• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Κ.' | 1 Ιανουαρίου 2010, 15:11

    Τα "περιβαλλοντικά τέλη" στα παλαιά αυτοκίνητα είναι απαράδεκτα και μακροπρόθεσμα αντιοικολογικά και καταστροφικά για την εθνική οικονομία διότι: α) Δεδομένου ότι η χώρα μας δεν διαθέτει αυτοκινητοβιομηχανία, κάθε νέο εισαγόμενο αυτοκίνητο είναι αιμορραγία πολύτιμου συναλλάγματος. β) Ακόμα και το καθαρότερο νέο αυτοκίνητο έχει ένα μη αμελητέο ενεργειακό αποτύπωμα (carbon footprint) λόγω της ενέργειας που δαπανάται για την κατασκευή του και που ισούται με αρκετά χρόνια κυκλοφορίας ενός παλαιού αλλά καλά συντηρημένου αυτοκινήτου. γ) Ενα παλαιό ευτοκίνητο που επισκευάζεται, συντηρείται και χρησιμοποιείται επι μακρόν δημιουργεί θέσεις εργασίας -συντηρητών, μηχανικών, φανοποιών- κάτι οφθαλμοφανώς απαραίτητο για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Τα άτομα που θα σελεχώσουν αυτές τις θέσεις θα αποκτήσουν με τον καιρό δεξιότητες και ικανότητες χρήσιμες για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση καινοτόμων μηχανολογικών εφαρμογών. Θα έπρεπε, αντί κινήτρων για την αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων με νέα, να δίδονται κίνητρα στους οδηγούς να συντηρούν τα αυτοκίνητά τους, όπως: α)η προαναφερθείσα σύνδεση πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον τεχνικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ. β)σύνδεση του ύψους των τελών κυκλοφορίας με τις εκπομπές ρύπων που αναγράφονται στην κάρτα καυσαερίων. Για να αποτραπεί η αναγραφή πλασματικών στοιχείων, να γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι και να τιμωρούνται οι παραβάτες (βαρειά πρόστιμα για τους οδηγούς, απώλεια άδειας για τους εκδότες Κ.Ε.Κ. με πλασματικά στοιχεία).