• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης' | 8 Ιανουαρίου 2010, 21:51

    Ένας περιβαλλοντικός φόρος θα ήταν δίκαιος, αν επιβαλλόταν επι της ποσότητας ρύπανσης που παράγει ο καθένας σαν φυσικό ή νομικό πρόσωπο και όχι σαν άμεσος φόρος κατ αποκοπήν επι φυσικών προσώπων, νομικών προσώπων, ακινήτων κλπ, δηλαδή επί παντός επιστητού, όπως ανέγραψε ο τύπος πρόσφατα σαν επικρατέστερη υπόθεση (μέτρο που θα ήταν και εντελώς αντιαναπτυξιακό, εκτός απο άδικο, αφού θα γονάτιζε ακόμα παραπάνω την μέση οικογένεια). Θα μπορούσε, πχ, να φαντασθεί κανείς την επιβολή σαν φόρου ενός πολύ μικρού ποσοστού επι της ποσότητας καταναλωθέντος ηλεκτρικού ρεύματος, όπως αυτή προκύπτει απο τα τιμολόγια της ΔΕΗ, έτσι ώστε να αποτελέσει και κίνητρο συγκράτησης της κατανάλωσης. Με την ίδια λογική, θα μπορούσε να επιβληθεί ένα πολύ μικρό ποσοστό και επι των καυσίμων κίνησης, έτσι ώστε να αποτελέσει και κίνητρο μικρότερης χρήσης του αυτοκινήτου και στροφής προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και, κυρίως, την επιβολή εξαντλητικών προστίμων επι των ρυπογόνων βιομηχανιών και επι των πολυάριθμων τροχοφόρων που καθημερινά ρυπαίνουν το περιβάλλον με προκλητικά γρήγορη οδήγηση, προκαλώντας συγχρόνως και εντονότατη ηχορύπανση (και με τα οποία δυστυχώς σχεδόν κανείς δεν ασχολείται).