• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΔ' | 4 Ιανουαρίου 2010, 11:11

    Το Κράτος όταν θέλει να αυξήσει τα έσοδά του καταφεύγει στις συνήθεις φορολογίες και αδυνατώντας να περιορίσει σημαντικά τη φοροδιαφυγή, φορολογεί βαρύτερα τους ίδιους φορολογουμένους με προφανή αγανάκτηση των εξ αυτών ειλικρινών. Υπάρχουν όμως ανεκμετάλλευτες πηγές εσόδων και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις ευχαρίστως (!) τα δυνητικά υποκείμενα των φόρων (κυρίως τελών) αυτών θα πλήρωναν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ανταποδοτικού τέλους που μπορεί να εισπράττεται εν μέρει, ή και εξ ολοκλήρου, από τους Δήμους, ακολουθεί: Στα αγκυροβόλια (αλιευτικούς σταθμούς, κόλπους με προβλήτες, μικρά λιμάνια κλπ) της χώρας επικρατεί, ιδίως το καλοκαίρι, το χάος. Οι διαπληκτισμοί είναι καθημερινό φαινόμενο για το δέσιμο μικρών και μεγάλων ιδιωτικών σκαφών και η εικόνα της χώρας παρουσιάζεται τριτοκοσμική και στους πολυπληθείς ξένους που επισκέπτονται με σκάφη την πατρίδα μας. Εξάλλου, το Κράτος δεν εκμεταλλεύεται μία αξιόλογη υποδομή που έχει δημιουργηθεί με τις στερήσεις του ελληνικού λαού. Είναι παράλογο οι χαμηλές και μεσαίες οικονομικές τάξεις να επιβαρύνονται με 5-10ευρώ για την σχεδόν υποχρεωτική ενοικίαση για μερικές ώρες μιάς ξαπλώστρας στις παραλίες της χώρας μας χωρίς τη χρήση κρατικής υποδομής, και οι ανώτερες εισοδηματικές τάξεις (ιδιοκτήτες σκαφών) να μην επιβαρύνονται για τη χρήση υποδομών αφού ελλιμενίζουν για μήνες τα σκάφη τους δωρεάν στα αγκυροβόλια της χώρας. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο ξένες εταιρείες ενοικιάσεως σκαφών (ιδίως ιστιοπλοϊκών) να καταλαμβάνουν το σύνολο των προβλητών ενός κόλπου χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση. Ας σημειωθεί επίσης ότι ο δωρεάν ελλιμενισμός σκαφών σε παρακείμενα προς οργανωμένες μαρίνες αγκυροβόλια συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό προς τις οργανωμένες μαρίνες και αποτρεπτικό παράγοντα για την ανάπτυξη μαρινών που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας. Για την ευταξία στα αγκυροβόλια της χώρας, ανεξάρτητα από την ύπαρξη φορέα εκμετάλλευσης λιμένα, προτείνεται η επιβολή ενοικίου (τέλους) για το δέσιμο σκαφών στα αγκυροβόλια όλης της χώρας, εφόσον έχει κατασκευαστεί από οποιονδήποτε φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα έργο υποδομής (π.χ. προβλήτα). Από το τέλος αυτό εξαιρούνται οι επαγγελματίες ψαράδες οι οποίοι κατά προτεραιότητα δικαιούνται θέσης στα αγκυροβόλια, εφόσον κατοικούν στο Δήμο όπου ευρίσκεται το αγκυροβόλι. Το τέλος θα πρέπει να είναι ανάλογο του μήκους του σκάφους και να ανέρχεται π.χ σε 10ευρώ το μήνα ανά μέτρο μήκους του σκάφους (κλάσμα μέτρου λογίζεται ως ακέραιο μέτρο). Ο πλησιέστερος προς το αγκυροβόλιο λιμενάρχης θα διαθέτει μέχρι το 75% των θέσεων πρόσδεσης σκαφών κατά προτεραιότητα: α.Στους επαγγελματίες ψαράδες(δωρεάν) β.Στους έχοντες κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία πλησίον του αγκυροβολίου με έκπτωση (π.χ) 40% για τα μέχρι 5 μέτρων σκάφη, 20% για τα σκάφη μήκους 5-10μ και 10% για τα μεγαλύτερα, και γ.Σε οποιονδήποτε αιτούντα Οι θέσεις θα ενοικιάζονται τουλάχιστον για ένα χρόνο με δυνατότητα αορίστου χρόνου ενοικιάσεως, το δε ετήσιο τέλος θα προκαταβάλλεται. Ο ελλιμενισμός στις θέσεις που δεν θα ζητηθούν καθώς και στο 25% των θέσεων που δεν θα διατίθενται για ετήσια τουλάχιστον ενοικίαση θα πραγματοποιείται με την καταβολή ημερησίου τέλους το οποίο θα διαφοροποιείται ανάλογα με το μέγεθος του σκάφους. Τα τέλη θα εισπράττονται με ευθύνη του πλησιέστερου λιμενάρχη και θα κατανέμονται κατά (π.χ) 20% στον πλησιέστερο προς το αγκυροβόλιο Δήμο και κατά 10% στο επικουρικό ταμείο των λιμενικών. Τέλος, ας σημειωθεί ότι το πιό πάνω τέλος συνιστά μικρό μόνο μέρος του κόστους κινήσεως, συντηρήσεως και αποσβέσεως ενός σκάφους. Και ευχαρίστως οι ιδιοκτήτες σκαφών θα το πλήρωναν για να αποφύγουν τις «συμπλοκές» για την εξασφάλιση θέσεως... Good luck!