• Σχόλιο του χρήστη 'Σπυρος Γρηγορατος' | 13 Ιανουαρίου 2010, 20:20

    Προφανώς η ρύθμιση αφορά εμπορικές συναλλαγές με εξωχώριες (offshore) εταιρίες και όχι τα ακίνητα ιδιοκτησίας τέτοιων εταιριών που βρίσκονται στην Ελλάδα. Ολες οι ευρωπαικές χώρες προσπάθησαν να περιορίσουν τις συναλλαγές μέσω των εξωχώριων εταιρειών , αλλά δεν απεμπόλησαν τη στοιχειώδη λογική. Αν, με βάση τα παραπάνω, ο φορολογικός έλεγχος διαπιστώσει αγορά εμπορευμάτων από τέτοια (εξωχώρια) εταιρεία, τι θα πράξει ; Θα απορρίψει το κόστος αγορών για προιόντα που τιμολογούνται από εξωχώρια εταιρία και θα δεχθεί τα έσοδα από την πώλησή τους ; Για να προληφθεί ένα τέτοιο αντιφατικό αποτέλεσμα, οι ξένες φορολογικές νομοθεσίες ρυθμίζουν ρητά τις περιπτώσεις αυτές . Αποδέχονται το πραγματικό γεγονός της συναλλαγής και ελέγχουν αν το κόστος βρίσκεται σε αντιστοιχία με άλλες αγορές του ίδιου εμπορεύματος από άλλο προμηθευτή , εφόσον δεν υπάρχει τιμή του είδους σε οργανωμένη χρηματιστηριακή αγορά. Και ασφαλώς, δεν αγνοούν ότι η τιμή ενός αγαθού , παρά το γενικό επίπεδο , παραλλάζει κατά χρόνο και τόπο και επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες , όπως όροι πληρωμής και παράδοσης , εποχικότητα , τρόπος και μέσο μεταφοράς (ο ναύλος ενός πλοίου πλοίου 5.000 τόνων από τη Β.Ευρώπη προς την Ελλάδα είναι κατά 50% υψηλότερος από αυτόν πλοίου 30.000 τόνων), κατάσταση λιμανιών, στενότητα αγοράς κ.λ.π. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι και αν ακόμα προσδιορισθούν τα στοιχεία , που θα πρέπει να προσκομισθούν για την απόδειξη της δαπάνης , σε ορισμένες αγορές καθίσταται αδύνατος προσδιορισμός τους ,όπως ,εντελώς ενδεικτικά , συμβαίνει με την αγορά των ναύλων , η οποία κινείται, εξ ολοκλήρου, με τέτοιου είδους εταιρείες. Η εξαίρεση του άρθρου είναι ορθή δεδομένου ότι τα προιόντα που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε οργανωμένες χρηματιστηριακές αγορές (κυρίως commodities) είναι τοσο ανταγωνιστικά και ομοειδή (δεν υπάρχουν δηλ. brands) έτσι ώστε αφενός οι τιμές τους να διαμορφώνονται με διαφάνεια και να δημοσιεύονται και ανακονώνονται σε όλα τα μέσα επικοινωνίας, αλλα και αφετέρου, λόγω του ανταγωνισμού, ένα σημαντικό μέρος του φορολογικού "οφέλους" που αποκομίζουν οι εξωχώριες εταιρίες από τη μειωμένη φορολογία να επωφελείται ο καταναλωτής.