• Σχόλιο του χρήστη 'Αστέριος Κεχαγιάς' | 11 Ιανουαρίου 2010, 21:05

    Στην Ελλάδα όλα τα μέτρα παίρνονται με φοροεισπρακτικό προσανατολισμό, παρόλα αυτά αποτυγχάνουν, διότι λείπει η απλή λογική. Αν ενδιαφέρονται πραγματικά για την προστασία του περιβάλλοντος, παράλληλα με την άυξηση των εσόδων του κράτους, πρέπει να αλλάξει ριζικά η αντίληψη σχετικά με τα καύσιμα. Αρχικά, για να παταχθεί το λαθρεμπόριο και η φοροδιαφυγή είναι (αρκετά) εύκολο να συνδεθούν με on-line σύστημα όλες οι αντλίες των πρατηρίων, ώστε κάθε διακίνηση καυσίμου να καταχωρείται αυτόματα σε μητρώο αντλιών. Με αυτόν τον τρόπο ελέγχεται άμεσα τόσο το λαθρεμπόριο όσο και τα έσοδα των πρατηριούχων. Όσον αφορά και την προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους των αυτοκινήτων, ο μοναδικός δίκαιος τρόπος φορολόγησης είναι η κατάργηση όλων των φόρων που αφορούν τα αυτοκίνητα και των παραλόγων τελών κυκλοφορίας (τα οποία φορολογούν περισσότερο ένα αυτοκίνητο π.χ. 1600 κυβικών με τεχνολογία χαμηλών ρύπων από ένα Mazda RX8 1300 c.c. που καίει τα κέρατά του) και ενσωμάτωση όλων των φόρων στην τιμή της βενζίνης. Με αυτόν τον τρόπο θα εκτιναχθεί, μεν, η τιμή της βενζίνης, αλλά ο κόσμος θα αναγκαστεί, εκ των πραγμάτων, να προτιμήσει αυτοκίνητα με χαμηλότερη κατανάλωση, το αυτοκίνητο που θα έχει να το κυκλοφορεί όσο το δυνατόν λιγότερο και, παράλληλα, θα αυξηθεί και η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Άλλωστε, τι πιο δίκαιο από το "όσο καις (ρυπαίνεις) τόσο πληρώνεις"; Βέβαια, αυτή η πρόταση σκοντάφτει στο ότι το κράτος θα χάσει τα άμεσα έσοδα που έχει π.χ. κάθε τέλος του έτους από τα τέλη κυκλοφορίας (πολύ σημαντικό να παίρνεις σε καθορισμένο χρονικό διάστημα χρήματα), κάτι, όμως, που δε θα χρειάζεται με την εφαρμογή του on-line συστήματος και την εμπρόθεσμη απόδοση του ΦΠΑ από τα πρατήρια.