• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνης Παλαιολόγος' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 08:26

    Όπως έχει, ήδη, σχολιασθεί και από άλλους συμμετέχοντες στη διαβούλευση του εν λόγω Προσχεδίου Νόμου για τη σύσταση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ( Ε.ΣΤ.Α.) συμπεραίνεται ότι υπάρχει μια αποσπασματική και ασαφής συρραφή άρθρων για το νέο θεσμικό πλαίσιο που επιχειρείται να προσλάβει η Γ.Γ. ΕΣΥΕ, άρθρων, που ,αν μη τι άλλο, διατυπώνουν με πολύ προχειρότητα και αβασάνιστα το νέο οργανικό σχήμα της Στατιστικής Υπηρεσίας και τη λειτουργία της, άρθρων, που επισύρουν κινδύνους για την εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματικότητα μιας υπηρεσίας, που από της συστάσεως του Ελληνικού Κράτους μέχρι σήμερα έχει συμβάλει αποφασιστικά στις μέχρι σήμερα κοινωνικοοικονομικές πολιτικές του. Προσωπικά, θα περίμενα ένα προσχέδιο νόμου περισσότερο κατατοπιστικό, για πραγματική διαβούλευση, το οποίο θα περιείχε όλα εκείνα τα στοιχεία, που θα προσδιόριζαν με σαφήνεια την αναγκαιότητα θεσμικής ¨μετάλλαξης¨ της Γ.Γ. ΕΣΥΕ σε Ε.ΣΤ.Α και την αποτελεσματική λειτουργία της , που με επιχειρήματα και όχι με αερολογίες, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή από μερίδα σχολιαστών ,που δεν έχουν καμιά σχέση με το θεματικό αντικείμενο της ΕΣΥΕ, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε μια πραγματική διαβούλευση για να επιφέρουμε μέσα από τη σύνθεση των διαφόρων σχολίων το επιθυμητό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι το Π.Δ. 30/96 ( ΦΕΚ. 21 / τ.Α΄ / 2.2.1996 ) –Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης – ΝΠΔΔ , θα βοηθούσε πολύ προς την κατεύθυνση μιας γόνιμης διαβούλευσης, αφού περιέχει πολλά άρθρα, τα οποία απουσιάζουν παντελώς από το προσχέδιο νόμου ,στο οποίο κρίνονται απαραίτητα με σχετικές τροποποιήσεις. Με βάση το ανωτέρω νομικό πλαίσιο, θα ήθελα , λοιπόν , να κάνω τις ακόλουθες επιγραμματικές επισημάνσεις που απαιτούν μεγαλύτερη εμβάθυνση για την πληρότητα του προσχεδίου νόμου, επισημάνσεις που σχετίζονται με : 1.τον σκοπό της Ε.ΣΤ.Α. 2.τις σχέσεις της Ε.ΣΤ.Α με άλλους φορείς. 3.τις αρμοδιότητες , την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και την ανάθεση αρμοδιοτήτων. 4.τις συμβάσεις. 5.τα όργανα της Ε.ΣΤ.Α. , τις αρμοδιότητες και τη λειτουργία των οργάνων της. 6.τον διορισμό και την τοποθέτηση του προέδρου, αντιπροέδρου και λοιπών οργάνων. 7.τις υποχρεώσεις των συμβούλων. 8.την παραίτηση των οργάνων. 9.την εποπτεία των πράξεων. 10.τις ενστάσεις , προσφυγές κατά των αποφάσεων. 11.τις ευθύνες των οργάνων. 12.τις διοικητικές κυρώσεις. 13.τα έσοδα – την οικονομική διοίκηση – την περιουσία. 14.τις διαδικασίες για μελέτες, έργα και λοιπές εργασίες. 15.την οργάνωση των υπηρεσιών. 16.τα θέματα προσωπικού ( προσλήψεις, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις ) 17.την κατάρτιση εσωτερικού οργανισμού λειτουργίας 18.τα μισθοδοτικά θέματα 19.την εφαρμογή των διατάξεων του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων. Για όλα τα ανωτέρω θέματα αλλά και για άλλα περισσότερο συγκεκριμένα θα πρέπει να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας για την καταγραφή, μελέτη και μετουσίωση τους σε νομικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα θα ήθελα να κάνω και την ακόλουθη τοποθέτηση : § Προσθήκη άρθρου – Μεταβατικές διατάξεις. 1.Ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας της Ε.ΣΤ.Α. που προβλέπεται στο άρθρο…….. καταρτίζεται μέσα σε προθεσμία τριών ( 3 ) μηνών από την έναρξη λειτουργίας της Ε.ΣΤ.Α. 2.Από της καταργήσεως της Γ.Γ. ΕΣΥΕ η Ε.ΣΤ.Α. υπεισέρχεται αυτοδίκαια σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του Δημοσίου που προήλθαν από την άσκηση των αρμοδιοτήτων της καταργούμενης Γ.Γ. ΕΣΥΕ 3.Οι θέσεις που θα συσταθούν με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Ε.ΣΤ.Α. καλύπτονται κατά προτεραιότητα με μετατάξεις από το προσωπικό της παρ. 5 , του άρθρου 10 του παρόντος νόμου, που υπηρετεί στην Ε.ΣΤ.Α. κατά το χρόνο δημοσίευσής του . Οι μετατάξεις γίνονται ύστερα από αίτηση των υπαλλήλων που υποβάλλεται στο Δ.Σ. της Ε.ΣΤ.Α. μέσα σε δύο χρόνια από τη δημοσίευση του ως άνω Οργανισμού με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού και είναι υποχρεωτικές για την υπηρεσία. Η δυνατότητα της παραγράφου αυτής παρέχεται και στους υπαλλήλους που είχαν υπηρετήσει στην Γ.Γ. ΕΣΥΕ την τελευταία τριετία από τη δημοσίευση του ως άνω Οργανισμού κατά την διαδικασία της παραγράφου αυτής. 4.Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου μετατάξεις του προσωπικού της παρ. 5, του άρθρου 10 , δύνανται να γίνουν στην Ε.ΣΤ.Α, πριν τη λήξη της απόσπασής του , κατά παρέκκλιση της ανωτέρω παρ.3, για την κάλυψη πραγματικών και επειγουσών αναγκών της Ε.ΣΤ.Α, που προκύπτουν από την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία για τα έτη 2010.2011,2012. Η ως άνω μετάταξη γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του οργάνου διοίκησης της Ε.ΣΤ.Α, σε αίτηση που υποβάλλεται στο όργανο αυτό από το προσωπικό. ( Αφορά περιπτώσεις υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα με απόσπαση στη Γ.Γ. ΕΣΥΕ, καλύπτουν κενές οργανικές θέσεις, εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, έχουν την σχετική εμπειρία και η μετάταξή τους δεν επιφέρει πρόσθετο κόστος στο Δημόσιο ). Σας ευχαριστώ. Αντώνης Παλαιολόγος