• Σχόλιο του χρήστη 'Τάσος Σαπουνάκης' | 1 Ιανουαρίου 2010, 03:53

    Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα φορολογικά έσοδα των δήμων παρουσιάζει τα εξής χαρακτηριστικά : 1)Ένα σημαντικό τμήμα του αναφέρεται σε διατάξεις νόμων του 20ου αιώνα, οι οποίοι έχουν υποστεί μέχρι σήμερα αναρίθμητες αλλαγές, τροποποιήσεις, συμπληρώσεις κλπ. 2)Είναι κατακερματισμένο σε πολλούς νόμους και κανονιστικές πράξεις που δεν έχουν κωδικοποιηθεί. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία κωδικοποίηση έγινε το 1958 και θεωρείται ξεπερασμένη εδώ και πολλά χρόνια. Η κατάσταση αυτή δεν επιτρέπει σε πολλές περιπτώσεις να αξιοποιηθούν οι υφιστάμενες πηγές εσόδων και δυσκολεύει σημαντικά το έργο των αιρετών οργάνων και των οικονομικών υπηρεσιών των ΟΤΑ. Καθιστά επίσης ανέφικτους πολλές φορές τους έλεγχους που ασκούν η περιφερειακή διοίκηση και το ΥΠ.ΕΣ., ενώ προκαλεί πολλά προβλήματα στους φορολογούμενους. Προτείνεται η ενοποίηση των κατακερματισμένων και πολλών φόρων, τελών δικαιωμάτων και εισφορών σε δύο βασικές κατηγορίες : 1) Να ενοποιηθούν όλοι οι φόροι, τέλη κ.λπ. που αφορούν τις επαγγελματικές δραστηριότητες σε ένα ενιαίο τέλος επιτηδεύματος με χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή από τους υφιστάμενους π.χ. από 5% και 2% σε 1% ή και 0,5%, αλλά να επιβάλλεται πλέον σε όλους τους επιτηδευματίες με το σκεπτικό ότι όλοι επωφελούνται από τα έργα και τις δράσεις που υλοποιεί η τοπική αυτοδιοίκηση. 2) Να ενοποιηθούν όλοι οι φόροι, τέλη κ.λπ. που αφορούν την ακίνητη περιουσία π.χ. Τ.Α.Π., φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της φορολογίας της ακίνητης περιουσίας. Τέλος προτείνεται να γίνουν ουσιαστικοί έλεγχοι στην εφαρμογή της υφιστάμενης τοπικής φορολογικής νομοθεσίας και να συνδεθούν οι κατανομές των κρατικών επιχορηγήσεων με τη φορολογική προσπάθεια που καταβάλει κάθε δήμος.