• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης' | 3 Ιανουαρίου 2010, 18:23

    Εκτιμώ ότι είναι πρόφαση για την είσπραξη φόρων και προστίμων . Στο τομέα οικολογία – πράσινη ανάπτυξη , πολλά πράγματα κινούνται μεταξύ μύθου και πραγματικότητας .Υπάρχουν και σκοπιμότητες . Και το περιβάλλον δεν σταματάει στα σύνορα των κρατών. • Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ρυπαίνουν στη πόλη που κινούνται , αλλά η ρύπανση γίνεται στο χώρο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (Κοζάνη , Πτολεμαϊδα , Μεγαλόπολη , Αλιβέρι κ.λ.π). • Κατά την καύση οποιουδήποτε καυσίμου και υλικού όπως , πετρέλαιο , βενζίνη , κηροζήνη , μαζούτ , οινοπνεύματος , βιοκαυσίμων , λιγνίτη , άνθρακα , υγραέριο , φυσικό αέριο , καυσόξυλων , σκουπιδιών κ.λ.π παράγεται διοξείδιο του άνθρακα το οποίο είναι υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου , μονοξείδιο του άνθρακα , νερό και άλλοι ρύποι (αιθάλη , διοξείδιο του θείου , διοξίνες κ.λ.π) . Το πλεονέκτημα του φυσικού αερίου και του υγραερίου , είναι ότι κατά τη καύση τους δεν παράγονται συνήθως , άλλοι ρύποι εκτός από διοξείδιο του άνθρακα ( και μονοξείδιο αν δεν υπάρχει επαρκές οξυγόνο ) . Η ΔΕΗ θα μπορούσε να αντικαταστήσει τον λιγνίτη και το μαζούτ σταδιακά με φυσικό αέριο και υγραέριο . Θα αυξανόταν όμως το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με όλα τα επακόλουθα . • Η χρήση του υδρογόνου για κίνηση θέλει πολύ δουλειά ακόμη , για να γίνει εφαρμόσιμη. • Σχετικά με τα φωτοβολταϊκά στα σπίτια , σήμερα η ΔΕΗ αγοράζει ακριβότερα την παραγόμενη ενέργεια από την τιμή που τη πουλάει , επειδή είναι ασήμαντη ποσότητα και όλη η ιστορία αυτή εκτιμώ ότι γίνεται για λόγους σκοπιμότητας . Τα φωτοβολταϊκά έχουν πολύ μικρό συντελεστή απόδοσης και δεν κατασκευάζονται στη χώρα μας . Δεν ενδείκνυνται για βιομηχανική παραγωγή ρεύματος. Σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές : • Η υδροηλεκτρική ενέργεια όπου είναι δυνατόν πρέπει να εκμεταλλεύεται. • Επίσης η γεωθερμία , όπου υπάρχει , για θέρμανση. • Οι ανεμογενήτριες δεν είναι και τόσο αθώες . Στο κατωτέρω VIDEO http://www.youtube.com/watch?v=qtRb5bD3MWg&feature=player_embedded φαίνεται. Το ότι έχουν μπλοκαρισθεί με απόφαση της δικαιοσύνης η κατασκευή αιολικών πάρκων που προφανώς θα δημιουργούν και άλλα προβλήματα , δεν θα πρέπει να μας προβληματίσει ; Και δεν έχουμε κατασκευαστική βιομηχανία για ανεμογενήτριες . • Η χρήση της πυρηνικής ενέργειας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας , είναι αμφιλεγόμενη κατάσταση . Υπάρχουν όμως πολλά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε όλο τον κόσμο , που κάνουν χρήση αυτής . • Το ηλεκτρικό ρεύμα πρέπει να καταναλωθεί όταν παράγεται , δεν μπορεί να αποθηκευτεί . Και μια μονάδα ηλεκτροπαραγωγής δεν μπορεί να τεθεί σε λειτουργία και να σταματήσει όπως ένα αυτοκίνητο . Για το λόγο αυτό η ΔΕΗ έχει το νυκτερινό ρεύμα. • Η χρήση της ηλιακής ενέργειας με τους ηλιακούς θερμοσίφωνες , είναι καλή και συμφέρουσα όταν υπάρχουν αρκετά άτομα στην οικογένεια. • Στη κατασκευή των νέων κτιρίων , η τεχνολογία έχει να δώσει λύσεις για να απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την θέρμανση και τον κλιματισμό αυτών. Ένα μέρος της απαιτούμενης ενέργειας θα μπορούσε να καλυφθεί από φωτοβολταϊκά και τον ήλιο. Απαιτείται όμως μεγαλύτερο κόστος. • Επίσης στη Βιομηχανία και στα αστικά λύματα ,η υπάρχουσα τεχνολογία (βιολογικός καθαρισμός – φίλτρα) μπορεί να βοηθήσει για μικρότερη ρύπανση . Αυξάνεται όμως το κόστος. • Στον τομέα των σκουπιδιών , πρέπει να γίνεται ανακύκλωση υλικών , όπου είναι δυνατόν . Από την Γερμανία που είναι πρωτοπόρος στο τομέα αυτό μπορούμε να διδαχτούμε πολλά. • Η κατάργηση ή ο περιορισμός των λιπασμάτων και φαρμάκων είναι εύκολο να λέγεται , αλλά πως θα τραφεί ο κόσμος ; Mόνο με τα οικολογικά τρόφιμα ; • Σχετικά με τα αυτοκίνητα και τα πράσινα τέλη κυκλοφορίας. Η κοινή λογική λέει ότι όποιος έχει λεφτά , δεν κυκλοφορεί με παλιό αυτοκίνητο . Εχω αυτοκίνητο 20 ετών ,συμβατικής τεχνολογίας , έχει κάνει ~270.000 Km , αλλά οι εκπομπές ρύπων εδώ και 3 χρόνια , είναι μέσα στις τελευταίες προδιαγραφές των καταλυτικών (EURO 5) . Είναι απίστευτο . Εχει τσεκαριστεί σε 3 συνεργεία και όταν το πήγα στο κρατικό ΚΤΕΟ , ο υπάλληλος δεν το πίστευε και έβαλε κατά πολύ μεγαλύτερες τιμές στα χαρτιά. Εχω αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν , πριν μερικά χρόνια που επεβλήθει η κατάργηση του τετρααιθυλιούχου μολύβδου στη βενζίνη Super , αντικαταστάθηκε από άλλο αντικροτικό , που προφανώς θα πρέπει να είναι λιγότερο επικίνδυνο και να ρυπαίνει λιγότερο. Εάν το νέο υλικό ρυπαίνει και είναι επικίνδυνο περισσότερο από το προηγούμενο , για πιο λόγο το αντικατέστησε ; Και αν όχι γιατί να μην έχει αντικατασταθεί ο τετρααιθυλιούχος μόλυβδος , πριν πολλά χρόνια ; Δεν θα μπορούσε να γίνει ρύθμιση σε πολλά παλιά , καλοσυντηρημένα αυτοκίνητα να εκπέμπουν ρύπους όπως το δικό μου ; Εχω αναρωτηθεί , πως είναι δυνατόν κάποιος που δεν έχει λεφτά , να αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο για 2.000 € (με το νόμο Κ. Σουφλιά) και να μπορεί να δώσει άλλες ~12.000 € για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου της ίδιας κατηγορίας ; Θα είναι άδικο αν κάποιος σκεφτεί ότι η προηγούμενη κυβέρνηση υπέκυψε στις πιέσεις των εμπόρων ; Και η σημερινή κυβέρνηση , καταργεί την απόσυρση αλλά κρατάει τα πράσινα τέλη (μειωμένα ) με όλα τα επακόλουθα. Κύριε Υπουργέ Αναρωτιέμαι αν οι σύμβουλοί σας έχουν γνώση της πραγματικότητας ; Τα τέλη κυκλοφορίας το 2008 είχαν ακριβίνει 20 % . Εχουν αυξηθεί τα τέλη για τα παλιά αυτοκίνητα γιατί ρυπαίνουν , αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τα κάθε είδους στρατιωτικά οχήματα , κρατικά αυτοκίνητα , αυτοκίνητα τοπικής αυτοδιοίκησης , λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών . Αυτά δεν ρυπαίνουν ; Kαι δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας . Τα αεροπλάνα , στρατιωτικά και επιβατικά , τραίνα , καράβια , οι κεντρικές θερμάνσεις , τζάκια , σόμπες , δεν ρυπαίνουν ; Πως είναι δυνατόν τα αεροπλάνα να πετούν για 30 χρόνια , με τη σωστή συντήρηση και να έχουμε την απαίτηση να αλλάζουμε το αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια , ενώ το συντηρούμε σωστά και δεν έχει την ίδια καταπόνηση με τα αεροπλάνα; Και δεν έχουμε πλέον καμιά αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα μας. Εχει καθιερωθεί ο Δακτύλιος στην Αθήνα εδώ και χρόνια , αλλά αυτοί που έχουν οικονομική δυνατότητα , έχουν 2 αυτοκίνητα με μονό και ζυγό αριθμό και κυκλοφορούν όλες τις ημέρες. Εχουν κατασκευαστεί ΜΕΤΡΟ , ΤΡΑΜ , αττική οδός , Λεωφορειολωρίδες ,στην Αθήνα , αλλά οσάκις κατεβαίνω συναντώ τα ίδια κυκλοφοριακά προβλήματα που υπήρχαν και πριν 20 χρόνια. Η χρήση του ποδηλάτου είναι μηδενική . • Εχετε αναρωτηθεί την ρύπανση που προκάλεσε η τελευταία πυρκαγιά στην Αττική , με την κυκλοφορία πόσων αυτοκινήτων αντιστοιχεί ; • Η ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή καινούργιου αυτοκινήτου προκαλεί μεγαλύτερη ρύπανση στο περιβάλλον από την κυκλοφορία ενός παλιού καλοσυντηρημένου οχήματος. (Εκτιμώ ότι είναι ανώφελη για το περιβάλλον η απόσυρση) • Τα πράσινα τέλη για τα αυτοκίνητα , εκτός από την κάλυψη της μαύρης τρύπας του προϋπολισμού , που xρησιμοποιήθηκαν για την προστασία του περιβάλοντος ; Φυτεύτηκαν δέντρα στις καμένες εκτάσεις. • Τα πρόστιμα που επεβλήθηκαν στις βιομηχανίες που μόλυναν το Ασωπό , έλυσαν το πρόβλημα ; Ο Ασωπός δεν είναι μολυσμένος ; Γιατί να μην έχουν βιολογικούς καθαρισμούς ; • Η ΔΕΗ προτιμά να πληρώνει πολλά εκατομύρια ευρώ ετησίως για περιβαλλοντικά τέλη και δεν αντικαθιστά τον λιγνίτη και το μαζούτ με φυσικό αέριο και υγραέριο για να μην αυξηθεί το κόστος παραγωγής . • Εδώ και μερικά χρόνια , με Ευρωπαϊκή οδηγία έχει απαγορευτεί η χρήση του μολύβδου στη κόλληση (συρματάκι - κασσιτεροκόλληση) που χρησιμοποιείται για την κόλληση ηλεκτρονικών εξαρτημάτων στις πλακέτες , αλλά επιτρέπεται στις μπαταρίες αυτοκινήτων , στα σκάγια των κυνηγών , βολίδες πολεμικών όπλων κ.λ.π • Υπάρχουν τα ΚΤΕΟ εδώ και αρκετά χρόνια , αλλά τα 2.000.000 από τα 5.500.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν , δεν περνούν τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από τη τηλεόραση . Τόσα χρόνια που οδηγώ και όταν με έχει σταματήσει η Τροχαία , δεν μου έχει ζητήσει ποτέ κάρτα καυσαερίων . Επίσης υπάρχουν 500.000 αυτοκίνητα ανασφάλιστα όπως έχει ειπωθεί στη τηλεόραση .Οι νομοταγείς πολίτες αισθανόμαστε πολλές φορές , ότι είμαστε τα κορόϊδα της παρέας από τη συμπεριφορά της Πολιτείας , αφού δεν τιμωρούνται οι παραβάτες. • Είδαμε και τα αποτελέσματα και τις δεσμεύσεις της τελευταίας παγκόσμιας συνάντησης για το περιβάλλον. • Σε γενικές γραμμές η λεγόμενη πράσινη ενέργεια , είναι πολύ ακριβότερη από τη συμβατική και τα όποια πράσινα τέλη και πρόστιμα δεν θα έχει άδικο αν πιστεύει κάποιος ότι είναι πρόφαση για είσπραξη κρατικών εσόδων. • Είναι δικαιότερο να καταργηθούν τα τέλη και να προστεθεί ένας φόρος ~17 λεπτών/λίτρο βενζίνης ( ο υπολογισμός έγινε : 8 λίτρα/100 Km – το αυτοκίνητο κάνει 15.000 Km / έτος = 1200 απαιτούμενα λίτρα βενζίνης ετησίως – τέλη κυκλοφορίας 184 €) , αλλά μήπως αυτό θα μείωνε τα κρατικά έσοδα επειδή υπάρχουν και αυτοκίνητα που κάνουν λίγα χιλιόμετρα ; • Να είναι αφορολόγητη κάθε επένδυση στις βιομηχανίες και όλες τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά , που αφορά την χρήση της τεχνολογίας για μειωμένη ρύπανση . • Να καθιερωθούν φορολογικά κίνητρα- επιδοτήσεις (όταν θα το επιτρέπει η οικονομία) για την θερμομόνωση , αγορά ηλιακών θερμοσιφώνων ,αντικατάσταση καυστήρων και κουφωμάτων των παλαιών κτιρίων. • Θα πρότεινα να διπλασιασθεί η τιμή των τσιγάρων , μήπως και αναγκαστούν να το κόψουν ή να το ελαττώσουν μερικοί . Επίσης αύξηση του φόρου στα σκληρά ποτά. (Θα πρέπει να γίνουν μελέτες για τις επιπτώσεις πριν την εφαρμογή τους)