι δυνατή η τροποποίηση της εν λόγω απόφασης, σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος. [Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τις ειδικότητες των κτηνιάτρων των ΕΔ. Μέχρι πρότινος (έως το 2017), οι κτηνίατροι πραγματοποιούσαν ειδικότητα στην Κτηνιατρική Σχολή του ΑΠΘ και σε άλλες πανεπιστημιακές σχολές στο αντικείμενο της Κλινικής Κτηνιατρικής, Μικροβιολογίας Τροφίμων, Ιστοπαθολογίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Υγειονολογίας. Η Ενιαία Υγεία επιβάλλει την εξειδίκευση, όχι μόνο των ιατρών, οδοντιάτρων και νοσηλευτών, αλλά και των κτηνιάτρων, οι οποίοι παίζουν κυρίαρχο ρόλο στο φάσμα του One Health (βλέπε Covid-19). Το φάσμα επιστημονικής γνώσης που προσφέρει η κτηνιατρική είναι τόσο μεγάλο, που είναι αδύνατη η αξιοποίησή της από τα στελέχη κτηνιάτρους των ΕΔ, χωρίς περαιτέρω ειδίκευση και εκπαίδευση. Η επαναφορά και αναδιαμόρφωση του συστήματος ειδικοτήτων των κτηνιάτρων των ΕΔ θα συμβάλει στην βέλτιστη αξιοποίηση των στρκών σκύλων (η σημασία τους είναι αποδεδειγμένη σε όλους τους σύγχρονους πολέμους, με αποκορύφωμα αυτόν στο Ισραήλ) και στη διασφάλιση της υγείας του προσωπικού, με τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των στρατιωτικών κτηνιατρικών εργαστηρίων, τα οποία εξειδικεύονται στον έλεγχο τροφίμων, ύδατος, περιβάλλοντος, κ.λπ. Ο ρόλος των κτηνιάτρων θα πρέπει να ενισχυθεί και από την περαιτέρω εμπλοκή τους στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και ζωοανθρωπονόσων, τόσο στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής των ΕΔ, όσο και στη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και του κτηνοτροφικού κεφαλαίου της Χώρας. Ανάλογη πρόβλεψη, ίσως θα έπρεπε να γίνει και για τους ψυχολόγους και τους φαρμακοποιούς, ώστε να κατανέμονται σε ειδικότητες, με εκπαίδευση 1 έως 2 στελεχών κατ' έτος, προκειμένου να καλύπτονται οι ανακύπτουσες ανάγκες των ΕΔ, λαμβάνοντας υπόψη τα σύγχρονα δεδομένα]. Άρθρο 25 Αποζημίωση ειδικής απασχόλησης στρατιωτικών ιατρών – Προσθήκη περ. ΚΕ’ στο άρθρο 127, τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 153 ν. 4472/2017 1. Στο άρθρο 127 του ν. 4472/2017 (Α΄ 74), περί επιδομάτων, προστίθεται περ. ΚΕ’ ως εξής: «ΚΕ. Οι στρατιωτικοί ιατροί, οι ιατροί της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής λαμβάνουν αποζημίωση για την ειδική απασχόληση που εκτελούν στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία (Σ.Ν.) και στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής. Η δαπάνη της αποζημίωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει ετησίως το ποσό των δύο εκατομμυρίων οκτακοσίων χιλιάδων ευρώ (2.800.000,00) και καλύπτεται από τις πιστώσεις που επανεγγράφονται ετησίως στον τακτικό προϋπολογισμό των Σ.Ν.. Το κόστος της αποζημίωσης για την ειδική απασχόληση των ιατρών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής σε Σ.Ν. καλύπτεται από τον τακτικό προϋπολογισμό του Σ.Ν., στο οποίο υπηρετούν, και αποδίδεται σε αυτούς με μεταφορά πίστωσης στον προϋπολογισμό του Υπουργείου στο οποίο υπάγονται. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας καθορίζονται οι δικαιούχοι, το ύψος, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης της ως άνω αποζημίωσης, ανεξαρτήτως διοικητικού βαθμού, σύμφωνα με τον ανώτατο αριθμό ημερών ειδικής απασχόλησης ανά στρατιωτικό ιατρό ειδικό, ειδικευόμενο και άνευ ειδικότητας που υπηρετεί σε Σ.Ν. και το Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., τον ανώτατο αριθμό ημερών ειδικής απασχόλησης ανά κλινική και τον ανώτατο αριθμό ημερών ειδικής απασχόλησης ανά νοσοκομείο και ανά μήνα.». --> [Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την αποζημίωση των βαρδιών των νοσηλευτών και του παραϊατρικού προσωπικού των ΣΝ. Στην παρ. 2 του άρθρου 3 του εν λόγω Σχεδίου Νόμου, τίθεται ο όρος των νυχτερινών βαρδιών των νοσηλευτών, χωρίς όμως να υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη εντός του Σχεδίου Νόμου. Κρίνεται σκόπιμο, επομένως, όπως συμπεριληφθούν στην ειδική αποζημίωση, τόσο οι οδοντίατροι και νοσηλευτές, όπως και το παραϊατρικό προσωπικό, προκειμένου να διασφαλιστεί το αίσθημα δικαίου (εργασία προσωπικού σε ίδιο εργασιακό ωράριο και περιβάλλον, με ανάλογες εκθέσεις σε κινδύνους, βαρέα και ανθυγιεινά) και αναγνώρισης της προσφοράς τους. Το λοιπό προσωπικό, πλην του ιατρικού, με αποκορύφωμα το νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, αποτελεί την ραχοκοκαλιά της λειτουργίας των Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Η απόδοση κινήτρων στις υπόψη κατηγορίες εργαζομένων, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την παραγωγικότητα του προσωπικού και την εύρυθμη λειτουργία των Υγειονομικών Δομών]. Άρθρο 27 [Ως προς τους χρόνους διοίκησης, επισημαίνονται τα εξής: α) Εκτιμάται ότι, η τοποθέτηση Ανθλγών σε Επιτελείο (ΔΥΓ Σχηματισμού), χωρίς την πρότερη εμπειρία υπηρέτησης σε Μονάδα Εκστρατείας, θα δυσχεραίνει τόσο το έργο των Αξκών, όσο και του Σχηματισμού. Είναι λογικό, να μάθεις πρώτα να διοικείσαι, για να μάθεις να διοικείς. Η υπόψη παρατήρηση αφορά κυρίως τους Οδοντιάτρους, Κτηνιάτρους, Φαρμακοποιούς και Ψυχολόγους. Προτείνεται η απαλοιφή της Επιτελείου, ειδικά από τους βαθμούς των Ανθλγών. β) Αν δίνεται το δικαίωμα διοίκησης ΛΥΓ, ΤΥΓ, ΤΥΕΘ, ΚΙΧΝΕ και ΚΥΜΕΑ από Αξκούς όλων των γενικών ειδικοτήτων, τότε θα έπρεπε να υφίσταται πρόβλεψη για εγγραφή του χρόνου διοίκησης κατά την εκτέλεση καθηκόντων Δκτή ή Υδκτή των υπόψη Δομών από φαρμακοποιούς, ψυχολόγους, οδοντιάτρους, νοσηλευτές, κ.λπ. γ) Αν υφίσταται πρόβλεψη ώστε οι νοσηλευτές να μπορούν να διοικούν ΛΥΓ, ΤΥΓ, ΤΥΕΘ, ΚΙΧΝΕ και ΚΥΜΕΑ, ίσως θα έπρεπε να λογίζεται ως χρόνος διοίκησης η υπηρέτησή τους στις υπόψη δομές στους βαθμούς των κατωτέρων αξκών (ανθλγός έως λγός). δ) Δεν υφίσταται πρόβλεψη για τον χρόνο διοίκησης των οδοντιάτρων στο ΠΝ στον βαθμό του Σημαιοφόρου και Υποπλοιάρχου. ε) Δεν υφίσταται πρόβλεψη για τον χρόνο διοίκησης των φαρμακοποιών στο ΠΝ στον βαθμό του Σημαιοφόρου και Ανθυποπλοιάρχου. στ) Δεν υφίσταται πρόβλεψη για τον χρόνο διοίκησης των οδοντιάτρων στην ΠΑ στον βαθμό του Ανθυποσμηναγού. ζ) Υφίσταται, σε ορισμένες περιπτώσεις, μη ισότιμη κατανομή του χρόνου διοίκησης μεταξύ των Κλάδων, για τους Αξκούς του ίδιου βαθμού και της ίδιας ειδικότητας. Π.χ. οι Νοσηλευτές Υπολοχαγοί απαιτείται να γράψουν 2 έτη ως χρόνο διοίκησης, ενώ στον αντίστοιχο βαθμό, στο ΠΝ και στην ΠΑ, απαιτείται να γράψουν 3 έτη. Προτείνεται να γράφουν 2 έτη, καθώς στον βαθμό αυτό, οι γυναίκες, ειδικά, βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία, ενώ πρέπει να επισημανθεί ότι από τον Δεκέμβριο του 2024 έχει προβλεφθεί η κατανομή των νοσηλευτών σε νοσηλευτικές ειδικότητες με Κοινή Απόφαση των Υφυπουργών Υγείας και Εθνικής Άμυνας, από τον βαθμό του Υπλγού έως Ανχη. Με τα δεδομένα αυτά, αν ο χρόνος διοίκησης παραμείνει στα 3 έτη (από τα 5 συνολικά του βαθμού του Υπλγού και αντιστοίχων), μεγάλο μέρος των Αξκών (ΥΝ) θα παραμένουν στον ίδιο βαθμό και θα προάγονται αναδρομικά. η) Εφόσον πλέον είναι δυνατή η διάθεση και απόσπαση στελεχών υγειονομικού μεταξύ των Κλάδων των ΕΔ, για την ενίσχυση των Στρατιωτικών Υγειονομικών Δομών, ίσως θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη σε κάποια παράγραφο ώστε ο χρόνος απόσπασης ή διάθεσης σε υγειονομική δομή έτερου Κλάδου, να λογίζεται ως χρόνος διοίκησης. θ) Κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν είναι ευδιάκριτος ο συνολικός χρόνος διοίκησης που απαιτείται να γράψει ένα στέλεχος για να προαχθεί στον επόμενο βαθμό. Παραδείγματος χάριν, κτηνίατρος ΣΞ στον βαθμό του Ανθλγού-Υπλγού, Κτηνίατροι ΠΑ, κ.α. ι) Τέλος, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για το πότε θα ισχύσουν οι αναφερόμενοι στο Σχέδιο Νόμου χρόνοι διοίκησης. Προτείνεται να προστεθεί παράγραφος, στην οποία θα αναφέρεται ότι "η έναρξη εφαρμογής των ανωτέρω χρόνων διοίκησης για τα εν ενεργεία στελέχη υγειονομικού θα εκκινήσει με την προαγωγή τους στον αμέσως επόμενο βαθμό από τον κατεχόμενο, κατά τη δημοσίευση του παρόντος".