• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Καρατέγος' | 3 Ιανουαρίου 2010, 19:50

    Είναι στρεβλό όλο τό σύστημα μέ τά τέλη κυκλοφορίας (ουρές σέ τράπεζες καί εφορίες,ελεγκτικοί μηχανισμοί) καί τά διόδια (τό κράτος έφτιαξε δρόμους καί παραχώρησε τήν εκμετάλλευση αυτών σέ ιδιώτες,κατασκευή σταθμών διοδίων,ουρές σέ σταθμούς διοδίων,εκνευρισμός,σπατάλη καυσίμου,ρύπανση).Όλα αυτά στοιχίζουν χρόνο καί χρήμα στό κράτος καί στούς πολίτες καί βέβαια προκαλούν.Τό πιό λογικό θά ήταν ένα σύστημα πού όποιος κινείται καί ρυπαίνει περισσότερο,νά πληρώνει καί περισσότερα χρήματα.Δηλαδή κατάργηση όλων τών διοδίων καί τών τελών κυκλοφορίας καί επιβολή στήν τιμή τών καυσίμων κίνησης,ενός φόρου κίνησης.Αν αυτός ό φόρος είναι τής τάξης τού 0,5 ευρώ ανά λίτρο,ένα όχημα πού καταναλώνει κατά μέσο όρο 9 λίτρα άνα 100 χλμ (αστική κατανάλωση) και διανύει 10000 χλμ ετησίως,θά πληρώνει 450 ευρώ τέλη.Σέ υπεραστική διαδρομή πού ή κατανάλωση μειώνεται σέ 7 λίτρα ανά 100 χλμ,διανύοντας 500 χλμ θά πληρώνει 17,5 ευρώ τέλη (διόδια).Μέ αυτόν τόν τρόπο καί οί οδηγοί θά προσπαθούν νά οδηγούν οικονομικά,άρα λιγότεροι ρύποι καί λιγότερα δυστυχήματα λόγω μικροτέρων ταχυτήτων. Επίσης γιά τό θέμα τής απόσυρσης,είναι λάθος νά επανέλθει.Η χώρα μας καλώς ή κακώς δέν είναι αυτοκινητοπαραγωγός.Η ανανέωση τού στόλου μπορεί νά γίνει εύκολα μέ τή εφαρμογή τών Κ.Τ.Ε.Ο καί τής Κ.Ε.Κ.Όποιο όχημα είναι εκτός προδιαγραφών,δέν θά παίρνει πιστοποιητικό καταλληλότητος,δέν θά μπορεί νά κυκλοφορήσει καί θά αναγκάζεται ό ιδιοκτήτης νά τό αποσύρει καί νά αγοράζει άλλο εντός προδιαγραφών.Απλά πράγματα πού δέν στοιχίζουν τίποτε,απλά εφαρμογή τών νόμων καί αφύπνιση τών ελεγκτικών μηχανισμών.