• Σχόλιο του χρήστη 'Α.ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ' | 14 Ιανουαρίου 2010, 20:15

    Προτάσεις βελτίωσης των οικονομικών του κράτους Α. Οικονομικές καταστάσεις - διπλογραφικό σύστημα : 1. Σύνταξη οικονομικών καταστάσεων ισολογισμού – αποτελέσματα χρήσεως στην κεντρική κυβέρνηση και σε Ν.Π.Δ.Δ.-Ο.Τ.Α. Ολόκληρο κράτος τηρεί βιβλία Β κατηγορίας δηλ. Εσόδων-εξόδων ή πιο σωστά εισπράξεις-πληρωμές! Δεν παρακολουθούνται τα πάγια στοιχεία του κράτους. Πώς θα υπολογιστεί ο δείκτης: δάνεια/συν.ενεργητικό ; 2. Χρήση διπλογραφικού συστήματος λογιστικής όπως προτείνουν και το σώμα ορκωτών λογιστών και μεγάλες ελεγκτικές εταιρείες. 3. Ανάπτυξη και χρήση κρατικού λογιστικού σχεδίου αντίστοιχο με το γενικό (λογιστικό σχέδιο). 4. Αφού γίνουν τα παραπάνω θα μπορεί να γίνει η ανάλυση των οικονομικών καταστάσεων με αριθμοδείκτες και αποτελεσματικός έλεγχος των οικονομικών. 5. Χρήση του «νεκρού σημείου κύκλου εργασιών» και άλλων χρηματοοικονομικών εργαλείων για τη αποτελεσματική λήψη αποφάσεων όπως ορίζει η οικονομική επιστήμη. B. Αύξηση εσόδων 1. Επιβολή κατάλληλου φόρου επί των μεταφερομένων εμπορευμάτων ανά τόνο μέσω της Ελληνικής ναυτιλίας καθότι είμαστε ηγέτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό εμπόριο. Προσοχή στο να μην αλλάξουν σημαία και να μην επιβαρυνθούν υπερβολικά οι εφοπλιστές. 2. Αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας. Μόνο η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (η οποία έχει στο ενεργητικό της ακίνητα του Υπ.Οικονομικών όχι άλλων υπουργείων π.χ. υγείας, κοινωνικών ασφαλίσεων κ.λ.π.) διαχειρίζεται 3,5 εκατ.στρέμματα και η εκτιμώμενη συν.αξία τους 17 δις.ευρώ.! Τα συνολικά έσοδα της ΚΕΔ Α.Ε το 2007 ήταν μόλις 11,2 εκατ.ευρώ. Γ. Μείωση Δαπανών 1.Μείωση Δαπανών στέγασης των δημοσίων υπηρεσιών οι οποίες το 2007 έφτασαν περίπου τα 170 εκατ.ευρώ ενώ κατέχει τεράστια ακίνητη περιουσία. Πρόγραμμα στέγασης δημοσίων υπηρεσιών σε ιδιόκτητα ακίνητα που θα χτίσουν ή θα μετατρέψουν οι μηχανικοί του δημοσίου. 2.α. Μείωση Δαπανών των απαλλοτριώσεων. Κατά την διαδικασία καθορισμού (προσωρινής/οριστικής) τιμής μονάδος αποζημίωσης από τα δικαστήρια υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που οι τιμές αποζημίωσης απαλλοτριουμένων ακινήτων των Δικαστηρίων (π.χ.Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών) είναι διπλάσιες έως τριπλάσιες των αντικειμενικών τιμών διότι τα Δικαστήρια αποφασίζουν τιμές αποζημίωσης για τα κτίσματα συνήθως προσαυξημένα της τιμής ζώνης και για το οικόπεδο επιπλέον καίτοι έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης. Ενώ η τιμή ζώνης των αντικειμενικών αξιών αναφέρεται στην συνολική αξία κτίσματος και οικοπέδου που αναλογεί σε ένα τετραγωνικό μέτρο επιφανείας, καινούργιας κατοικίας ή διαμερίσματος στον Α΄ όροφο της οικοδομής, με πρόσοψη σ’ένα μόνο δρόμο. Σημειώνουμε ότι οι απολογιστικές δαπάνες των απαλλοτριώσεων κυμαίνονται από 226 εκατ. ευρώ το 2006 έως 479 εκατ. ευρώ το 2002 (στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους). β. Προτείνουμε το Δικαστήριο να λαμβάνει υπόψη: Ι.Το κόστος κατασκευής ανά τετραγωνικό μέτρο (1.000-1.300 ευρώ/τ.μ.) σύμφωνα με στοιχεία των μηχανικών του Δημοσίου (Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.-Τεχνικό Επιμελητήριο). ΙΙ.Την αντικειμενική αξία (η οποία προσεγγίζει την αγοραία μετά από τρείς ετήσιες αυξήσεις αυτών 2005-2007). ΙΙΙ.Την εκτίμηση από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών. και να υπάρχουν κατώτατα και ανώτατα όρια αποζημίωσης βάσει των τριών ανωτέρω στοιχείων. γ. Η αμοιβή των δικηγόρων (στην διαδικασία απαλλοτρίωσης) είναι ποσοστό 5-10% της αποζημίωσης του απαλλοτριωμένου ακινήτου. Συνεπώς, ο δικηγόρος έχει μεγάλο κίνητρο να αυξήσει την τιμή αποζημίωσης υπέρ του ιδιώτη και εις οικονομικό βάρος του Δημοσίου. Προτείνουμε το Δημόσιο να καθορίσει την αμοιβή των δικηγόρων ανά παράσταση δίκης και ανεξάρτητα της αποζημίωσης του απαλλοτριωμένου ακινήτου ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενη «συνεργασία» δικηγόρου-δικαστή. 3. Αξιοποίηση επιστημονικού προσωπικού του Δημοσίου - μείωση δαπανών προμήθειας προγραμμάτων για Ηλεκτρονικούς υπολογιστές (software). Υπάρχει επιστημονικό προσωπικό που ασχολείται με την κήρυξη – ανάθεση σε ανάδοχο έργο το οποίο μπορεί να δημιουργήσει το ίδιο και σε μικρότερο χρονικό διάστημα και με μικρότερο κατά πολύ κόστος (κάτω του 40% του προκηρυσομένου έργου. 4. Μείωση Δαπανών Μισθοδοσίας δημοσίων υπαλλήλων α. μέσω ελέγχου του έργου (παραγωγικότητας εργασίας) ανά υπάλληλο από επιθεωρητές και όχι συνολικά τι έργο έκανε ένα τμήμα/υπηρεσία γιατί κάποιοι δεν εργάστηκαν καθόλου ή ελάχιστα όλο το χρόνο. Όταν κάποιος υπάλληλος δεν εργάζεται (απλώς παρευρίσκεται) να κόβεται ο μισθός του. β. μέσω ελέγχου των εικονικών αναρρωτικών αδειών δημοσίων υπαλλήλων από επιθεωρητές. 5. Οι διοικητές/διευθυντές ασφαλιστικών ταμειών/Ν.Π.Δ.Δ/Υπηρεσιών γενικά, οι οποίοι παραδίδουν ζημιές (με αποδεδειγμένη ευθύνη τους) σε σχέση με ό,τι είχαν παραλάβει, να αποδίδουν πίσω τα χρήματα των υπηρεσιών/οργανισμών τους. 6.Μείωση Δαπανών υγείας- φαρμάκων α. Χρήση διπλογραφικού συστήματος λογιστικής σε Νοσοκομεία και Ασφαλιστικά ταμεία και σύνταξη οικονομικών καταστάσεων ισολογισμού–αποτελέσματα χρήσεως. β. Οι τιμές των φαρμάκων να προσδιορίζονται στη χαμηλότερη τιμή χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα είναι εξαιρετικά υψηλές. Δ. Μείωση Φοροδιαφυγής 1. Εάν ό,τι κερδίζει ο φορολογούμενος από τη φοροδιαφυγή ενός φόρου, το πληρώνει σε κάποιο άλλο φόρο. Γνωρίζουμε τις βασικές ισότητες : α. το εισόδημα = δαπάνες + αποταμίευση. β. Περιουσία ενός ατόμου = άθροισμα των αποταμιεύσεων καταλλήλως ανατοκιζομένων. Πρέπει να δηλώνονται όλες οι δαπάνες και όλες οι αποταμιεύσεις (διασταύρωση στοιχείων μέσω τραπεζών) και να ελέγχονται οι παραπάνω ισότητες. Δηλαδή πλήρη εφαρμογή πόθεν έσχες σε όλους. Ε. Ανάπτυξη Μακροπρόθεσμων Έργων - Αύξηση εσόδων του κράτους 1.Αξιοποίηση ορυκτού πλούτου της Ελλάδος (χρυσού, πετρελαίου, αλουμινίου, μαρμάρου, σιδηρομεταλευμάτων κ.λ.π.) και είσπραξη του μεγαλύτερου ποσοστού (π.χ. 80%) από το Δημόσιο (ενώ το υπόλοιπο 20% στην εταιρεία που τον εξάγει). 2. Ανάπτυξη Ελληνικής Βιομηχανίας (π.χ ούτε ένα μικρό αυτοκίνητο/μοτοσυκλέτα δεν παράγουμε στην Ελλάδα ενώ στο εξωτερικό διαπρέπουν οι έλληνες επιστήμονες – επιχειρηματίες) μείωση εισαγωγών.